Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

vraag over WIA en werk

Alles omtrent werk en uitkeringen
Poemeltje

vraag over WIA en werk

Bericht door Poemeltje »

Hallo,

mijn mannetje heeft op 61ste jarige leeftijd weer een leuke baan gevonden!....hij heeft 39% WIA en een aanvullende uitkering,

hoe zat t ook alweer met de berekening??....wat mag je bijverdienen om weer terug te komen op t salaris voordat hij ziek werd?


Alvast bedankt!
Sara

Bericht door Sara »

Hé, wat fijn dat je man weer een baan gevonden heeft. :goed:

Het is een beetje op de gok wat ik nu schrijf, maar zo lang hij WIA heeft, wordt z'n inkomen volgens nooit meer zo hoog als dat het was vóórdat ie gedeeltelijk arbeidsongeschikt werd.

Hij valt in de arbeidsongeschiktheidsklasse 35-45%, en krijgt dus 28% uitkering van z'n oorspronkelijke salaris. Als ie nu méér gaat verdienen dan 65% daarvan (100-35), vervalt z'n hele WIA-uitkering.

Pas als ie weer net zoveel gaat verdienen met z'n baan als ie verdiende voordat ie arbeidsongeschikt werd, komt z'n inkomen ook weer op peil.

Voor alle zekerheid zou ik 't aan een echte deskundige (bij de vakbond of UWV zelf ofzo) vragen.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Hoi Sara,

Dat zijn volgens mij de oude regels...
Sara

Bericht door Sara »

Aha, dat zou kunnen!

Nu ben ik wel benieuwd naar de huidige regels. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je terugkomt op je 'oude' inkomen als je nog een arbeidsongeschiktheidsuitkering krijgt, maar ik geef mn mening graag voor een betere. Iemand?
Merce

Bericht door Merce »

Ik heb er ook geen verstand van maar wat tof dat hij leuk werk heeft gevonden!
Poemeltje

Bericht door Poemeltje »

Haha....nu weet ik nog niets:D:D
Knillis

Bericht door Knillis »

Misschien kun je je vraag aan het uwv webcare team stellen?

Zij zijn ook deelnemer aan dit forum en reageren meestal vrij snel op een gestelde vraag op het forum (of via prive bericht)

uwv_webcare is de forum naam
Ellen Hamming

Emile D

Bericht door Ellen Hamming »

Emile D

Ik ben hier ook mee bezig.Zit jaar in ziektewet.Emile D. heeft me geholpen. Die weet er veel van.Onder topic UWV
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp