Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ineens geen begrip meer

Alles omtrent werk en uitkeringen
Sara

Bericht door Sara »

Vlinder,

bewondering voor je veerkracht, en het steeds weer snel vinden van een nieuwe baan die je op dat moment beter past!

Maar ik vraag me zo af... waarom meld je je niet ziek als je door de MS het niet volhoudt? Zoals Toeter al schreef is het zélf naar een kleinere baan switchen slecht voor een eventuele toekomstige WIA-uitkering. En met een ziekmelding krijg je een periode mét doorbetaling van je salaris gelegenheid om te herstellen.

Gaat daar het gesprek met je vriendin en je familie trouwens nooit over?
Carl

Bericht door Carl »

De Ms vereniging heeft professionele coaches opgeleid speciaal om mensen met ms te helpen met ms en een baan. Gericht om je werk te behouden.
Veel succes met je nieuwe baan!
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

[QUOTE=Carl;1115343]De Ms vereniging heeft professionele coaches opgeleid speciaal om mensen met ms te helpen met ms en een baan. Gericht om je werk te behouden.
[/QUOTE]

Binnenkort krijgen deze coaches ook een eigen hoekje op het forum!
Carl

Bericht door Carl »

Top
Je kan ze nu al gratis bellen voor advies tips & trips
belladonna

Bericht door belladonna »

Ik herken me in jouw verhaal.
En heb geleerd me af te sluiten van hun domme opmerkingen.
Ze weten gelukkig niet beter, anders zouden ze ook beperkt zijn.
Hun eindeloos proberen te overtuigen van mijn beperkingen kost
mij teveel energie en beïnvloed mijn gevoel...

Dit is wat het is en ik maak er het beste van.
Het is niet jouw manier, maar wel de mijne....

Ik raad je wel aan om een revalidatie traject in te gaan,
zodat je meer inzicht krijgt in jouw nieuwe leven.
Dit kan jou helpen in jouw zoektocht naar een nieuwe baan.
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Dankjewel voor jullie reacties en het meedenken!
Hamartia

Bericht door Hamartia »

Goed communiceren helpt inderdaad veel problemen voorkomen. Het zou best kunnen dat je vriendin denkt dat als je te moe bent om af te spreken, het een smoes van je is?

Als je laat blijken dat je haar graag ziet en ook wil weten hoe het met haar gaat, helpt dat misschien.

Initiatief nemen in het contact maken kan dit verhelpen en dan heb jij ook nog eens de regie over wanneer en de duur van de afspraak.

De verhoudingen tussen een ziek mens en hun dierbaren kunnen veranderen merk ik. Ik probeer nu op een andere manier iets voor hen te betekenen. Luisteren kan ik nog prima...

Ik merk dat ik mijzelf moest aanwennen concreet om hulp te vragen.

Je omgeving voelt zich vaak machteloos (net als ikzelf) maar ik ben enorm geholpen als ze even wat groente voor me snijden, een plant verpotten of de was opruimen in de kast.

(Dat kan prima terwijl we bijkletsen :haha:)

Ik blij en zij blij dat ze eenvoudig wat kunnen betekenen.

Succes!
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

De vriendin heeft niets meer laten horen. Ik denk dat ze gewoon een ingang zocht om het contact te verbreken ivm m'n msklachten die ze niet begreep.
Hamartia

Bericht door Hamartia »

Dat is verdrietig. Zou het een idee zijn zelf het initiatief te nemen tot contact?

Al is het alleen maar om te horen waarom het contact verwaterd is?
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Ik heb nu eigenlijk zoiets van 'laat maar'. Als ze er geen begrip voor heeft dan blijft ze maar mooi weg. Het probleem is dat ik altijd dacht dat zij me wel begreep als ik klachten had en ook de laatste keer toen ik weer een baan moest opgeven door klachten. Ik luchtte toen mijn hart bij haar. Voel me een beetje belazerd dus.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp