Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

voorzichtigheid geboden

Alles omtrent werk en uitkeringen
1207

voorzichtigheid geboden

Bericht door 1207 »

Af en toe zie ik hier reclame verschijnen voor coaches, therapeuten ed

In Belgie zijn die titels niet beschermd en kan elke halve oplichter zich zo noemen om mensen geld uit de zakken te kloppen.

de meeste mensen hier zijn ziek, wanhopig, zitten op bepaalde momenten net iets dieper in de put en zijn dus minder weerbaar of iets gevoeliger om er sneller op in te gaan, strohhalmeffect.

Ik ken de Ndl wetgeving niet maar ik vraag toch om enige voorzichtig heid bij dat soort reclame
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

In Nederland zijn die titels wel beschermd. Je kunt vrij makkelijk opzoeken of een therapeut BIG-geregistreerd is en dus voldoet aan de opleidingseisen.

Ook zullen de meeste mensen hier vooral therapieën volgen die vergoed worden door de zorgverzekering. Nou vallen daar ook alternatieve therapieën onder en ze zijn niet allemaal even 'bewezen'.

Heb je voorbeelden van therapeuten die genoemd worden die je niet vertrouwt? Ik zie het niet vaak namelijk. En als het daadwerkelijk schimmig is, kan daar beter ook in het topic zelf wat over gezegd worden.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Zoals Toeter ook al vraagt: heb je hier voorbeelden van? Reclame voor therapieën (inclusief website e.d.) is niet toegestaan op het forum, en wordt in principe dus ook altijd door ons verwijderd. Ervaringen van deelnemers zijn echter een grijs gebied, dus daar is lastiger op in te spelen. Wij zijn echter ook niet 24 uur per dag online om alles te checken. Dingen die wij moderatoren over het hoofd zien, kun je altijd even melden via het contactformulier onderaan de pagina.
1207

Bericht door 1207 »

bv
de ms coach op de startpagina
een professionele ervaringsdeskundige?
geen idee wat ik er me moet bij voorstellen, buiten dat het niet goedkoop is :)
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Dank voor de reactie. De MS-coaches werken via de MSVN en daarvan is de opleiding bekend en hoe zij werken. Hierover zijn wij in elk geval op de hoogte!
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi 1207,

Of doel je soms op deelnemers als [URL="https://www.msweb.nl/forum/member.php?u=27644"]Deze[/URL]? :cool:
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Suzan;1107201]Hoi 1207,

Of doel je soms op deelnemers als [URL="https://www.msweb.nl/forum/member.php?u=27644"]Deze[/URL]? :cool:[/QUOTE]

ook
waarschijnlijk zal rogier al pb's gekregen hebben van dit individu.
Als coach in Ndl een beschermde titel is dan trek ik m'n woorden in

maar ik ben nj eenmaal redelijk allergisch aan homeopathische gedachtlezerscoaches en aanverwanten.
doorgaans uit het soort avondonderwijs waar ge een kappersdiploma kunt krijgen zonder ooit een haar af te knippen
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Dat een ms-coach niet goedkoop zou zijn, waar heb je dat gelezen?

Het komt op mij over dat het gratis is. Gesponsord vanuit de ms vereniging. Vrijwilligers die een opleiding krijgen en gratis coachen.
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Toeter;1107205]Dat een ms-coach niet goedkoop zou zijn, waar heb je dat gelezen?[/QUOTE]
in Belgie zijn coaches nooit goedkoop
of het nu de huiswerk-, autisten- of afwascoach is maakt verder niet uit :)
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Toeter;1107205]Dat een ms-coach niet goedkoop zou zijn, waar heb je dat gelezen?

Het komt op mij over dat het gratis is. Gesponsord vanuit de ms vereniging. Vrijwilligers die een opleiding krijgen en gratis coachen.[/QUOTE]

Van wat ik heb begrepen,kun je gratis bellen met een MS Coach als je lid bent van de vereniging.
Als je extensievere begeleiding wilt/nodig hebt, dan hangt daar wel een kostenplaatje aan. Er worden geen bedragen genoemd,maar ik zou denken dat dat rond hetzelfde uurtarief zal liggen als van algemene re-integratie coaches.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp