Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

alarmering

Alles omtrent werk en uitkeringen
lika

alarmering

Bericht door lika »

dag allemaal,

onlangs viel ik thuis, kon niet meer overeind
komen en heb daarom een persoonsalarmering aangevraagd. Die is er inmiddels en mijn huisarts gaf me een brief om vergoeding aan te vragen bij mn zorgverzekering.
Vandaag berichtte ze datze niet gaan vergoeden, want niet levensbedreigend.
Hebben jullie deze ervaring ook ?
Ik hoor graag....

Janine
Hamartia

Bericht door Hamartia »

Ja Janine, ook mijn zorgverzekeraar (VGZ) vergoedt het niet maar dat zou zijn omdat ze met een ander bedrijf een contract hebben.

Elke hulpverlener die ik sprak (ik woon ook in Amsterdam) adviseerde de alarmdienst ATA die de zorgverzekeraar niet vergoedt. Ik betaal het zelf want het draagt bij aan kwaliteit van mijn leven..
lika

ata

Bericht door lika »

ata

[QUOTE=Hamartia;1114395]Ja Janine, ook mijn zorgverzekeraar (VGZ) vergoedt het niet maar dat zou zijn omdat ze met een ander bedrijf een contract hebben.

Elke hulpverlener die ik sprak (ik woon ook in Amsterdam) adviseerde de alarmdienst ATA die de zorgverzekeraar niet vergoedt. Ik betaal het zelf want het draagt bij aan kwaliteit van mijn leven..[/QUOTE]

Dank voor je reactie,
ik heb me er ook al aangemeld, want het draagt idd bij.
weet jij wat het kost per maand. Ata is er onduidelijk over
abceetje

Bericht door abceetje »

Hoi,

Ik weet niet of je al gebruikt maakt van een thuiszorg organisatie voor verzorging of huishoudelijke hulp o.i.d., maar ik had HH en via die organisatie kreeg ik korting op mijn alarmeringssysteem. Ik moest wel betalen voor de apparatuur en sleutelkastje maar het maandelijkse abonnement betaalden zij. Misschien is er in A'dam ook zoiets?

Hopelijk geen schade aan jezelf na die val?
Schrikken hè, als zoiets je overkomt?

Succes met alles.
wilm

Bericht door wilm »

Heb zelf de keuze gemaakt tussen
of hij gaat af bij de thuiszorg organisatie en dan moet je sleutelkastje aan deur
en is wat duurder

Of wat goedkoper optie
Hij gaat af bij 2 contactpersonen in de buurt die dan sleutel moeten hebben

Heb zelf voor laatste gekozen
Deze zijn veelal thuis

En het gaat mij vooral om de veiligheid, gebruik gelukkig niet veel dus niet veel beroep op ze doen

Als er dan echt iets aan de hand is moet thuiszorg toch ook dokter bellen en dat kunnen mijn vriendinnen ook en zij raken ook niet snel paniek

Dit werkt bij mij al jaren prettig

Wilde eigenlijk niet aan sleutelkastje naast deur
En dat uitstellen zolang niet noodzakelijk nodig is
Hamartia

Bericht door Hamartia »

ATA kost mij ongeveer 30 euro per maand. Ik heb sinds kort ook thuiszorg, ik wist niet dat je alarmering via hen kon regelen (met korting). Ik ga het navragen. Nu helpen zij mij met de meeste transfers zodat ik al lange tijd niet meer ben gevallen. Ik vraag me af of ik alarmering moet aanhouden. (Ik heb trouwens een elektronische deuropener, dus geen kastje bij de deur).
wilm

Bericht door wilm »

Hamartia
Heb ook eleck deuropener maar wat als je gevallen bent en en niet in staat ben op knop te drukken om te openen

Betaal 16,80 per kwartaal voor alarmering, via csi alarm centrale
Hamartia

Bericht door Hamartia »

[QUOTE=wilm;1114448]Hamartia
Heb ook eleck deuropener maar wat als je gevallen bent en en niet in staat ben op knop te drukken om te openen QUOTE]

@Wim ik heb een afstand bediening voor mijn voor- en achterdeur. en die draag ik altijd bij me. (Dit zat al in het aangepaste huis toen ik er in kwam een kleine 6 jaar geleden.)

Ik laat de thuiszorg er zo 's ochtends ook in als ik nog in bed lig.
wilm

Bericht door wilm »

Herkenbaar heb ook altijd afstandbediening bij me van de deur

Maar kan zijn dat je niet meer op knop kan drukken

Kende iemand die met laatste kracht nog op alarmknop kon drukken voor hulp
vervolgens wegzakte en niet meer deur kon openen

Daarna heeft even geduurd omdat ze voordat de politie kwam om de deur in te trappen en toen is ze overleden

Heeft te lang geduurd als dus arts
Hamartia

Bericht door Hamartia »

Aha dat scenario had ik niet voor ogen. Wat heftig. Mijn buren hebben ook een sleutel in geval van nood, maar voorlopig red ik het zo prima.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp