Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Voor de wet zijn we allemaal gelijk,behalve jij, gehandicapte

Alles omtrent werk en uitkeringen
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=S1m0ne;1105649]

In dat geval moet de overheid toch eens gaan praten met de farmaceutsche industrie.
Die is inmiddels lekker bezig met allemaal zoethoudertjes en de meeste ziekten worden chronische aandoeningen. Want echt geneesmiddelen vinden daar doen we niet aan, dat is financieel niet aantrekkelijk natuurlijk...
Mensen worden ouder, en worden kunstmatig met lapmiddelen in leven gehouden, alle ziekten worden chronisch maar vooral niet dodelijk, dus worden er veel mensen steeds ouder en zieke mensen ook...
[/QUOTE]

Ik dacht precies hetzelfde......enerzijds worden mensen zo lang mogelijk kunstmatig in leven gehouden door Big Pharma en anderzijds zit de regering er niet op te wachten dat men oud wordt. Overigens dezelfde regering die Big Pharma de hand boven t hoofd houdt, door dit belachelijke zorg systeem in stand te houden en de prijzen op te drijven...
Theewater

Bericht door Theewater »

De staat van de maatschappij geeft aan hoe we met mensen omgaan.
Ziek, chronisch ziek, gehandicapt zijn is meer dan vervelend, understatement, maar hoe de maatschappij ermee om gaat is bedroevend.

Het is een diep trieste constatering dat als er van je gezegd wordt dat je niet meer voldoende meekan met de samenleving je gewoon afgeschreven bent. Je bent een sluitpost geworden op de begroting maar voor de pharma en de zorg wel booming business.

Steeds meer betalen voor alles en er steeds minder voor krijgen.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik bedoel in mijn bijdrage (#8) van vandaag het over het pensioen dat in gedurende mijn leven (vanaf m'n 25e) heb opgebouwd door premie te betalen via mijn loon (en voor een deel via de werkgever).

Daar heeft de overheid in zoverre niets over te zeggen dat ze het zo maar niet kunnen afpakken. Maar ik was destijds verplicht pensioen op te gaan bouwen. Achteraf maar goed hoor want ik bouw pensioen op bij Zorg en Welzijn en bouw nog nog steeds gewoon op tot aan mijn pensioen zonder premie te hoeven betalen.

De AOW kunnen ze volgens mij niet zo maar stoppen voor mensen met een arbeidsbeperking. Iedereen heeft daarop recht, tenminste over de jaren dat je in Nederland woont, dus ook bv vrouwen die nooit langdurig hebben gewerkt zoals veel van onze moeders.

Want hoe moeten mensen die niet altijd (bijna fulltime) hebben gewerkt anders na hun 67 over voldoende inkomen kunnen beschikken om van te kunnen leven?

Ik heb al wel eens gedacht dat de overheid ooit rustig zou kunnen gaan invoeren dat als je een goed particulier pensioen hebt opgebouwd iemand geen recht meer zou hebben op AOW.

Maar voorlopig is het gelukkig nog een algemeen recht voor iedere Nederlander (zolang hij of zij in Nederland woont).
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Knillis;1105687]
De AOW kunnen ze volgens mij niet zo maar stoppen voor mensen met een arbeidsbeperking. Iedereen heeft daarop recht, tenminste over de jaren dat je in Nederland woont, dus ook bv vrouwen die nooit langdurig hebben gewerkt zoals veel van onze moeders.

[/QUOTE]

Mja.....in de grondwet staat ook dat niemand beneden het minimum mag verdienen. Dat zou deze wet ook aan de laars lappen...

Wat ik zo van de week hoorde op de radio,was dat een of andere commissie voor rechten van de mens zich ook tegen het voorstel heeft uitgesproken dat het in strijd is, dus de wet zal op deze manier waarschijnlijk niet erdoor komen.
Knillis

Bericht door Knillis »

Duidelijk wordt wel dat er aan alle kanten verwoede pogingen gedaan worden om alle mensen die duur zijn en/of duur dreigen te worden voor de overheid steeds verder worden "uitgeknepen".

En dat dan in een tijd dat je voortdurend op radio en tv hoort en ziet dat het zo enorm goed gaat met Nederland.

Ik kan die twee dingen niet rijmen hoor.
Suzan

Bericht door Suzan »

[URL="https://nos.nl/artikel/2227934-ook-geme ... apten.html"]Ook gemeenten tegen plan arbeidsgehandicapten[/URL]
Suzan

Bericht door Suzan »

[URL="https://nos.nl/artikel/2227953-coalitie ... apten.html"]Coalitie heeft nog veel vragen bij plan arbeidsgehandicapten [/URL]
Suzan

Bericht door Suzan »

[URL="https://nos.nl/artikel/2229063-krijgen- ... mloon.html"]Krijgen arbeidsgehandicapten straks minder dan het minimumloon? [/URL]
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik hoop dat het tij nog te keren valt. Ik heb vanmorgen een deel van de vergadering in de 2e kamer geluisterd maar er moet flink geduwd en getrokken worden om de plannen zo als ze er lagen van tafel te krijgen.

Al weer zo'n waanzinnig plan waarvan je van te voren op je vingers kunt natellen dat het het beoogde doel gewoon nooit zal halen. Er komen al veel te weinig mensen met een beperking aan het werk en dat worden er op deze manier echt niet meer.
Theewater

Bericht door Theewater »

Ik zag een stukje hiervan ik meenin het journaal.
Begreep dat de staatssecretaris opnieuw naar het plan gaat kijken maar dat ze van mening blijft dat er onder het minimum loon betaald moet blijven worden.

Ik begrijp werkelijk niet dat dit soort mensen in de politiek op deze manier denken. Het lijkt wel alsof je gestraft wordt voor je handicap of chronische ziekte. Wordt daar verdrietig van.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp