Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Sollicitatie frustratie

Alles omtrent werk en uitkeringen
Mulder's Girl

Sollicitatie frustratie

Bericht door Mulder's Girl »

Hoe gaan jullie om met solliciteren in deze situatie?

Ik ben nu al jaren sollicitaties aan het schrijven, maar wordt op grond van mijn C.V. nooit uitgenodigd op gesprek.

De reden wordt altijd met veel excuses verbloemd,maar het komt erop neer dat het jarenlange 'gat' (ik heb wel vrijwilligerswerk gedaan in die jaren....maar dat telt niet:moe:) op mijn C.V. de reden is. Oftewel ik heb niet genoeg (betaalde) werkervaring in de richting van mijn sollicitatie/werkvlak.
Waardoor niemand je aanneemt en zo wordt het 'gat' alleen maar groter. :/

Ik word hier zo moedeloos van.....en bevorderlijk voor mijn gezondheid is het ook niet. Ik voel me al bijna gedwongen om een compleet nep-CV te maken (zeggen dat ik zelfstandige ben geweest of iets dergelijks) en alles erop los te liegen.
Het kan toch niet de bedoeling zijn om zo ergens aan een geschikte baan te komen tegenwoordig....

(En dan heb ik het nog eens niet over een gesprek en de aankondiging van deze aandoening)

Zijn er andere mensen hier die in hetzelfde schuitje hebben gezeten? wat hebben jullie gedaan?
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Mulder's Girl;1106482]Hoe gaan jullie om met solliciteren in deze situatie? [/QUOTE]
ziek zijn en regelmatig bewijzen dat ms echt wel niet over nacht plots geneest is al een voltijdse baan :)

volgens 2 instanties ben ik momenteel aan het genezen als ik hun onzin lees
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=1207;1106486]ziek zijn en regelmatig bewijzen dat ms echt wel niet over nacht plots geneest is al een voltijdse baan :)
[/QUOTE]

Dat ben ik helemaal met je eens.

Ik heb toch nog steeds momenten waar ik wil proberen een baan te krijgen,hoewel door UWV al is vastgesteld dat fulltime niet meer erin zit.
Dus als ik een baan van 20u heb dan zal ik in de meeste gevallen nog niet echt boven bijstandsniveau uitkomen......maar dan heb ik iig niet meer de potentiële bemoeienissen van de gemeente/sociale dienst boven mijn hoofd hangen.
Dat is hetgeen wat ik slopend vind.....constante wisseling van consulenten; de onzekerheid van maar weer afwachten wat voor een je dan weer hebt en met welke 'briljante' participatieplannen ze dan weer komen om je aan het werk te krijgen of gewoon 'bezig te houden'.:(

Zo sluw zijn ze wel om je aan het lijntje te blijven houden, want als je volledig wordt afgekeurd dan moeten ze je meer bijstand betalen dus dan laten ze je maar hangen. In het gunstigste geval betekent dat,dat een consulent je weer voor een jaar ziek schrijft.
r_de_ruiter

Bericht door r_de_ruiter »

ja ik ook momenteel, ik zit op dan wel op het 2e spoor, maar afwijzing na afwijzing. iva uitkering is inmiddels aangevraagd
in mijn cv staat vanwege mijn fysieke beperking, is opgestelt samen met mijn zogenaamde loopbaan-coach.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Ik heb MS niet in mijn CV staan. Een van mijn vorige uitstroom consulenten zei zelfs dat ik het niet in mijn CV moest zetten, want dan zou ik sowieso geen baan krijgen.

Misschien dat het ergens wel een 'logischere' verklaring is voor mijn 'gat'.
Van de andere kant, gezondheidsklachten/ziekte voor een aantal jaar lijkt me ook niet bevorderlijk naar een werkgever toe.
Ik heb nog steeds een proces lopen m.b.t. een (afgekeurde) WIA aanvraag, maar als dit wederom niet doorgaat, blijf ik dus aan de gemeente plakken en is een IVA aanvraag geen optie.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Mulder's Girl;1106492]Ik heb MS niet in mijn CV staan. Een van mijn vorige uitstroom consulenten zei zelfs dat ik het niet in mijn CV moest zetten, want dan zou ik sowieso geen baan krijgen.[/QUOTE]

Ik ben toch even benieuwd; Heeft het UWV je ook wat compensaties voor de werkgever meegegeven? Bijvoorbeeld een regeling dat hij niet of minder aansprakelijk is als je door ziekte geheel of gedeeltelijk uitvalt?

Bij zo'n regeling moet je dus wel opgeven dat je MS hebt. Maar als je dat niet doet, en de werkgever komt er toch achter, zal hij weer alles doen om van je af te komen. Het risico voor de werkgever, zeker kleinere, is anders enorm groot.
Lanah

Bericht door Lanah »

Zo te lezen zit je in een complexe situatie. Heb je al eens gedacht aan proffesionele hulp zoals MEE. Ook via het MS web zijn er coaches. Voor MS en werk. Misschien heb je daar wat aan.

Helaas kan ik je niet verder helpen. Heb inmiddels een IVA. En vul mijn dagen nu met o.a. vrijwilligerswerk.Toen in destijds moest solliciteren "vulde"ik het gat in mijn CV op door geen maanden te noemen maar jaren. Maar zoals ik bij jou lees, lukt dat bij jou niet.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Welke branche zit je?

Is het een idee om iets onder je niveau te gaan doen, zodat je in ieder geval 'iets' hebt? Vanuit werk solliciteert altijd een stuk succesvoller.

Zou je met jouw skills een eigen bedrijf op kunnen zetten?
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

@Jrs77 Ter verduidelijking de consulent waar ik het over heb, was een uitstroom consulent van de gemeente.
Dit is nu juist het hele probleem, ik krijg totaal geen hulp vh UWV omdat ik een uitkering ontvang vd gemeente. Het is dus de taak vd gemeente om mij te helpen. Echter heb ik in het verleden enorme stress met de gemeente gehad mbt 'reïntegreren dat ik echt absoluut niks meer met hen te maken wil hebben hierin. Het is me onderhand duidelijk, dat zij absoluut niet capabel zijn om mij hierin te begeleiden.

Het UWV heeft me bij een keuring (in opdracht vd gemeente) wel ingeschreven in het Register voor de wet Banen afspraak (waar Wajongers o.a. ook inzitten). Een werkgever zou dus wel loonsubsidie voor mij kunnen krijgen. In het begin bracht ik dat altijd in de brief ter sprake, maar heb gemerkt dat dat niets uithaalt. Werkt eerder tegen mij. En met het oog op hoe deze wet mogelijk gaat veranderen weet ik niet eens of ik het überhaupt nog wel ter sprake wil brengen.

@Lanah Inderdaad de maanden heb ik ook geschrapt en gebruik alleen nog jaartallen. Ik heb zelfs mijn vorige betaalde baan uitgerekt met zo'n 2 jaar om het gat kleiner te maken, maar dan nog is er een 'gat' van een aantal jaar (vrijwilligerswerk wat niet telt).

Ik ben me al van alles aan het bedenken als leugen voor t gat, dat ik jaren als zelfstandige heb gewerkt, dat ik in die jaren een relatie had en samenwoonde waardoor ik niet hoefde te werken...
Klopt allemaal helemaal niks van.....'t zou kunnen werken totdat ze naar klanten vragen voor wie ik heb gewerkt en met het 2e excuus kom ik natuurlijk over alsof ik erg verwend en lui ben., ook niet echt eigenschappen die je een goede kandidaat maken.

Stichting MEE die werken nauw samen met de gemeente, dus dat zie ik al niet zitten. Daarbij zou ik niet weten wat zij voor mij kunnen betekenen....ze kunnen de instanties en bedrijven waar ik solliciteer niet het mes op de keel zetten om mij aan te nemen.
Of dat ik voor de zoveelste keer naar zo'n onnozele cursus wordt gestuurd over solliciteren. Ik weet hoe ik moet solliciteren, ik krijg zelfs wel eens complimenten over mijn brieven....maar dat helaas er toch andere kandidaten waren die beter bij het gevraagde profiel pasten.:ogen:
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Mulder's Girl;1106528]
Dit is nu juist het hele probleem, ik krijg totaal geen hulp vh UWV omdat ik een uitkering ontvang vd gemeente. Het is dus de taak vd gemeente om mij te helpen. [/QUOTE]
Oei, dat maakt het wel heel lastig.Dat banenregister helpt wel iets bij mensen met een stabiele beperking, maar als chronisch zieke zal je een werkgever wat garanties moeten kunnen bieden. Zover ik weet kan het UWV dat wel, maar de gemeente kennelijk niet. Die consulent zal dus echt met een beter verhaal dan 'verzwijg maar dat je MS hebt' moeten komen.

Hoe waardevol je ook voor een bedrijf kan zijn, als chronisch zieke ben je ook een risico. Het UWV kan dat risico beperken; kan je die consulent niet vragen wat de gemeente daarin kan doen? (Bijvoorbeeld dat je bij ziekte automatisch terugvalt in de bijstand, en de werkgever dat niet hoeft te betalen. Dat is voor jou, de gemeente en de werkgever de beste optie)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp