Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

warmte!

Alles omtrent werk en uitkeringen
Femke_de_Groot

Bericht door Femke_de_Groot »

[QUOTE=Mulder's Girl;1110136]
@Femke Een koelvest is me te duur om iets te proberen waarvan ik überhaupt nog nooit het effect heb gevoeld. Ik kan mer er gewoon niks bij voorstellen dat dit echt koel/verfrissend aanvoelt.
[/QUOTE]

Kan ik me voorstellen hoor. Het is best wel wat geld. Maar werken doet het zeker. Je kunt de koelvesten ook in de koelkast doen. Dat heb ik vandaag gedaan en geeft wat extra koeling. In de vriezer kan ook, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Suzan

Warmtetip

Bericht door Suzan »

Warmtetip

Heb daarnet maar even een glas [URL="https://www.apotheek.nl/medicijnen/ors# ... n-over-ors"]O.R.S.[/URL] gedronken.

Want ik bedacht me net dat je met dit weer wel heel veel zouten en mineralen verliest.
En aangezien ik de afgelopen dagen erg weinig eet (ik leef zo ongeveer op brood en fruit) is het niet verkeerd om even aan te vullen.

Dus tip voor als je merkt dat je toch wel een beetje slapjes begint te worden: Drink O.R.S. Je lichaam kan het goed gebruiken nu. :cool:
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

Susan, goede tip.
Ik neem regelmatig een blikje soep, dat helpt ook.
Sara

Bericht door Sara »

Soep! Dat bevalt ons ook prima bij deze hitte.

Het eet gemakkelijk als je verder weinig eetlust hebt, je vult vocht en zout aan, én warm eten / drinken is in de hitte gunstiger dan koud.

Met een beetje uitzoeken krijg je ook nog es een behoorlijke portie groente binnen.
Suzan

Bericht door Suzan »

Ughh. Ik houd niet van soep. :bah:
En helemaal niet bij deze warmte.

Dan drink ik echt liever zo'n glas ORS.
Vind ik ook niet lekker, maar is toch anders. :haha:
Suzan

Bericht door Suzan »

Net boodschappen gedaan, en normaal zou je denken dat je wel een fris briesje meepakt op de fiets.
Niet dus. :nee:

Zelfs de wind is warm als een haarföhn....
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik vond het heerlijk op de fiets! (Wel elektrisch...) Warme wind, maar toch lekker. En geen inspanning door tegen de wind in te moeten trappen!

Soep is een hele goede voor je lijf, maar dan beter wel een zelfgemakt soepje... Zakjes soepgroente kunnen dan al een uitkomst zijn!
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

[QUOTE=Sara;1110229] én warm eten / drinken is in de hitte gunstiger dan koud.
[/QUOTE]

Hoezo dan? Heb je daar een bron/ onderzoek van?
Sara

Bericht door Sara »

Susan,

ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden om persé geen socialemedia-account te willen, maar als ik 't goed begrijp is 't niet persé nodig om mee te doen. En je zou natuurlijk ook gewoon iedere dag een happy-foto op het forum kunnen plaatsen. Op die manier deel je ze ook :).
Sara

Bericht door Sara »

[QUOTE=Toeter;1110245]Hoezo dan? Heb je daar een bron/ onderzoek van?[/QUOTE]

Há, ik heb voor m'n beurt gesproken / geschreven, vrees ik! Ik hoorde afgelopen dagen steeds op de radio dat het effect van koude drank is dat je lichaam ter compensatie de temperatuur wil ophogen, en bij warme drank andersom.

Nu ik es wat verder lees... maakt 't geen fluit uit, tenzij je héél veel zou drinken.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp