Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

scootmobiel kopen of huren of via gemeente

Alles omtrent werk en uitkeringen
r_de_ruiter

scootmobiel kopen of huren of via gemeente

Bericht door r_de_ruiter »

hallo iedereen, ik denk er sterk aan om een scoot-mobiel te nemen.

maar wat is nu wijs, kopen, huren of via de gemeente(wmo)

wat is makkelijker??

iedere reactie is welkom , zowel positief als negatief.
Knillis

Bericht door Knillis »

Geen idee wat makkelijker is kopen, huren of via de WMO

Met huren heb ik zelf geen ervaring. Maar ik heb er wel een via de WMO gehad. In die tijd ging de aanvraag vrij snel en had ik de scoot vlug in bezit.

Je hebt dan geen omkijken naar reparatie (met name de accu), onderhoud en verzekering. Dat wordt dan allemaal geregeld via de gemeente door het bedrijf dat in jouw buurt werkzaam is.


Ik heb die scoot teruggegeven op het moment dat ik plots te horen kreeg dat ik 60 euro per maand moest gaan betalen aan eigen bijdrage en heb toen zelf een scoot aangeschaft.

Inmiddels heb ik mijn tweede zelfgekochte scoot en financieel is dat goedkoper voor mij. Je moet dan wel zelf de verzekering regelen en als de scoot stuk is de reparaties zelf betalen. Nou heb ik nog nooit een reparatie gehad gelukkig maar zo eens in de drie/vier jaar is de accu echt op en moet er een andere komen en een accu is redelijk kostbaar.

Voordeel voor mij is dat mijn huidige scoot zo ongeveer 23 km per uur rijdt (20 als de accu niet helemaal is opgeladen) en de scoot die ik van de gemeente had reed met volle accu 15 km en anders 12/13.

Ik denk dat je voor jezelf voor en nadelen moet afwegen en dan tot een beslissing moet komen.

Misschien is het wel handig om samen met een ergotherapeut uit te zoeken welke scoot voor jou het meest geschikt is. Van mijn scoot kan bv de stoel niet draaien en dat is voor sommige mensen toch echt nodig.

Als ik het goed heb verandert met ingang van 2019 de hoogte van de eigen bijdrage voor de WMO. Nu betaalt iemand een bedrag dat is berekend over het inkomen en ik meen gelezen te hebben dat het bedrag dat per maand betaald moet gaan worden voor iedereen hetzelfde zal zijn (ongeveer 17.50 per 4 weken)

Succes met je zoektocht.
tracy

Bericht door tracy »

Ik weet niet of het voor scootmobielen gaat gelden maar ik vermoed het wel. Volgend jaar wil men gaan werken met een abonnementstarief van 17,50. Men zou dan niet meer dan 17,50 per 4 weken kwijt zijn voor oa huishoudelijke hulp, vervoer etc. Het is dan niet meer afhankelijk van je inkomen. Als je zolang nog kunt wachten.
Riwidi

Bericht door Riwidi »

[QUOTE=tracy;1109801]Ik weet niet of het voor scootmobielen gaat gelden maar ik vermoed het wel. Volgend jaar wil men gaan werken met een abonnementstarief van 17,50. Men zou dan niet meer dan 17,50 per 4 weken kwijt zijn voor oa huishoudelijke hulp, vervoer etc. Het is dan niet meer afhankelijk van je inkomen. Als je zolang nog kunt wachten.[/QUOTE]


Er is helaas nog niemand die dit wil bevestigen , elke instantie , ook de overheid blijft hier nogal vaag in , behalve de plannen.
Dat is ook de reden waarom ik na ineens 2 jaar naheffingen nu aan aflossen ben en de scootmobiel heb moeten inleveren. Bij elkaar was dit niet meer op te brengen.

Ik dorst de gok niet te nemen , om op volgend jaar te gaan rekenen , want het is nogal een behoorlijk verschil.
60 euro per 4 weken , of 17,50 voor dezelfde scootmobiel.

Maar ik heb wel ooit een tweedehands elro gekocht , en weet dat dit voor mij de oplossing niet was , gezien de enorme kosten die er achteraf steeds bij kwamen.
Mijn scootmobiel met hand en voetgas , trophy 5 , is om zelf aan te schaffen , bijna onmogelijk.

Heel veel succes met overwegen !

Riwidi
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp