Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

TIPS; rolstoel

Alles omtrent werk en uitkeringen
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Imke1987;1106586]Bedankt voor de tip Simone!!!

Vandaag contact gehad met me verzekering en die verwezen me door naar de gemeente.

1 groot gedoe!!![/QUOTE]
Je moet eerst zorgen dat een arts (misschien kan een ergotherapeut dat ook) een tijdelijke rolstoel voorschrijft. Het zou kunnen dat die niet eens voorgeschreven hoeft te worden. Die kan je lenen (max. 2x 3 maanden). Dat tijdelijk is belangrijk; dan komt het vanuit de verzekering. Je geeft dus aan dat je verwacht hem snel niet meer nodig te hebben. Die rolstoel kan je nog dezelfde dag ophalen bij de uitleen.

Vlak daarna kan je bij de gemeente aangeven dat je een eigen rolstoel, voor vast nodig hebt. Die verstrekt de gemeente via de WMO. Bespreek ook dat vooraf met een ergotherapeut, zodat zij je kan helpen bij het vaststellen van wat je nodig hebt. Als je geluk hebt, en het snel gaat (vaak is dat anders) zit daar 6 tot 8 weken levertijd op.

Omslachtig gedoe, maar helaas werkt het niet anders.
Theewater

Bericht door Theewater »

De makkelijkste weg is gewoon naar bijv. Vegro/Welzorg oid te gaan en daar een rolstoel te leen vragen. Die bedrijven regelen het dan met de verzekering en daar merk je zelf dan verder niets van als het goed is
Knillis

Bericht door Knillis »

Om een rolstoel tijdelijk te lenen van een "thuiszorgwinkel" (heet geloof ik in iedere gemeente ook weer net even anders) is denk ik het makkelijkst in dit geval.

Misschien even vroegtijdig bellen en er dan een reserveren. Voor zover ik weet hoef je daar geen verwijzing voor te hebben. Ze vragen alleen waarvoor je hem gebuiken wilt en of je een echte duwroelstoel wilt (4 kleine wielen) of een duwrolstoel met grote wielen achter waardoor je, als je armen tenminste sterk genoeg zijn) zelf ook af en toe kunt "hoepelen".

Je hebt moet je geloof ik wel kunnen identifiseren als je de stoel komt halen, dus altijd een paspoort,ID of rijbewijs meenemen.
joge

Bericht door joge »

ze brengen ook thuis!
Knillis

Bericht door Knillis »

Bedankt Joge, dit wat ik vergeten er bij te vermelden.
Hedy

Bericht door Hedy »

Helaas kan ik je niet adviseren betreffend de rolstoel maar de tip van rolstoelassistens op de luchthaven is zeker aan te raden om gebruik van te maken.

Zorg ervoor dat het in lissabon voor de terugreis ook vermeld wordt. Scheeld zoveel gestress.

Neem voor terug op schiphol, als je via schiphol reist, een kussentje mee want ik werd opgehaald met een metale rolstoel:eek:, en dat is hard en koud.

Verder kan ik alleen maar zeggen geniet van je uitje
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp