Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Chronische fysio en overstappen van zorgverzekering

Alles omtrent werk en uitkeringen
D-Cheryl

Chronische fysio en overstappen van zorgverzekering

Bericht door D-Cheryl »

Hoi,

Hoe zit het ook alweer als ik overstap van zorgverzekering met mijn chronische fysiotherapie? Moet ik dan opnieuw 21 keer zelf betalen?
Of hoe kan ik bewijzen dat ik dat bij Menzis al heb gedaan?

Groetjes
Knillis

Bericht door Knillis »

Volgens mij betaal je maar 1x 21 behandelingen chronische fysio.

Voor de zekerheid kun je even navraag doen bij je nieuwe zorgverzekeraar.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ook naar mijn weten gaan de 21 eerste behandelingen gewoon mee naar de nieuwe verzekeraar, en hoef je dus niet opnieuw te beginnen. Maar het kan veranderd zijn....
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik heb even gebeld inderdaad (bedankt voor de tip Knillis). De nieuwe verzekeraar neemt die indicatie gewoon over, mits ik kan bewijzen dat ik al 21 keer heb betaald.

Dat blijkt lastiger dan het in eerste instantie klinkt: in mijn zorgoverzicht online zie je de codes die de fysio gebruikt niet terug, dus die printen en opsturen heeft weinig zin. Ik heb de oude zorgverzekeraar gevraagd of zij een overzicht kunnen printen van de gedeclareerde codes, maar dat kunnen ze niet?

Nu heb ik mijn fysio maar een mail gestuurd of zij misschien een overzicht heeft waar de gebruikte codes wel in staan, beetje raar vind ik het wel.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik zou werkelijk niet eens weten sinds wanneer ik precies chronische fysio heb (iets van 8 jaar denk ik) dus bewijs van die eerste al betaalde 21x zou ook ik niet kunnen overleggen.

Het lijkt wel een beetje onnodig moeilijk doen van de zorgverzekeraars onderling of zo iets. Als jij al meerdere jaren chonische fysio hebt is het toch ook eigenlijk wel logisch dat je die 21 behandelingen al lang geleden hebt betaald.

Daarbij is toch ook te zie bij je oude zorgverzekeraar van waaruit de fysio betaald is het afgelopen jaren. Als dat vanuit de basisverzekering was is het toch altijd chronische fysio.

Ik hoop dat jouw fysio je verder kan helpen, sterkte met dit gedoe.
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Knillis;1115548]
Het lijkt wel een beetje onnodig moeilijk doen van de zorgverzekeraars onderling of zo iets.[/QUOTE]
tja
heeft die zorgverzekeraars 1000 patiënten die niet kunnen bewijzen dat ze die 21x al betaald hebben
= 21000 beurten die ze niet hoeven terug te betalen

dat het logisch is dat die al lang die beurten betaald hebben doet er niet toe in een geprivatiseerde economie. In een geprivatiseerde markt is de zieke een kostenpost en kosten moeten maximaal omlaag
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik bedenk me net dat in mijn geval, mijn revalidatiearts ooit mijn eerste verwijzing heeft gegeven voor chronische fysio dus de verwijzend arts zou in je dossier moeten kunnen zien wanneer je begonnen bent met fysio.

Bij mijn verzekeraar (Menzis) moet ik zelfs ieder nieuw jaar een nieuwe verwijzing bij de arts vragen voor mijn fysiotherapeute.

Er moet dus vrij makkelijk te zien zijn wanneer je je 21x fysio zelf betaald hebt lijkt mij.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Ik moest het even nakijken, maar ik heb de eerste 21x fysio gehad toen ik bij VGZ zat. Daarna ben ik overgestapt, maar heb het niet opnieuw betaald en er ook niks voor gedaan om dat te voorkomen. Ze hebben het zo overgenomen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp