Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

tevreden met laminaat op de vloer?

Alles omtrent werk en uitkeringen
abceetje

tevreden met laminaat op de vloer?

Bericht door abceetje »

Hoi,

Nou ja, de titel zegt al genoeg, denk ik. Heb momenteel een PVC vloer waar ik erg tevreden mee ben maar ga binnenkort verhuizen. PVC vloer kan helaas niet mee.

Heb al wat oude topics terug gelezen en heb hieruit begrepen dat er toch veel mensen zijn die een rolstoel en/of trippelstoel gebruiken en die laminaat op de vloer hebben liggen.

Mijn vraag is zijn jullie hier nog steeds tevreden mee of zijn er toch wel wat minpunten te vermelden?

Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is of jullie veel last hebben van eventueel geluid en of het erg gevoelig is voor krassen bij gebruik van rolstoel/rollator/trippelstoel.

Alvast bedankt!
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Laminaat is geweldig, als je een klein beetje kwaliteit heb zal je geen last hebben van krassen e.d. Een rollator en trippelstoel heb ik beide en geen krasje te bekennen.

Je moet iets duurde hebben dan € 5,- per m² hebben van de Gamma o.i.d. maar met een redelijk tot goede kwaliteit heb je nergens last van.

Geluid is ook niet van toepassing als er tenminste een redelijke onder vloer ligt.
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Mijn laminaatvloer in de huiskamer gaat al zeker 10 jaar mee en onlangs ook in de slaapkamer neergelegd.

Met een goede ondervloer niet koud (daar was ik voor de slaapkamer bang voor). Temperatuur is prima! en ik woon op de begane grond!

Ook geluiddemping is prima, je hoort niets. Ik hoor wel de bovenbuurvrouw al zij op haar laminaat op hoge hakken loopt. Vooral in het weekend 's nachts als ik al op bed lig :boos:
Maar dat heeft niets met mijn laminaat te maken. Ik heb ook alleen rolgordijnen en geen stoffen lappen en ook geen groot bankstel en het huis klinkt niet 'hol', het dempt het geluid heel goed.

Krassen echt minimaal, na 10 jaar ga ik nog niet vervangen! Vloerbedekking slijt ook, niets blijft echt perfect denk ik. Krassen worden overigens niet door rolstoel of rollator gemaakt hoor, die rijden op laminaat echt perfect, daarom ook naar de slaapkamer uitgebreid, heerlijk! Ik heb ergens een putje omdat mijn man iets zwaars had laten vallen, maar hoe vaak gebeurd dat nou :cool: Je ziet het niet eens als je het niet weet!

Goed schoon te houden, even vegen met een bezem en klaar. Tegenwoordig zelfs een robotstofzuiger, ideaal!
Bandensporen bij vies weer buiten even dweilen. Op vloerbedekking zie je dat niet, maar eigenlijk is dat een vies idee, dan heb je dus vies tapijt wat je niet ziet. :eek: dan zie ik liever wat schoongemaakt moet worden.
Bij de voordeur in het halletje wel een schoonloopmat van 4 meter door de halve hal helpt al heel goed.
abceetje

Bericht door abceetje »

Dank voor jullie reactie's!
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Hier ook een laminaatvloer. Toentertijd een van de goedkoopste van Ikea. Ligt er al bijna 20 jaar en nu pas is hij echt aan vervanging toe.

We hebben hem wel in de afgelopen jaren 2 keer met HG intensieve laminaatreiniger behandeld. Dan haal je er eerst de topcoating vanaf, die je er daarna weer opnieuw op aanbrengt.

Mag je er een paar uur niet op lopen of meubels op zetten. Dat was een geweldige opkanpbeurt en zag het laminaat er als nieuw uit.

Geen last van extra geluiden t.o.v. andere harde vloeren.
abceetje

Bericht door abceetje »

Bedankt! Gisteren een laminaatvloer uitgezocht en die wordt 19 september gelegd.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=abceetje;1111624]Bedankt! Gisteren een laminaatvloer uitgezocht en die wordt 19 september gelegd.[/QUOTE]
Mooi!
Een reactie als 'mosterd na de maaltijd'; op mijn kantoor heb ik laminaat, en dat rolt prima. En er is geen krasje op te zien. Thuis heb ik een houten vloer, en ook dat werkt perfect.
gebke

Bericht door gebke »

ik had in mijn vorige huis ook laminaat maar met het draaien van de electrische rolstoel kwam er toch brweging in want de wielmotor is zo

sterk dat daar houd weinig mee mijn vinyl nu ligt hele maal in het hele huis geplakt en toch zie het oprollen bij de wielen trekt wel weer weg

maar het ligt nu een half jaar wordt 30 jaar gegarandeerd nou moet zien dat je dat haald.

allemaal sterkte met deze rotziekte wees moedig!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp