Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Minder invaliden

Alles omtrent werk en uitkeringen
deeske

Minder invaliden

Bericht door deeske »

Vraagje

We zijn nu op vakantie en ik merk dat van het huisje na bijv. Het zwembad restaurant enz toch best veel van mijn lopen/energie vraagt...
Nu vroeg ik me af of ik als minder valide ook in aanmerking kan komen voor de even snel gezegd voor de invaliden woningen ??

Ook bij theater concert enz zijn daar dingen voor of moet je dan iets bij je hebben om daar recht op te hebben of ??

Het houd me bezig en hopelijk weten jullie er meer vanaf..
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik houd wel degelijk rekening met het feit dat alles veel energie van me vergt.

Dus als we “uit” gaan of met vakantie dan zoek ik een vakantiebestemming (kamping, hotel, appartement etc) uit waar iemand met een handicap “uit de voeten” kan.

Rolstoeltoegankelijke kamer, badkamer die geschikt is voor iemand met een handicap.

Als jij bij het boeken aangeeft dergelijke voorzieningen nodig te hebben dan komt dat in orde (vaak, soms worden er nog wel eens missers gemaakt, want lang niet alles is ook werkelijk zo “MS vriendelijk” zoals wij dat hier spottend wel noemen).

In het therater kun je of een rolstoelplek vragen of in ieder geval een plaats waar je bv zonder traplopen kunt komen. Bij het bestellen van kaarten moet je er dan wel vaak snel bij zijn omdat die plaatsen vaak beperkt aanwezig zijn.

Als je met een rolstoel gaat samen met iemand heb je nl drie plaatsen nodig (ze halen dan twee stoelen weg zodat de rolstoel op de plaats van twee stoelen staat en je partner naast je kan zitten.

Als jij dergelijke zaken nodig hebt kun je dat gewoon aangeven. In het begin van ik dat best moeilijk omdat ik dan zo’n stemmetje in m’n hoofd had dat zei “er is vast iemand anders die iets dergelijks harder nodig heeft dan ik”. Maar die tijd is voorbij want hoe beter er rekening gehouden kan worden met mijn beperkingen hoe meer ik gewoon kan genieten van uitstapjes.
mickey16

Minder validen

Bericht door mickey16 »

Minder validen

Kijk voor een aangepaste vakantie op [url]www.buitengewoonreizen.nl[/url]. Veel bestemmingen en je ziet watje krijgt. Nadeel is natuurlijk wel dat zoals alles voor minder validen, het flink aan de prijs is. Maar dan heb je ook wat!!
deeske

Bericht door deeske »

Ik heb geen rolstoel loop gewoon nog en ziet het niet vandaar...
Dango

Bericht door Dango »

In Disneyland Parijs vorig jaar een verklaring ingeleverd die ik bij mijn Neuroloog had aangevraagd.

In dit geval in het Engels en niet ouder dan 3 maanden.

Je krijgt daar dan een Green card waarop staat wat jouw beperkingen zijn , er staan diverse keuzes op die dan wordt aangevinkt.

Voelde me best bezwaarlijk en een soort van verdrietig de eerste 2 attracties aangezien ik nog gewoon loop zonder hulpmiddelen maar door het vele staan krijg ik last van mijn benen en heupen.
Je krijgt dan toegang tot de mindervalide of invalide toegangen bij de attracties.

Een gemak bij een "ongemak"
deeske

Bericht door deeske »

Ja precies ik kan lopen staan en bijna alles doen ...

Maar krijg achteraf meestal de rekening en met staan en doorlopen na 5 min al

Maar als ik ergens rustig binnen loop zien ze niets aan me maar acht dat er misschien iets voor was dat je het ermee kan aangeven soort pasje of zo geen idee

Hebben nu een huisje in de buurt van de plaza op landal maar merk dat het wat heuvelig is en het stiekem wat teveel vraagt van me vandaar...

En vaak niet na concerten ga omdat het alleen maar staan plaatsen zijn .. en ik dat niet red zolang staan...

Nu denken jullie misschien ga voor een rolstoel dan kun je wel maar nee ik wil zelf (misschien te eigenwijs) op eigen benen staan Zolang het kan ...
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

[QUOTE=deeske;1109530]
Nu denken jullie misschien ga voor een rolstoel dan kun je wel maar nee ik wil zelf (misschien te eigenwijs) op eigen benen staan Zolang het kan ...[/QUOTE]

Voor wie doe je dat dan? Voor jezelf niet, want jij hebt er alleen maar last van. Jij gaat over je grenzen, maar dat kan echt niemand wat schelen.

Heel hard gezegd.

Als iemand jou in die rolstoel ziet zitten denken ze echt niet: 'nou kun je niet even wat harder je best doen om te lopen?'

Je partner is leuk met jou op vakantie, maar jij bent steeds uitgeput. Lekker gezellig.

Ik speel nu even advocaat van de duivel he. Ik vind je gevoel heel herkenbaar en ik doe het zelf ook. Put mezelf uit voor een misplaatst gevoel van trots, terwijl niemand daar iets aan heeft.

Het is een harde les om te moeten toegeven dat iets niet meer lukt...

Fijne vakantie!
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=deeske;1109530]
Nu denken jullie misschien ga voor een rolstoel dan kun je wel maar nee ik wil zelf (misschien te eigenwijs) op eigen benen staan Zolang het kan ...[/QUOTE]
Misschien kan je een wandelstok meenemen? Het viel mij op dat als je met een wandelstok loopt, er al veel meer rekening met je wordt gehouden. Zelfs als je hem niet direct nodig hebt om te kunnen lopen, maak je je probleem wel zichtbaar.

(Je topictitel viel wat op ;) Willen jullie meer of minder.... :D )
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Jrs77;1109532](Je topictitel viel wat op ;) Willen jullie meer of minder.... :D )[/QUOTE]

Ah. Ik ben dus niet de enige die dit er steeds in "leest". :D
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

:D Nee hoor, hier nog één! ;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp