Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

toilet hulp verzorgingstehuis

Alles omtrent werk en uitkeringen
Emile D

toilet hulp verzorgingstehuis

Bericht door Emile D »

Van morgen iemand gesproken die in een verpleeghuis zit en MS heeft.

Ze belde omdat ze moest poepen om 09:30 uur en werd geholpen 's avond om 22:30 uur.

personeel was verbaasd dat ze er zo onder zat.

Wat kan hier toch aan gedaan worden, wat moet er gebeuren om dit duidelijk te maken dat dit met de rechten van de mens te maken heeft en daarom niet acceptabel.

Ik zit nu in een verzorgingstehuis en merk dat ik hier heel nerveus van wordt wat me te wachten staat.
miszzwen

Bericht door miszzwen »

[QUOTE=Emile D;1110430]Van morgen iemand gesproken die in een verpleeghuis zit en MS heeft.

Ze belde omdat ze moest poepen om 09:30 uur en werd geholpen 's avond om 22:30 uur.

Ik zit nu in een verzorgingstehuis en merk dat ik hier heel nerveus van wordt wat me te wachten staat.[/QUOTE]

Oftewel ze moest de heledag wachten!:eek::huh::mad:

Snap dat je nerveus er van word!:aai::knuffel:
Dat het bij haar gebeurt hoeft nog niet te betekenen dat het overal zo is!;)
Floor 1953

Bericht door Floor 1953 »

Ik woon al 9 negen jaar in het verpleeghuis. Er is een zorgplan en een zorgafsprakenlijst.
Ondanks een nijpend personeelstekort (welke bedrijfstak heeft dat momenteel niet ?) heb ik het naar mijn zin.
gebke

Bericht door gebke »

ik heb van 14 aug tot 12 april dit jaar in een verpleeghuis gewoont maar voelde mij een gevangene in het huis al kon ik zo weg maar het

was net een kazerne 8 u ontbijt 10 u 1 kopje koffie anders moet je te veel naar de wc tussen 12 en 1 uur eten en s avonds tussen 5 en half

6 eten dan nog een kopje drinken en dat was het verwacht werd dat je na het eten in je kamer bleef de brasserie was ook na 6 uu dicht dat je

kon niets als de familie kwam geen eens koffie aanbieden het draaide raar aankleden de ene dag 8 u de andere 5 voor 10 want

anders had je geen koffie en zo kan ik wel door gaan gelukkig kon ik naar een appartement bij een verpleeghuis en heb nu vtp ofwel

verpleegzorg thuis en daar heb ik het heerlijk mis geen dag het verpleeghuis en heb medelijden met de mensen die er wonen en

nog een goed geheugen hebben want dat is het probleem .oke een hele lijst maar kan echt begrijpen

dat mensen niet in een verpleeghuis willen zijn maar soms niet anders kunnen en dan heb je een probleem

het is een heel verhaal ik doe dit zelden maar nu vond ik het even nodig groetjes en sterkte voor iedereen gebke
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Op vaste tijden eten en drinken krijgen lijkt me geen probleem, vond ik in het ziekenhuis wel fijn, weet je waar je aan toe bent. Wel jammer dat je gasten niets te drinken kan aanbieden, maar ja, kan in het ziekenhuis ook niet, daar wordt alleen de patiënt verzorgd.
Gelukkig lig ik niet vaak en lang in het ziekenhuis dus ok, ik kan het niet vergelijken met een hele lange termijn...

Verder kan je de dag toch zelf invullen met activiteiten? Tja als je bedlegering bent misschien lastig maar er zijn toch wel mogelijkheden voor dingen?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp