Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

WMO bijdrage omlaag

Alles omtrent werk en uitkeringen
D-Cheryl

WMO bijdrage omlaag

Bericht door D-Cheryl »

Hadden jullie dat al gezien? De maximale WMO bijdrage wordt vanaf 2019 €17,50! Ze gaan niet meer naar inkomen en spaartegoed kijken.

Heel erg fijn, dat scheelt toch een slok op een borrel!
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Yep, ik wist dat het bij de plannen van dit kabinet hoorde om de WMO wat eerlijker te maken. Heel fijn dat het er nu echt door is!
Bolke

Bericht door Bolke »

Voor heel veel mensen met een minimum inkomen gaat hij hierdoor juist omhoog.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik weet niet of er per gemeente momenteel verschil zit in de hoogte van de eigen bijdrage maar hier in Apeldoorn betaalt iemand met een minimum inkomen en dus ook aangewezig op instanties als de voedselbank momenteel 17,60 per 4 weken.

Het betreft hier mijn jongste dochter dus voor haar wordt het zelfs 10 eurocent goedkoper.
DaPowerrr

Bericht door DaPowerrr »

Gemeenten mogen nog steeds kiezen voor een nog lager tarief voor de minima of zelfs kwijtschelding.
Fia

Bericht door Fia »

Hier ook bericht van de gemeente ontvangen. Maar ik snap hem niet helemaal.
Er staat in dat de WMO bijdrage naar €17,50 gaat tenzij je WMO bijdrage nu lager is. Dan blijft hij lager.
En als je beneden de AOW leeftijd bent en een meerpersoonshuishouden hebt dan is er conform landelijke afspraken geen eigen bijdrage.


Huh dat zou betekenen dat ik niets hoef te betalen als ik het goed begrijp. Ik had gehoopt dat hij naar €17,50 zou gaan. Maar €0,00 is natuurlijk nog beter.
Toch vind ik het raar dat je dan als alleenstaande meer zou moeten betalen. Voor de zekerheid maar ff navragen.

Liefs,

Fia
Fia

Bericht door Fia »

Ff bij het CAK nagevraagd, maar het klopt dat mijn bijdrage naar €0,00 gaat.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Wat fijn, Fia! Dat scheelt toch weer.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp