Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Sollicitatie frustratie

Alles omtrent werk en uitkeringen
1207

Bericht door 1207 »

MS is niet alleen chronisch maar ook een aftakelingsziekte en stabiel blijven is puur gis- en gokwerk en hopen.

dat komt er natuurlijk bovenop
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=1207;1106548]MS is niet alleen chronisch maar ook een aftakelingsziekte en stabiel blijven is puur gis- en gokwerk en hopen.
[/QUOTE]
Klopt, en daarom zou ik mezelf nooit aannemen; de risico's voor de werkgever zijn enorm. Daarom zijn er garanties van de gemeente of het UWV nodig. Als die er komen is dat voor iedereen beter; werknemer is van de uitkering af en heeft een baan, werkgever heeft goed en gemotiveerd personeel zonder onacceptabele risico's en de gemeente/UWV heeft minder kosten. Maar het zal een hele klus zijn om dat aan zo'n ambtenaar uit te leggen. Zeker als de eerste insteek 'lieg maar wat bij elkaar en naai die ondernemer een oor aan' is.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

@Toeter Ik heb een HBO studie afgerond richting communicatie en (multimedia)design.

Er zijn natuurlijk genoeg vormgevers die als zelfstandige werken. Echter ben ik niet goed en snel genoeg om als zelfstandige hierin te beginnen. Ik weet ook niks uniek wat ik zou kunnen bieden,ik vind mijzelf nergens bijzonder goed in. (...dat is de perfectionist in mij en ook wel onzekerheid na al die jaren.)
Tijdens mijn studie 'droomde' ik er wel over om als zelfstandige creatieve te werken, maar als ik nu kijk naar de realiteit en mijn situatie, dan zie ik er geen kans van slagen in.
Dat is het moeilijke...enerzijds vraag ik me af of ik nog wel zou kunnen functioneren in een bedrijf en diens richtlijnen......maar bij de gedachte als zelfstandige te starten en alles wat het met zich meebrengt qua praktische zaken, dan begint het me al te duizelen.
Het idee spreekt me wel aan,maar de onzekerheid (o.a. financieel, klantenwerving etc.) die het met zich meebrengt daar voel ik me heel onrustig van en alsof ik de boel niet meer overzie (...en ik ben nog niet eens begonnen:haha:)

@Jrs77
Als ik naar de gemeente stap en aangeef dat ik wil proberen weer aan het werk te gaan, dan willen ze me eerst uitbuiten en voor het karretje spannen voor een van hun zogenaamde reïntegratie projecten. Dat heb ik jaren geleden al meegemaakt,waardoor het helemaal misging. Daar ben ik nu langzaam van opgekrabbeld, hoewel een aantal dingen nog steeds te wensen over laten (maar die symptomen hebben geen direct effect op werk).
In het verleden heb ik al zoveel geprobeerd en aangedragen, maar ik liep steeds tegen dezelfde muur. Dat komt omdat het via hun geijkte paden moet lopen,zodat ze subsidie voor je kunnen vangen. Gaat dat niet, dan heb je pech.....of ze proberen je dus op een andere manier voor hun kar te spannen.
Een regeling dat je terugvalt in de bijstand dat gaat het dus echt niet worden.....vanuit mij niet, maar ook omdat zij juist proberen mensen het liefst af te schuiven naar het UWV.

Het enigste wat ik nu nog kan proberen,voordat ik over zou moeten gaan tot liegen, is een totaal ander soort CV te maken. Ik ben wat meer aan het lezen over een Vaardigheid CV. Dat zou nog een andere optie zijn om het 'gat' te verbloemen, omdat het niet is opgesteld aan de hand van chronologische werkervaring.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

[QUOTE=Mulder's Girl;1106576]@ Ik ben wat meer aan het lezen over een Vaardigheid CV. Dat zou nog een andere optie zijn om het 'gat' te verbloemen, omdat het niet is opgesteld aan de hand van chronologische werkervaring.[/QUOTE]

Klinkt hip! Gewoon doen! Klinkt wel als iets voor de branche waar je werkt!

Heb je wel eens overwogen je diensten tijdelijk gratis aan te bieden? Aan bedrijven die je graag mag (van bekenden of je sportclub ofzo). Dan heb je weer wat werkervaring en referenties.

Ik zou wel overleggen met gemeente, aangezien het niet mag.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Toeter;1106579]
Heb je wel eens overwogen je diensten tijdelijk gratis aan te bieden? Aan bedrijven die je graag mag (van bekenden of je sportclub ofzo). Dan heb je weer wat werkervaring en referenties.

Ik zou wel overleggen met gemeente, aangezien het niet mag.[/QUOTE]

Via vrijwilligerswerk heb ik wel eens het e.e.a. gedaan, maar dat is toch anders. Op een of andere manier voelt het minder echt.

Een kennis heeft idd ook wel eens voorgesteld dat ik onder een andere naam 'klanten' zou werven en werk voor ze verrichten,om werkervaring op te doen en zodra ik er genoeg heb, dan mijn uitkering opzeggen en officieel als zelfstandige verder gaan.
Voor dat soort praktijken ben ik dan toch weer te voorzichtig aangelegd. ;)

Het is op zich een goed idee wat je aangeeft, maar ik probeer dus juist de gemeente helemaal erbuiten te houden. Ik heb nu wel weer een nieuwe consulent, dus misschien dat zij wat meegaander is.
Ik hou de optie zeker in gedachte, maar ik ga eerst eens testen of de nieuwe CV me verder gaat brengen.:D
Lilianne

Bericht door Lilianne »

[QUOTE] vrijwilligerswerk wat niet telt[/QUOTE]

Het telt niet als betaald werk maar wel als werkervaring. Wel gewoon vermelden hoor. Ik heb mijn huidige baan (12 uur) gekregen omdat ik als vrijwilliger daar begonnen ben.

Ik werk ook nog als zzp-er.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Lilianne;1106794]Het telt niet als betaald werk maar wel als werkervaring. Wel gewoon vermelden hoor. Ik heb mijn huidige baan (12 uur) gekregen omdat ik als vrijwilliger daar begonnen ben.

Ik werk ook nog als zzp-er.[/QUOTE]

Dat zal verschillen per werkgever, maar ik heb gemerkt dat werkgevers het niet serieus nemen als werkervaring (Ik had het ook altijd vermeld staan op mijn CV...geprobeerd als vrijwilligerswerk en werkervaringsplek,beide ineffectief.).
Ze nemen nog liever iemand aan die minder ervaring heeft,maar wel betaald werk als laatste op de CV heeft.

Maar......ik heb gister mijn nieuwe CV de vuurdoop gegeven, als het goed is weet ik meer in de loop van de volgende week. ;)
Wat doe je als ZZP'er Lilianne?als ik vragen mag. (heb zelf ook zitten denken aan deels zelfstandig en voor een aantal uren in loondienst.)
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Net de afwijzing binnen......zelfs met mijn nieuwe functionele CV voldoe ik nog steeds niet aan gewenste profielen.:(
Carl

Bericht door Carl »

Enorm frustrerend die afwijzingen:(

Veel banen, zo'n 70 %, zijn al ingevuld voordat de vacature überhaupt wordt gesteld. Vaak kent een bedrijf al iemand die prima geschikt is. Bijvoorbeeld op voordracht van een medewerker. Of iemand heeft zich al voorgesteld als geintresseerde voor het bedrijf.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Carl;1107127]Enorm frustrerend die afwijzingen:(

Veel banen, zo'n 70 %, zijn al ingevuld voordat de vacature überhaupt wordt gesteld. Vaak kent een bedrijf al iemand die prima geschikt is. Bijvoorbeeld op voordracht van een medewerker. Of iemand heeft zich al voorgesteld als geintresseerde voor het bedrijf.[/QUOTE]

Dat klopt, sommige zetten in de vacature erbij dat deze ook intern wordt uitgezet. Dan weet ik al dat ik mij de moeite kan besparen.

Het frustrerende is ook,dat ze je nooit een duidelijke reden geven. Altijd een vaag excuus als 'andere kandidaten voldoen beter aan het gewenste profiel', als ik dan weer mail om te vragen waarom de anderen beter voldeden m.a.w. wat er ontbrak bij mij,ter zelfverbetering, dan krijg ik gewoon geen reactie meer. Of ik word afgescheept met een ander vaag excuus "we hebben zoveel reacties gekregen, dat we dat niet meer weten."
Dan kan ik al op mijn vingers natellen OF dat ik al 'te oud' ben OF dat ik te lang geen betaald werk heb gehad.
Nederland met alle politiek-correcte regeltjes....:moe:

Zo word je al min of meer gedwongen om als zelfstandige te beginnen, of je dat nu wilt of niet.
Ik weet nog jaren geleden dat ik een consulent had die heel hard riep: "Nee....jij kunt niet als zelfstandige gaan werken, jij moet een baan in loondienst hebben!"
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp