Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

tekort thuiszorgmedewerkers

Alles omtrent werk en uitkeringen
Hamartia

tekort thuiszorgmedewerkers

Bericht door Hamartia »

Een bemiddelaar van mijn zorgverzekering en huisarts zoeken al weken naar thuiszorg mogelijkheden, niemand heeft plek. Ik ben lastig te plaatsen want ik wil om 9 uur naar mijn werk. Ja dat heb ik nog en dat wil ik zo lang mogelijk behouden.

Tot zover mijn pogingen gehoor te geven aan de oproep van dit kabinet om als chronisch zieke te "participeren". De voorwaarden om te participeren zijn er niet.

Ik ben zo boos over 'de marktwerking in de zorg'. Betaal thuiszorgmedewerkers beter dan lost het tekort vanzelf op,

Ik wil naar mijn werk!
Hamartia

Bericht door Hamartia »

nog steeds boos: het uwv investeert fors in mijn woon-werk verkeer maar het risico dat ik mijn bed niet uitkom zonder valpartij, wordt niet opgelost. Hoe kom ik in godsnaam gewassen en gestreken bij de auto? (denk ik nu iedere dag).
lika

thuiszorg....

Bericht door lika »

thuiszorg....

[QUOTE=Hamartia;1108666]nog steeds boos: het uwv investeert fors in mijn woon-werk verkeer maar het risico dat ik mijn bed niet uitkom zonder valpartij, wordt niet opgelost. Hoe kom ik in godsnaam gewassen en gestreken bij de auto? (denk ik nu iedere dag).[/QUOTE]

herkenbaar, sterkte......
:moe:
wilm

Bericht door wilm »

Wat verdrietig en moeilijk zeg

Zelf krijg ik ook 2x p dg thuiszorg, en zelf ook gewerkt in thuiszorg

heb geen werk of dagbesteding
Maar daarom wordt ik snel in 'rare' hoekjes gepropt

Begrijp dat mensen met insuline of dagbesteding voorrang hebben
Maar dit gaat ten koste van mensen die heel dag thuis zijn en ook bezoek willen

En bij te lang liggen pijn ontwikkelen

Het lig niet aan thuiszorg
maar aan verzekering

Thuiszorg moet kiezen waar ze als eerste zijn en wat medische meest noodzakelijk is

Van verzekering mag je helaas niets meer zeggen of 'eisen'
Altijd maar op je knieën dank je wel zeggen, ook al wordt je om 11u pas gedouched terwijl je om 8u wakker bent en naar wc moet

avond om 21u moe om naar bed te gaan maar zijn er nu pas om 23u
Hamartia

Bericht door Hamartia »

@wim
ik realiseer me dat mijn eis ten koste gaat van anderen. 11u pas geholpen is niet best. Ik werk 3 ochtenden, vooralsnog heb ik bedacht om voor de resterende ochtenden geen thuiszorg te vragen.

Als ik zelfstandig mijn bed uit probeer te komen duurt dat soms een uur. Maar als ik geen verplichtingen heb, neem ik dat voor lief als ik jou hoor.

Er wordt nu bij WMO een plafondlift aangevraagd. Dat zal geen oplossing bieden voor alle zorg die ik steeds meer nodig heb, zoals aankleden, maar ik hoop er mee naar de wc mee te kunnen. Spektakel:D Ik heb het uitgeprobeerd of mijn handen de lift konden bedienen.

[url]https://www.youtube.com/watch?v=ZbA8NBW ... gs=pl%2Cwn[/url]

Iemand ervaring met zo 'n ding?

Even afwachten of de gemeente het wil vergoeden, mijn huis is er geschikt voor, sterker nog het systeem heeft er eerder gehangen bij een eerdere bewoner.
wilm

Bericht door wilm »

Erg moeilijke situatie voor jou zeg

Hoop dat lift vergoed wordt en je dan wat meer zelfredzaam kan zijn

Neem het zelf niet voor lief, maak me ook boos verdrietig over, maar heb geen keus dus probeer dan maar te nemen zoals komt
Moeilijk
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Hamartia;1108758]

[url]https://www.youtube.com/watch?v=ZbA8NBW ... gs=pl%2Cwn[/url]

Iemand ervaring met zo 'n ding?.[/QUOTE]

nee, maar ik zie mezelf wel de afstandsbediening kwijtspelen :)
of dat die ergens aan andere kant ligt
Jildau

Zorg vraag

Bericht door Jildau »

Zorg vraag

[COLOR="Purple"]

Kun je een PGB aanvragen i.p.v. zorg in Natura

Pgb zorg kan veel beter meer

Je kiest je eigen verzorgende,
De zorg flexibel inzetten , geeft extra vrijheid

[/COLOR]
Hamartia

Bericht door Hamartia »

@Jildau, dat is een goed suggestie. Ik heb nu contact gehad met n organisatie maar als dat niet bevalt ga ik op zoek. Heb er nu ook even geen puf voor. Zoals mijn huisarts zegt: "juist als het slechter gaat moet je van alles gaan regelen." Ik ben meestal wel goed in regelen maar het is op deze momenten zwaar je eigen case manager te zijn.
Hamartia

Bericht door Hamartia »

@wim hou je taai, probeer ik het ook. Het blijft incasseren, steeds opnieuw en dat is niet gemakkelijk vind ik. (Ben net weer van de grond geraapt door de alarmdienst, grrrrr. Wel schatten en sterk die meiden van de alarmdienst en ze waren er snel.)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp