Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

TV: This time next year

Alles omtrent werk en uitkeringen
MSweb

TV: This time next year

Bericht door MSweb »

Morgen (donderdag 13 sept) is Romaike (41) te zien in het TV programma This Time Next Year.

Romaike heeft MS, heeft vorig jaar een stamcelbehandeling ondergaan in het buitenland en is een jaar lang gevolgd met een camera.

Donderdag 13 september op RTL4!

Meer info hier: [URL="https://www.msweb.nl/actueel/nieuws/thi ... next-year/"]https://www.msweb.nl/actueel/nieuws/thi ... next-year/[/URL]

.
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

mijn eerste gedachte; oh god nu denkt de buitenwereld meteen dat dit dé oplossing bij MS is...:ogen:

wat niet wegneemt dat ik kijk (achteraf...vanavond Robinson kijken;))
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=AngelNoa;1112090]mijn eerste gedachte; oh god nu denkt de buitenwereld meteen dat dit dé oplossing bij MS is...:ogen:[/QUOTE]
Dat was exact mijn gedachte, zeker omdat het over iemand met PPMS gaat. Maar ik ga het wel bekijken.
Tevy

Bericht door Tevy »

Idem
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Los van deze aflevering,heb ik wel iets gehoord dat er nu officieel onderzocht wordt om stamceltherapie bij MS in te zetten (en vergoeden).
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb er een klein stukje uit gezien, als dit tenminste het programma is waar Wendy van Dijk aan meewerkte.

Het was een soort promo en dus slechts een klein stukje uit een groter geheel maar voor het kwam op mij inderdaad over als zijnde dè behandeling om MS te stoppen. De eenmaal opgelopen schade wordt er niet door verbeterd maar de MS gaat in ieder geval niet verder.

Eigenlijk was dat voor mij genoeg om te beslissen het programma niet te willen zien maar misschien heb ik een totaal verkeerd beeld gekregen en komt ook uitgebreid aan bod voor wie dit werkt en niet werkt.

Ook hoop ik dan dat goed uitgelegd wordt waarom de artsen in Nederland er nog niet van zijn overtuigd dat dit de juiste behandeling is. Dat zal toch niet vanwege alleen de kosten zijn neem ik aan want als je er beter van wordt heb je minder zorg nodig en betaalt het zichzelf wel terug. Er is geloof ik nog niet genoeg onderzoek gedaan in Nederland.

Het feit dat mensen in het verre buitenland (vaak ook nog landen waar grote delen van de bevolking in armoede leven, inclusief slechte gezondheidszorg) zo’n behandeling laten doen voor erg veel geld staat mij erg tegen. Daarnaast is het mij nog steeds niet duidelijk voor wie deze behandeling geschikt is en voor wie niet.
Klick

Bericht door Klick »

item van paar minuutjes.. het gaat beter met haar, ben oprecht blij voor haar en voor haar familie

maar idd op een foute wijze gepresenteerd.

voor de buitenwereld lijkt het idd alsof dit een makkelijke stap is, alsof je zo ms kan stopt...
silly1968

Bericht door silly1968 »

Ik heb deze aflevering gisteren ook gezien.

Uitleg was er maar weinig bij.

De ene minuut komt zij binnen in de rolstoel en ff erna (moet een jaar voorstellen) loopt zij binnen met de dochter.

Allemaal fijn om te zien, maar diegene die geen MS hebben denken al gauw dat er een wonder is gebeurt.

Maar helaas er gaat heel veel aan vooraf.

Een volledig programma met goede uitleg is dan wel aan de orde.

Maar ik ben evengoed blij dat het beter met haar gaat, was evengoed een heftige periode met chemo e.d.

Maar de programmamakers geven er een verkeerd beeld bij helaas.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Ik heb gisteren alweer aan bekenden moeten uitleggen dat dit voor mij geen oplossing is, dat het een reden heeft dat de universitaire ziekenhuizen in Europa die het wel bij een zeer selecte groep mensen met RR het niet bij PP doen, dat je de behandeling dan alleen in dubieuze klinieken in dubieuze landen kan krijgen, en dat ik ook iets vooruit zou gaan als ik (ook zonder behandeling) intensief zou gaan revalideren. En dat die vriendelijke man die mij gisteren mailde niet echt de zoon van de oud-president van Nigeria was, die mij miljoenen uit zijn nalatenschap gaat geven.

Het was natuurlijk geen journalistiek programma, maar emo-TV. Ik wens jullie voor de komende weken allemaal veel succes met uitleggen ;)
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Jrs77;1112155]Ik wens jullie voor de komende weken allemaal veel succes met uitleggen ;)[/QUOTE]

Dank je. We zullen het voorlopig weer nodig hebben.
Ik bereid me er al weer op voor om te horen "dat ik dus blijkbaar niet wil genezen"... :moe:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp