Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

In de ziektewet en failliesement aangevraagd werkgever

Alles omtrent werk en uitkeringen
Anjastof

In de ziektewet en failliesement aangevraagd werkgever

Bericht door Anjastof »

Vandaag te horen gekregen dat het failliesement wordt aangevraagd. Ik zit vanaf 21 oktober 2017 in de ziektewet.
Ik werk vanaf huis maar verder nooit iets gevraagd over mijn ziekte. Geen arboarts of plan van aanpak. Totaal eigenlijk geen medewerking.
Zelf heb ik aangegeven een gesprek te willen voor mijn jaarbeoordeling vanuit het uwv en dan komt er niemand opdagen. Hoe nu verder? Maak me zorgen
Nessa

Bericht door Nessa »

Ik denk dat je moet wachten tot je werkgever failliet is verklaard. Dan zal de curator je dienstverband opzeggen, dat mag bij een faillissement ook bij ziekte.

Het UWV neemt dat de loonbetaling bij ziekte op zich, en die zal dan ook de verdere begeleiding in jouw ziektewetperiode op zich nemen.

En tot die tijd heeft het UWV feitelijk nog geen bemoeienis met jouw situatie. Normaal is het zo dat je een deskundigenoordeel kunt vragen als je twijfelt of je reïntegratie goed wordt opgepakt door je werkgever. Maar dat heeft vanwege het faillisement eigenlijk geen zin meer.

Voor nu dus even afwachten. Dat is onzeker en dus vervelend. Sterkte!
Anjastof

Bericht door Anjastof »

Dank u voor het antwoord helaas verwacht ik weinig van mijn werkgever gezien ik nergens in wordt gesteund. Arboarts plan van aanpak kennen ze niet zelf aangegeven. Hierop krijg ik een uitnodiging voor gesprek en dan komt er niemand opdagen
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Volgens mij ben je dan niet eens officieel ziekgemeld? Dus als je de curator te spreken krijgt die het overneemt even melden dat je met terugwerkende kracht ziekgemeld wordt? Dan heb je oktober 2019 recht op een keuring voor arbeidsongeschikheid en zolang je in de ziektewet zit krijg je je geld en geen sollicitatieplicht.
Anjastof

Bericht door Anjastof »

Ik heb wel een melding gekregen dat ik ziek gemeld ben. Want ik heb ook een brief gehad van her UWV vanwege een jaarbeoordeling. Alleen het bedrijf doet er niks mee ook niet na diverse keren dit aangegeven te hebben. Beetje een zooitje
uwv_webcare

Bericht door uwv_webcare »

Beste Anjastof,

Wat een onzekere tijd. Je wilt graag weten wat mogelijkheden zijn.

Het klopt dat als een werknemer is ziek gemeld bij de werkgever er bepaalde stappen worden doorlopen:[url]https://bit.ly/2y8eh5u[/url]. Dat is in jouw geval niet gebeurd.

Je geeft aan dat het faillissement is aangevraagd bij de rechtbank.

Mag ik het anders voor je benaderen?

Zodra de rechter het faillissement heeft uitgesproken kan je een beroep op een uitkering wegens betalingsonmacht:[url]https://bit.ly/2vfxRJu[/url]. Als je nog ziek bent dan meld je je ziek bij UWV.
Ben je na de opzegtermijn nog ziek, dan kan je een Ziektewetuitkering ontvangen van UWV: [url]https://bit.ly/2sT17Gw[/url]. UWV neemt dan ook de re-integratie over.

Ik wens je veel sterkte in deze tijd.

Met vriendelijke groet,

Viktoria
UWV Webcareteam
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp