Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Voor de wet zijn we allemaal gelijk,behalve jij, gehandicapte

Alles omtrent werk en uitkeringen
Mulder's Girl

Voor de wet zijn we allemaal gelijk,behalve jij, gehandicapte

Bericht door Mulder's Girl »

Dit artikel uit het AD,zag ik vandaag op internet.
Het wordt steeds gekker in dit land....

[url]https://www.ad.nl/nieuws/voor-de-wet-zi ... ~a2c1b308/[/url]
Suzan

Bericht door Suzan »

En dan zet ik gelijk maar even de petitie hier neer: [URL="https://petities.nl/petitions/wij-staan ... &locale=nl"]Wij staan op! Gelijke kansen op de arbeidsmarkt[/URL].

Oftewel, tekenen mensen. Deel het op fake-book en twitter en weet ik wat er nog allemaal voor social media uitingen zijn. ;)
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

@Suzan De petitie link erbij is idd handig. Dank je:D

Ik vind het ook zo lachwekkend,in een ander artikel, hoe de VVD dan beweert dat zij staan voor gelijke kansen voor iedereen. Vooral gelijk ja...

en dan ook dit nog:

"Van Ark benadrukt dat haar voorstel gaat over mensen die niet zelfstandig het minimumloon kunnen verdienen, bijvoorbeeld omdat ze wat langzamer zijn. ,,Het geldt dus níet voor de vele arbeidsbeperkten die wél het minimumloon kunnen verdienen."

Ik sta ook ingeschreven in dat Banenregister, dus bij deze weet ik dan meteen dat ik het minste van het minste ben.
Los van het feit dat ze meteen een tegenstrijdig voorbeeld geeft...."bijvoorbeeld omdat ze wat langzamer zijn." M.a.w. je kunt al niet als 'een normaal mens' meekomen qua productie en dan zou je nu ook daar nog eens op afgestraft worden door verlaging van salaris.
Dan kunnen bedrijven de loonsubsidie opstrijken over je en jij ziet er vervolgens niks meer van terug.

Gegarandeerd dat je dan ook binnen een bedrijf alle ogen op je hebt gericht en eerder onder de loep wordt genomen. Om te zien of je productiviteit ook maar enigszins is verlaagd,zodat ze je een goedkope loonslaaf kunnen maken in het kader van bezuinigingen/winstoptimalisatie.
Suzan

Bericht door Suzan »

Effe up. :cool:
Suzan

Bericht door Suzan »

[URL="https://www.nu.nl/carriere/5219747/werk ... splan.html"]'Werknemers met beperking gaan financieel achteruit door kabinetsplan' [/URL]
Knillis

Bericht door Knillis »

Dit is echt een idioot plan. Wie verzint nou zoiets? Nederland zakt steeds verder af en straks tellen alleen gezonde, hoogopgeleide veelverdieners nog mee.

De rest zouden ze het liefst lozen!
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Knillis;1105467]
De rest zouden ze het liefst lozen![/QUOTE]

Ik denk dat op dat soort gedachten ook het niet opbouwen van een pensioen is gebaseerd. In het kader van: " jullie halen de pensioen leeftijd toch niet...."
Knillis

Bericht door Knillis »

Als ze het echt zo zou zijn dat de meesten hun pensioen niet halen dan schieten "ze" zichzelf in de voet Mulder's girl.

Zolang iedereen pensioen opbouwt en een deel geen 67 jaar wordt door handicap of ziekte, kan het opgebouwde deel van die mensen weer voor anderen (of andere doeleinden) gebruikt worden.

Als zij geen pensioen opbouwen en het ook niet nodig hebben dan heeft niemand dus iets.

Maar wat als ze geen pensioen hebben opgebouwd maar wel 67 worden? Wie voorziet hen dan van een inkomen waar ze van kunnen leven?
Dango

Bericht door Dango »

laat je "eigen" zieke mensen die hulp nodig hebben om gedeeltelijk iets te kunnen bijgedragen aan deze maatschappij maar in in de put zakken.

Het beste jongetje van de EU klas staat straks weer vooraan om hulp te bieden en zich vervolgens dan weer op de borst te kloppen.

Voor de bedrijven , subsidies collecteren en loon inhouden bij mindere "prestaties".
Ordinaire dieven zijn jullie.....

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

[QUOTE=Knillis;1105645]Als ze het echt zo zou zijn dat de meesten hun pensioen niet halen dan schieten "ze" zichzelf in de voet Mulder's girl.

Zolang iedereen pensioen opbouwt en een deel geen 67 jaar wordt door handicap of ziekte, kan het opgebouwde deel van die mensen weer voor anderen (of andere doeleinden) gebruikt worden.

Als zij geen pensioen opbouwen en het ook niet nodig hebben dan heeft niemand dus iets.

Maar wat als ze geen pensioen hebben opgebouwd maar wel 67 worden? Wie voorziet hen dan van een inkomen waar ze van kunnen leven?[/QUOTE]

Door dit stukje van Knillis weer even aan het denken gezet. Over welk pensioen hebben we het?

Het particulier opgebouwde pensioen van mensen die ze uitgekeerd krijgen?

Of het standaard AOW? Waar we toch geleerd hebben in de afgelopen AOW discussie dat je hier niets opbouwt voor later, maar betaalt voor de huidige AOW-ers.

Wat de eerste betreft, waarom zou een gehandicapte niet een persoonlijk pensioen op mogen bouwen bij een verzekeraar? Meestal zijn dit bedrijven als Achmea die dit soort potjes beheren, heeft de overheid hier iets over te zeggen?

Als het hier om de AOW gaat snap ik het ook niet. Als de overheid de gehandicapte echt wil uitmelken moet zij de gehandicapte wel laten meebetalen aan de huidige AOW-ers. Het zijn er al zoveel op dit moment.

Of misschien is het toch een excuus om die mensen later geen recht op AOW te hoeven geven... hmmmm... nieuwe regels? Zijn die regels al helemaal uitgezocht en herschreven?

In dat geval moet de overheid toch eens gaan praten met de farmaceutsche industrie.
Die is inmiddels lekker bezig met allemaal zoethoudertjes en de meeste ziekten worden chronische aandoeningen. Want echt geneesmiddelen vinden daar doen we niet aan, dat is financieel niet aantrekkelijk natuurlijk...
Mensen worden ouder, en worden kunstmatig met lapmiddelen in leven gehouden, alle ziekten worden chronisch maar vooral niet dodelijk, dus worden er veel mensen steeds ouder en zieke mensen ook...

Beter de Euthanasiewet versoepelen dan, dan ben je er sneller vanaf... o nee, dat mag ook niet...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp