Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

verpleeghuis

Alles omtrent werk en uitkeringen
Emile D

verpleeghuis

Bericht door Emile D »

Ik heb een vraag aan mensen zoals ikzelf die op het punt staan om naar een verpleeghuis te moeten gaan.

Het gaat steeds slechter en nu is dit voorstel aan mij gedaan.

Het kwam binnen als een donderslag nadat wij 38 jaar getrouwd zijn en we nu op een punt komen dat we gescheiden gaan leven.

Waar moet ik op letten en zit er ook prijs verschillen in het soort verpleeg tehuizen?

wie heeft er advies?
Elenitsa

Bericht door Elenitsa »

Hou er rekening mee dat er wachttijden zijn. Dus het zal niet van de ene op de andere dag zijn, neem dan ook de tijd om te zoeken naar een huis waar je je prettig voelt.

Er zijn volgens mij ook huizen waar je samen mag blijven (wel afnemend in aantal)

Maar ook.. wat vervelend dat je nu uit huis moet en je mogelijk onvrijwillig gescheiden wordt :(. Sterkte met het proberen te accepteren daarvan. Lijkt me niet makkelijk.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik zag vorige week een minister op tv die zei dat je samen kon blijven, je moet er misschien wel op wijzen dat je dat persé wil maar het kan wel.
Emile D

verpleeghuis

Bericht door Emile D »

verpleeghuis

Hoi dannifan

De Minister heeft niet het hele verhaal verteld dan (wat niet ongewoon is voor ministers).

Er zijn mogelijkheden om samen te blijven, maar:

Als mij iets overkomt dan moet je partner er met een maand uit.

In het geval van samen in verpleeghuis wordt ook beiden inkomsten ingenomen.

De partner kan niet gebruik maken van alle voorzieningen die de patiënt wel heeft.

Buiten deze punten ziet mijn situatie er niet uit dat het voor lange tijd is.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp