Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wat is de beste rollator?

Alles omtrent werk en uitkeringen
Brian

Wat is de beste rollator?

Bericht door Brian »

Beste leden,

Fijn om ook lid te zijn van dit forum, ik zal mij kort voorstellen. Ik ben Brian. Mijn moeder heeft MS en dat is de reden om lid te worden. Ik was op zoek naar advies en informatie en kwam hier terecht. Dus heb ik mij meteen even geregistreerd.

Op dit moment zijn we op zoek naar een geschikte rollator. Ik heb een beetje rondgekeken en kwam terecht op: [URL="https://www.rollator.shop/"]https://www.rollator.shop/[/URL]. Het aanbod is zeer ruim, waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Kan iemand mij adviseren? En betekent "hoe duurder, hoe beter" of is het verschil in kwaliteit beperkt?

Heeft iemand advies qua merk of zelfs een specifiek model dat fijn is?

Alvast bedankt!

Groetjes Brian;)
Knillis

Bericht door Knillis »

Welkom op het forum Brian. Het is best lasig om uit het “oerwoud” van aanbod de best passende rollator te kiezen.

Ik zou je ook geen advies durven geven helaas. Eigenlijk moet jouw moeder het zelf uit kunnen proberen.

Misschien zouden jullie een ergotherapeut kunnen inschakelen (verwijzing via huisarts, revalidatiearts of neuroloog) om samen met de therapeut op zoek te gaan naar een geschikt model/merk?
Merce

Bericht door Merce »

Wat een lieve zoon ben jij voor je moeder! Mijn complimenten.

Ik ben zelf ook druk aan het rondkijken bij diverse hulpmiddelen.

Maar een ergotherapeut erbij betrekken is wel een hele goede tip.
Spunky

Bericht door Spunky »

Hallo Brian,
een rollator is heel persoonlijk.

Ik heb zelf verschillende gehad en ben nu heel blij met de mijne.

Als er staat dat 'ie lichtgewicht is, kan het nog best tegenvallen qua gewicht....de mijne is nu 6 kg zoveel, nog geen 7 kg.
9 kg klinkt niet veel maar als je veel moet tillen, wordt het zwaar ;) en brak mij op.

En een dingetje bij de achterwielen die er voor zorgen dat je vrij makkelijk je rollator op kan wippen bij de stoep is enorm handig, hoef je hem niet te tillen.

En het opklappen is ook een dingetje.
Ik kan de mijne vanuit de breedte opvouwen (via de zitting trek ik hem in en wordt hij smal) , zo wordt hij (voor mij ) makkelijker te hanteren.

Modellen die breed blijven bij het inklappen, nemen naar mijn gevoel heel veel ruimte in (voor als je hem meeneemt met de auto of in het openbaar vervoer).

En als ze ook wel eens met een stok loopt is het handig om een stokhouder op de rollator te hebben.

Misschien wel handig om eens ergens te kijken waar ze verschillende merken en modellen hebben, kun je het uitproberen.

Heel veel succes
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Een goede winkel kan je adviseren welke het best is voor je. Die vragen naar je problemen qua lopen b.v. en kijken welke dan het beste past voor je.

Ga niet af op wat iemand hier een goede vind, een rollator moet je passen en een goede winkel geeft jou de juiste mee.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp