Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rolstoel gebonden en scootmobiel

Alles omtrent werk en uitkeringen
Liselotje

Rolstoel gebonden en scootmobiel

Bericht door Liselotje »

Ik ben benieuwd of er ook andere zijn die rolstoel gebonden zijn maar wel scootmobiel rijden?

Ik heb alleen nog sta functie en zit dus in rolstoel.kan nog net transfer toilet maken e.d.

Mijn kind uit school halen en boodschappen doe ik met de scoot.

Nu merk ik dat veel mensen denken dat als ik scoot kan rijden ik bv met boodschappen ook wel even kan uitstappen om het op de band te leggen oid

Ben ik de enige?
Knillis

Bericht door Knillis »

Geen idee wat andere mensen denken maar daar maak ik me ook helemaal niet druk meer om. Mensen mogen van mij denken wat ze willen.

Ik ga bij voorkeur niet met de scoot een winkel in maar ik kan ook nog lopen. Ik hoop altijd wel dat het niet te druk is bij de kassa’s want een tijdje staan is wel erg lastig.

Maar als ik de tijd heb en het is lekker weer dan ga ik ook wel met mijn electrische rolstoel naar de winkels en dan ga ik niet meer dan echt nodig is uit de stoel.

In het verleden zag je mensen wel vreemd opkijken omdat ze me de ene dag lopend voorbij zien komen en een andere dag zit ik in een electrische rolstoel.

Maar niemand weet dat ik geplaagd wordt door enorme vermoeidheid en dat het lopen veel van me vergt op de meeste dagen.

Mijn man ziet mensen soms ook wel kijken als ik uit de rolstoel stap en dan zeg hij extra hard “ohhhh, kijk nou een wonder” terwijl hij naar mij wijst. :haha:

Probeer het maar gewoon te negeren want eventuele uitleg aan de “kijkers” komt toch niet goed aan.
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

Doe ook met de scootmobiel mijn boodschappen.
De winkel waar ik dat doe kan ik alles scannen. (ideaal)
Grote boodschappentas op de bodem tussen de benen, waar gelijk de boodschappen in kunnen.
Ik kan dus niet meer van de scoot afstappen.

En vaak kan ik niet bij de producten die wil hebben, maar als ik het vriendelijk vraag of met wat humor (natuurlijk wil ik graag wat hebben waar ik niet bij kan) is iedereen bereid om even te helpen.

Bij de kassa hoef ik dan alleen nog maar het scan ding in te leveren en te betalen.

Het pinnen vind ik vaak nog het lastigste, om het zo te doen dat men niet kan meekijken voor de pincode.

Maar je zit toch niet voor niets in de scootmobiel? Als je ergens niet bij kan, gewoon vragen.
Ik vond dat in het begin (ook) vervelend, maar nu weet ik niet anders.

Maar vroeger waren de mensen ook bereid om de boodschappen even bij de kassa op de band te leggen en anders komt er even een ander personeelslid. Dan deden ze als ik klaar was ook gelijk weer in de tas.
Ik lette er dan wel op dat ik niet tijdens het spitsuur ging. Ga niet de drukte opzoeken.

Maar het zelf scannen vind ik ideaal.
Billy

Bericht door Billy »

Ik fiets veel op mijn 3wieler, dat lukt wel. Maar 20 meter lopen :ogen:.

Bij mij zit het probleem in het optillen van mijn benen. Dat leg ik mensen die ik beter ken ook zo uit. Nooit zelf bij nagedacht, maar ook wel logisch, dat mensen niet weten dat ik slecht loop omdat ze mij altijd zien fietsen.
tintel

Bericht door tintel »

ik heb een electrisch aankoppelwiel aan mijn rolstoel kan ik zo de winkel mee in
Carl

Bericht door Carl »

Heb ook een elektrische rolstoel en een scootmobiel (zelf gekocht)
Mijn ervaring is dat de meeste mensen het verschil niet zien:D
lika

scoot

Bericht door lika »

scoot

zit ook in een rolstoel thuis.
Als ik les geef neem ik mn handbike die ik ontkoppel in het instituut.
Als ik boodschappen doe neem ik mn scoot want dat is makkelijker met boodschappen.
Thuis loop ik elke dag met de rollator een paar rondjes want anders voel ik me zo gehandicapt...😊
Met al mn hulpmiddelen kan ik me nog aardig redden .
Wat een ander daarvan vindt interesseert me echt geen reet !!
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

[QUOTE=Carl;1113170]Heb ook een elektrische rolstoel en een scootmobiel (zelf gekocht)
Mijn ervaring is dat de meeste mensen het verschil niet zien:D[/QUOTE]

Mensen herkennen het niet eens als ik in een andere rolstoel of scootmobiel zit. Ze zien geen verschil. :???:

Liselotje ik zit ook altijd in een rolstoel, soms handbewogen, soms elektrisch en dan heb ik ook nog een scootmobiel. Een heel wagenpark hier waar ik uit kan kiezen. (zelf aangeschaft hoor).
Ik loop hooguit een paar stappen met een rollator.

Mijn scootmobiel kan ik ook niet even afstappen maar gelukkig wordt dat ook zelden tot nooit aan me gevraagd.

(laatste keer was note bene in het ziekenhuis waar de spreekkamer piepklein was. Kun de de scoot op de gang laten staan? Uh.. nee!)
Marja

Bericht door Marja »

Een scootmobiel is in principe een vervoersvoorziening. Zo gebruik ik hem ook. Zo ook de rolstoel. En voor binnen een trippelstoel.

Er zijn dagen dat ik eruit kan stappen maar wanneer ik gesport heb of een slechte dag kan ik dat niet zonder door mijn benen te zakken.
Dus blijf ik op die momenten zitten.
En wat andere boeren burgers en buitenlui van vinden....:puh:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp