Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

uwv - ervaringen

Alles omtrent werk en uitkeringen
r_de_ruiter

uwv - ervaringen

Bericht door r_de_ruiter »

zijn er hier mensen met hoe hun eerste uwv ervaring is ?
zowel positief als negatief.
morgen ,woensdag moet ik namelijk voor de 1e keer,dit voor een wia - uitkering.

bedankt alvast voor de reacties.
Dark Knight

Bericht door Dark Knight »

Mijn ervaring met het uwv is positief. Achteraf is het mij 100% mee gevallen. Met name de arbeidsdeskundigen vond ik heel erg begripvol.

Het heeft mij geholpen om van te voren goed na te denken over wat mijn klachten precies zijn en hoe een gemiddelde dag er bij mij uitziet. Dat gaan ze sowieso aan je vragen.

Laat je niet bang maken door negatieve verhalen over het UWV.

Zie je ergens tegen op?
Klick

Bericht door Klick »

het is mij ook meegevallen, ik had een dagboekje slechte en goeie dag meegenomen geprint (en daar gelaten)
heel begripvolle arts die alle tijd nam.
arbeidsdeskundige moest ik ook langs, daar heb ik voor gebeld of dat niet telefonisch kon en dat kon gelukkig ook.
De reis, het gedoe om er te komen, kost me veel energie..

ik werd aan alle kanten gewaarschuwd, bleek onterecht.
Doe je niet beter voor dan je bent, wees eerlijk in waar je moeite mee hebt. zeer confronterend, maar leg alles op tafel..

succes!
r_de_ruiter

Bericht door r_de_ruiter »

waar ik tegen op zie is dat ik alles moet gaan herhalen wat eigenlijk al bekent is ,en dat de uitkering afgewezen wordt.
Klick

Bericht door Klick »

spreek dat morgen ook uit.. dat je daar bang voor bent.
Mieke 56

Bericht door Mieke 56 »

UWV top, Belastingdienst flop:

Keuringsarts was vriendelijk. Luisterde goed naar mijn verhaal. Had het dossier helemaal doorgenomen voorafgaand aan het onderzoek.

Ik had zelf ook een Functionele mogelijkheden lijst ingevuld en meegenomen naar het gesprek, zodat de arts zou kunnen vergelijken indien ze dat wilde. Zij vond dat een goede aanvulling.

Hierbij de link voor een lege FML:
[url]https://steungroep.nl/images/her_keurin ... V_2013.pdf[/url]

Na de keuring kreeg ik enkele dagen later het keuringsrapport.
Door de arbeidsdeskundige werd ik gebeld zodat ik niet hoefde reizen en deze vertelde mij tijdens dat telefoongesprek dat ik IVA zou krijgen.

Daarna kreeg ik de IVA-uitkeringspapieren. Kijk die goed na. Bij mij klopte de berekening niet. Wat bleek; de belastingdienst had aan de UWV verkeerde gegevens doorgegeven.

In plaats van de salarisgegevens over het refertejaar had de belastingdienst de bedragen doorgegeven van het toen lopende jaar.

(Het refertejaar is het jaar waar de UWV je uitkering over berekend. Het refertejaar staat genoemd in de brief van UWV). Door die fout van de belastingdienst kreeg ik door de UWV een te lage uitkering toegekend.

Je hebt 6 weken om in bezwaar te gaan! Gelukkig zag ik de fout en heb meteen bezwaar gemaakt. Ik had namelijk altijd mijn salarisstrookjes bewaard. Heb je die niet meer, dan kun je terecht bij je salarisadministratie.

Mijn bezwaar is gegrond verklaard en dat scheelt me 500,- euro per maand!
r_de_ruiter

Bericht door r_de_ruiter »

het is op zich meegevallen, wel de toezegging alvast van volledige afkeur,maar dit krijg ik nog wel zwart op wit natuurlijk, binnen 2 weken.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp