Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Sollicitatie frustratie

Alles omtrent werk en uitkeringen
Carl

Bericht door Carl »

Je zou kunnen proberen om je kansen te vergroten door contacten met bedrijven te leggen voordat er een vacature is gesteld.
Misschien weet je een leuk bedrijf waar je graag zou willen werken.
Vraag om een oriënterend gesprek en vraag wat er allemaal nodig is om daar te kunnen werken. En of ze tips hebben. Of vraag om een dagje mee te,lopen.
Ook kan je rondvragen in je kennissen kring of zij iets weten en kunnen helpen.
Bedrijven vinden het fijn als ze iemand in portefeuille hebben die geschikt is, scheelt ze veel werk.

:Tip,bij gestelde vacatures: bel eerst voordat je een brief verstuurd. Vraag het een en ander. Het voordeel is dat je in je brief kunt referen aan het gesprek en je naam al is gevallen.
En breng je brief persoonlijk langs.

Probeer er lol in te krijgen en schrijf inderdaad niet als je geen kans maakt.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Dank je voor de tips Carl.

Inderdaad contact opnemen aan de hand van een vacature en/of langsgaan deed ik regelmatig. Ik zou het iedere keer doen als het kon,maar altijd bellen en/of reizen met het OV gaat dan weer in de financiële papieren zitten.
(Als ik al eens op goedkoop voedsel zou kunnen leven en functioneren....dan had ik ineens een veel ruimer budget.)

De laatste tijd heb ik vooral op gemeentelijke (en dergelijke instanties) vacatures gereageerd en niet bij commerciële bedrijven, omdat ik denk dat ik bij instanties beter zit (ook qua salaris) dan bij bedrijven waar alles alleen gericht is op winst maken.
Meestal ga ik aan de hand van een vacature af,sowieso of het me aanspreekt maar ook of het niet te intimiderend op mij overkomt. Ik zoek dus niet gericht op een functie, omdat eenzelfde functie bij het ene bedrijf veel intimiderender overkomt dan bij de ander qua verwachtingen.
Ik heb dus ook niet een specifieke functie waar ik naar kan vragen als ik me ergens wil gaan voorstellen.
Carl

Bericht door Carl »

Als ik het goed begrijp heb je niet goed in beeld wat voor werk je zou willen doen?
Het is belangrijk om dit te onderzoeken.
Dan kan je plannen gaan maken!

Je kan hiervoor contact op kunnen nemen met een MS coach. (Zie nieuwsoverzicht ) .
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Nou ja, ik weet op zich wel wat me leuk lijkt maar veel van die dingen zijn niet haalbaar om uiteenlopende redenen.

Verder gebruiken ze tegenwoordig allerlei hippe benamingen en moeilijke omschrijvingen om dezelfde functie aan te duiden. Dat komt gewoon intimiderend en ingewikkeld op mij over, dan moet ik de vacature al tig keer doorlezen om te ontcijferen wat er nu wordt gevraagd.

Als ik daarmee bezig ben,dan denk ik bij mezelf: "...en jij zou technisch een redelijk goed intelligentie niveau moeten hebben.:ogen:"
Het is gewoon dat tegenwoordig zo moeilijk wordt gedaan en alles opgeklopt om een simpele-in-de-praktijk functie te omschrijven.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

[QUOTE=Carl;1107171]

Je kan hiervoor contact op kunnen nemen met een MS coach. (Zie nieuwsoverzicht ) .[/QUOTE]

Ja naar aanleiding van een ander topic kwam ik ook op dit idee. Ik ben erg benieuwd of de coach gratis is en wordt gesponsord vanuit de ms vereniging. Bellen is sowieso gratis staat erbij.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Toeter;1107221]Ja naar aanleiding van een ander topic kwam ik ook op dit idee. Ik ben erg benieuwd of de coach gratis is en wordt gesponsord vanuit de ms vereniging. Bellen is sowieso gratis staat erbij.[/QUOTE]

Van wat ik zo las uit de tekst, is dat het bellen gratis is als je lid bent van de vereniging.

"Neem dan rechtstreeks contact op tijdens de volgende telefonische spreekuren, gratis voor onze leden (!!!)

Blijkt de vraag ingewikkelder van aard, dan is een persoonlijk begeleidingstraject een optie. Daaraan zijn uiteraard wel kosten verbonden."
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Dat is jammer! Je staat er meestal al financieel niet zo gunstig voor als je een werkcoach nodig hebt, omdat je chronisch ziek bent geworden en niet meer aan het werk komt.

Zou er vanuit het uwv een tegemoetkoming kunnen komen? Je mag zelf een bureau uitkiezen voor je re-integratietraject.

Je probeert hard genoeg zelf dingen, als het dan toch niet lukt...
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Toeter;1107307]Dat is jammer! Je staat er meestal al financieel niet zo gunstig voor als je een werkcoach nodig hebt, omdat je chronisch ziek bent geworden en niet meer aan het werk komt.

Zou er vanuit het uwv een tegemoetkoming kunnen komen? Je mag zelf een bureau uitkiezen voor je re-integratietraject.

Je probeert hard genoeg zelf dingen, als het dan toch niet lukt...[/QUOTE]

Ik weet dat het UWV in sommige gevallen de client zelf een re-integratiebedrijf laat kiezen.

Echter heb ik geen uitkering via het UWV,waardoor ik ook geen aanspraak kan maken op hun hulp.:ogen:
Dat is juist het hele debacle in mijn situatie.

Jaren geleden heb ik de fout gemaakt om ipv de toenmalige (onjuiste) beslissing vh UWV aan te vechten, ben ik naar de gemeente gegaan om een uitkering aan te vragen omdat ik bang was zonder inkomen te zitten.
Daar betaal ik nu dus nog steeds de prijs voor....
Ik heb wel een WIA aanvraag gedaan onder het mom van medische afzakker, maar die is zoals verwacht afgekeurd. Het geheel ligt nu bij de rechtbank en ik ben nog steeds in afwachting van een datum voor de hoorzitting. Maar ja, de vakantieperiode komt er nu weer aan....:moe:
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Wat een nare situatie. Hopelijk snel succes
Merce

Bericht door Merce »

Inderdaad heel naar. Misschien krijg ik daar ook nog wel mee te maken. Want ik werk nu particulier en heb geen recht op een traject via UWV.

Maar ik zie mij nu ook niet solliciteren. Hopelijk lukt het mij mijn huidige baan te houden. (ik help een echtpaar bij hun persoonlijke verzorging).

Heel veel succes. Ik begrijp dat het meer frustratie is dan sollicitatie.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp