Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Handig hulpmiddel voor in het ov gezocht.

Alles omtrent werk en uitkeringen
Conko

Handig hulpmiddel voor in het ov gezocht.

Bericht door Conko »

Ik ben al een tijdje op zoek naar een licht en niet te groot vervoermiddel waarmee ik ook in de trein, tram en bus kan. Ik fiets nog veel en kan nog een beetje lopen maar soms is een stukje lopen vanaf bijvoorbeeld de metro net teveel. Scootmobiel is te zwaar en te groot, een elektrische step met zadel lijkt me ook iets te zwaar maar misschien valt dat mee. Zijn er mensen met tips / goede ervaringen?
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Conko;1103707]Zijn er mensen met tips / goede ervaringen?[/QUOTE]
Ik heb geen directe ervaring, maar ben wel een tijdje naar een 'makkelijke oplossing om niet te lopen' aan het zoeken geweest. Toen kwam ik uit op een vouwfiets of loopfiets (google op 'loopfiets volwassenen').
Spunky

Bericht door Spunky »

loopfiets werkte voor mij niet.

Ik ga alleen af en toe met de trein en dan werkt het prima om met mijn rollator te gaan ( lichtgewicht en smal opvouwbaar)

Succes met je zoektocht
Sara

Bericht door Sara »

[QUOTE=Spunky;1103819]loopfiets werkte voor mij niet.

Ik ga alleen af en toe met de trein en dan werkt het prima om met mijn rollator te gaan ( lichtgewicht en smal opvouwbaar)

Succes met je zoektocht[/QUOTE]

Er zijn zelfs oplossingen om je rollator op je fiets mee te nemen. Hier vond iemand een fietsenmaker die het gedaan heeft: [url]http://www.reumaforum.nl/viewtopic.php?f=42&t=3693[/url] en wellicht zijn er meer mogelijkheden.

Als fietsen nog wél lukt, lijkt dat me een fijne oplossing.
Ellen Hamming

Conko

Bericht door Ellen Hamming »

Conko

Ik heb een kinder electrische step. 100 euro op internet.Kan tot 70 kg. Is een lichtgewicht. Maar,alleen voor kleine afstandjes en mag eigenlijk niet op de weg.
Want,je hebt geen kenteken.Maar,het is handig
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp