Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

pc muis

Alles omtrent werk en uitkeringen
joge

pc muis

Bericht door joge »

Iemand ervaring met een muis die lichter klikt ?
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Joge,

Ik heb nog nooit een muis geselecteerd op het lichte klikken moet ik zeggen.

Maar ik heb al jaren een TrackMan Wheel van Logitech. Heerlijk. Geen RSI elleboog/pols en je bent er binnen no-time aan gewend.

[IMG]https://images.duckduckgo.com/iu/?u=htt ... 23.jpg&f=1[/IMG]

En deze (ik heb het even getest ;)) klikt enorm licht en omdat het zo'n ergonomisch geval is, "vallen je vingers er gewoon omheen".
Ik weet niet hoe licht klikkend jij het moet hebben, maar het kost me i.i.g. geen enkele moeite.
joge

Bericht door joge »

in de loop van de dag minder kracht

fijne motoriek flut

dus zoek gewone vorm

thnx !
jannie

Bericht door jannie »

Hoi, ik vind die trackman ook super. Mijn handen trillen en met een gewone muis zat ik er iedere keer net naast.

Zeker waard om te proberen als een gewone muis problemen geeft.

Groet Jannie
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik denk dat [I]juist [/I]als je fijne motoriek minder is, je een hoop baat kan hebben bij zo'n track-ball.
Maar dat vind ik dan.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Leg eens uit hoe die werkt Susan: klik je dan door op de bal te drukken?
Suzan

Bericht door Suzan »

Nee, het pijltje bedien je met die bal. Het klikken doe je gewoon met je wijs- en middelvinger (zie plaatje).

Maar omdat je hand zo ontspannen over de muis hangt, hoef je er eigenlijk nauwelijks voor te doen.
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Ik gebruik voor de computer met los toetsenbord een rollermouse bar. Voor de la[top een gewone muis , als die makkelijk ook eronder kon , ging er direct een rollermouse bar onder.

Riwidi
DaPowerrr

Bericht door DaPowerrr »

Psstt de trackman is er ook zonder touwtje... Ik zweer er ook bij!
Suzan

Bericht door Suzan »

En, Joge,

Weet je al welke richting je voorkeur uit gaat?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp