Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Huren van een rolstoelauto of bus

Alles omtrent werk en uitkeringen
Fratema

Huren van een rolstoelauto of bus

Bericht door Fratema »

Weet iemand van jullie een betaalbare verhuurder van zulke voertuigen. We willen graag op vakantie maar mijn vrouw kan de kleine scoot of de lichte rolstoel eigenlijk nauwelijks in de auto tillen. Rugpijn!! Wat nu? We denken aan een constructie op de trekhaak maar alleen de scoot weegt al 34 kilo. Waarschijnlijk is 50 Kg de maximale kogeldruk. Ik word er wanhopig van! Slaap weer slechter, puzzelen en piekeren. Weet ieman d van jullie raad?
Speedy

Bericht door Speedy »

De [URL="https://www.zonnebloem.nl/zonnebloemauto"]Zonnebloem[/URL] verhuurt rolstoelauto's.
Lanah

Bericht door Lanah »

dus de scoot past wel in de auto?

Kun je de scoot ook op handbediening zetten?
Wij hebben lichte inschuifbare oprijplaten, en daarmee rijden we de segway (via de handbediening) omhoog in de kofferbak van de auto.

Misschien ook een oplossing?

Voor de rolstoel wellicht wat lastiger.

veel succes met de zoektocht naar een oplossing.
Knillis

Bericht door Knillis »

Denk er wel aan Fratema dat als je de rolstoel of scoot op de trekhaak wilt zetten ook daar het optillen meespeelt.

Helaas kan ik je verder hierover niet adviseren want ik denk dat je dan een bestelauto of busje zou moeten hebben met tenminste een paar oprijplaten zodat de rolstoel of scoot naar binnen geduwd kunnen worden.

Wat me nu wel plots te binnenschiet is dat ik geloof de MS vereniging een aantal aanhangers heeft geschikt om een scootmobiel of rolstoel op te vervoeren. Ik heb ooit eens gelezen dat ze deze aanhangers geleend konden worden? Geen idee verder hoe of wat maar misschien kun je zoeken op internet?
Speedy

Bericht door Speedy »

Lukt het lenen niet, dan zijn er ook aanhangers te huur.
Bijvoorbeeld [URL="http://www.scootmobiel-aanhanger.com/"]hier.[/URL]
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Als dit een situatie is die vaker voor gaat komen , is misschien voor de eigen auto een kofferbaklift een oplossing ?
Wellicht valt er een gedeelte ( als PGB ) zoals in mijn geval , te regelen via de WMO ?

Kofferbakliften zijn er van verschillende firma's.
De meest duurdere zijn vaak van de aan het bijbehorende merk van de auto.
Ik heb hem toen gekocht bij een apart aanpassingsbedrijf en dat scheelde een behoorlijk aantal euro's....

Riwidi
Fratema

Dank jullie voor de reacties.

Bericht door Fratema »

Dank jullie voor de reacties.

Kofferbaklift heb ik vorig jaar aangevraagd maar kreeg van de WMO een lichtgewicht rolstoel met lightdrive motor. Ik heb een oplossing bedacht waarbij je de rolstoel in 2 stappen achterin legt. Een soort van plank die je voor de actie tijdelijk op de trekhaak zet met een metalen kokertje.

Wielen en voetsteunen van het frame afhalen. Dan zo dicht mogelijk tegen het tafeltje aanzetten. En in 1 beweging een stukje optillen en op het tafeltje zetten. Even rust. Dan stap 2: nog ietsje optillen en in horizontale stand laten landen in de auto.

Eens kijken hoe dit uitpakt. U hoort nog van mij
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Fratema , heel veel succes ! Maar pas je wel een beetje op dat arme lijf van je ? De gemeente houd ook niet altijd rekening met ons , helaas....

Riwidi
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp