Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Lift scootmobiel

Alles omtrent werk en uitkeringen
nharhofr

Lift scootmobiel

Bericht door nharhofr »

Heb voor mijn Breeze scoot een kofferbaklift en een benodigd hijspunt. Heb nu een Solo comfort en dus moet er een nieuw hijspunt komen. Dat kan niet door vering ,aan de stoelbuis worden geplaatst Wie helpt. Of weet iemand hoe en waar deze kan worden geplaatst. H gr Niek
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik weet een goed kleinschalig bedrijf dat in elke auto een passende oplossing maakt om rolstoel of scootmobiel in de auo te tillen.

Voor mij heeft hij voor twee verschillende rolstoel een hydrolische lift gemaakt en in de auto gemaakt maar ook voor scootmobielen maakt hij liften.

Geen idee waar je woont maar het bedrijf is gevestigd in Enschede. Als dat een optie voor je zou kunnen zijn moet je het maar even laten weten dan zal ik je de gegevens even toesturen via een prive bericht zodat je even op de website kunt kijken om te te orienteren.

Ik zie net trouwens dat je je emailadres bij je posting hebt geschreven maar misschien is het beter dat weer weg te halen. Het MS forum is een openbaar forum waarop iedereen kan meelezen zonder geregistreerd te zijn en dus kan iedereen je emailadres ook lezen.
nharhofr

Lift en hijspunt

Bericht door nharhofr »

Lift en hijspunt

Dank voor het advies om het mail adres weg te halen.
Het gaat niet om een lift want deze heb ik al drie jaar in mijn Doblo. Nee, ik heb nu een Solo en wil deze geweldige scoot met een een nieuw gemaakt hijspunt aan die scoot in mijn auto beuren.
Er moet toch wel iemand zijn die mij kan helpen aan een kennis of wie dan ook. Ik woon in Steenwijk .

Met groet Niek
Knillis

Bericht door Knillis »

Wat ik er destijds van begrepen heb van de meneer die de aanpassingen maakt is het berekenen van het juiste ophijspunt van rolstoel of scoot een zeer precies werkje.

Hij heeft bv met mijn huidige rolstoel best wat werk gehad omdat hij voordien alleen ervaring had met een rolstoel met kleine wielen achter en ik heb de kleine wielen aan de voorkant. Het zwaartepunt ligt dan op een heel ander punt.

Maar hij heeft het toch zo gemaakt dat er helemaal niets aan het frame van de rolstoel zelf is vastgeschroefd zodat ik er ook geen toestemming van de WMO voor heb hoeven vragen omdat na het verwijderen van het ophijspunt er niet meer te zien is dat er iets aan vast gemaakt is geweest.

Alhoewel je er waarschijnlijk niet veel aan zult hebben stuur ik je toch even de website van die firma toe per privebericht want er staan ook filmpjes op van alle systemen die daar in de loop van de tijd ontwikkeld zijn. Misschien leuk om even te bekijken en anders verwijder je het gewoon.

Maar Steenwijk - Almelo is wel een heel eind van elkaar dus ik hoop dat je iemand in je omgeving vindt. Succes.
nharhofr

Lift scootmobiel

Bericht door nharhofr »

Lift scootmobiel

Inde eerste plaats dank voor een reactie op het Hijsoog. Inderdaad Almelo is net te ver. In zwolle is er ook wel een ,mogelijkheid.
Het gaat mij om een iemand die kan helpen dus bijv familie vriend enz enz.
Kan haast niet geloven dat er niet een iemand is die zelfs hier kan helpen. Hoeft echt niet voor niets.
Nogmaals dank Niek
Suzan

Bericht door Suzan »

Misschien als je [URL="https://www.msweb.nl/gastenboek/"]Hier[/URL] een oproepje plaatst? :weetniet:
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Ik heb denk ik hetzelfde systeem als wat Knillis aangeeft op de scootmobiel , nadat ik eerder een systeem had , waardoor je elke keer toestemming moest vragen.

Ik heb het laten doen in Purmerend , een klein bedrijfje , met oog voor de wens van de klant.

Riwidi
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=nharhofr;1110135]
Het gaat mij om een iemand die kan helpen dus bijv familie vriend enz enz.
Kan haast niet geloven dat er niet een iemand is die zelfs hier kan helpen.[/QUOTE]

Ik heb geen enkel verstand van dit soor zaken maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er mensen zijn die iets dergelijks, zonder dat het hun dagelijks werk is, kunnen maken.

Alleen al berekenen waar precies het ophijspunt moet komen, de lengte van de ophijsarm ed is al ingewikkeld maar het uiteindelijk precies pas maken van alles zodat de scoot/rolstoel ook zonder ergens tegenaan te komen in en uit gehesen kan worden.

Daarnaast moeten er onderdelen gelast worden om het ophijspunt aan vast te maken alvorens dat op de rolstoel geplaatst kan worden/

De laatste keer zijn onze auto (waar de lift al in zat) en de rolstoel meer dan een dag bij de installateur geweest.

Maar dan heb ik het over de manier waarop het met mijn rolstoel/scoot gegaan is. Misschien heb jij een heel andere soort kofferbaklift waarbij het niet zo ingewikkeld is het ophijspunt te berekenen en (onzichtbaar) te monteren.

@Riwidi
Ik denk dat we een zelfde soort bedrijf hebben. Waar wij naar toe gaan is een eenmansbedrijfje die bovendien zelf ook nog eens de hydraulische “hijskraan” maakt. Er lopen twee man personeel en dat is het hele bedrijf. Een fijn bedrijf, alhoewel de planning van deze meneer nog wel een te wensen overlaat. Hij schat dat tijd dat hij bezig is met de opdracht altijd nog te kort in dus we hebben er al heel wat wachttijd opzitten maar dan heb je ook wat ;)
Riwidi

Bericht door Riwidi »

@Riwidi
Ik denk dat we een zelfde soort bedrijf hebben. Waar wij naar toe gaan is een eenmansbedrijfje die bovendien zelf ook nog eens de hydraulische “hijskraan” maakt. Er lopen twee man personeel en dat is het hele bedrijf. Een fijn bedrijf, alhoewel de planning van deze meneer nog wel een te wensen overlaat. Hij schat dat tijd dat hij bezig is met de opdracht altijd nog te kort in dus we hebben er al heel wat wachttijd opzitten maar dan heb je ook wat ;)[/QUOTE]


Ze maakte toen ook zelf kofferbakliften , en dat scheelde enorm in de kosten , en toen mijn aanvraag werd afgewezen , heeft hij samen met de enige lieve man van de gemeente , die helaas niet meer onder ons is , een regeling getroffen.

Inderdaad , als de kofferbaklift moet worden overgezet , of iets dergelijks is het met 2 auto's richting Purmerend.
De volgende dag vice versa om hem weer op te halen....
Het lijkt voor ons een eitje , maar dat is het niet.
Altijd wordt er meegedacht , ook voor een kleine aanpassing , een extra armleuning , die net weer even anders moet zijn voor mij of wat dan ook.

Ook de grotere bedrijven zullen echt wel een behoorlijke tijd nodig hebben , per slot van rekening ben je voor een grote beurt je auto ook bijna een hele dag kwijt.
En dit moet nu eenmaal met precisie gebeuren .

Vinden we het makkelijk ? Nee , want manlief vind autorijden iets heel leuk , voor mij is het pure noodzaak , mijn hobby zal het nooit worden , maar zonder auto , gaat het hem niet worden ( gemeente heeft de scoot al ingepikt en krijgt nu een hoop geld , terwijl ik zeker met dit mooie weer denk , chips ..)... en help , 9 van de 10 keer is daar wel iets veranderd ,maar ja , wat moet je anders ?

Riwidi
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp