Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

slapend dienstverband, ontduiken transitie vergoeding

Alles omtrent werk en uitkeringen
Knillis

Bericht door Knillis »

Jammer dat er dus toch nog zo lang gewacht moet worden op de transitievergoeding. Het is echt zo oneerlijk. De werkgever van mijn jongste dochter heeft deze move ook uitgehaald.

Daarnaast weigert hij elke vorm van opleiding/cursus te betalen zodat omscholing heel erg lastig wordt.

De werkgever is eigen risicodrager en heeft schijnbaar niet in de gaten dat hij, als mijn dochter de komende 10 jaar geen passend werk vindt, de uitkering die mijn dochter van het UWV krijgt aan het UWV moet terugbetalen.

Ik hoop dat het recht eens zal zegenvieren!
Klick

Bericht door Klick »

knillis
eigen risicodrager klinkt als overheid. klopt dat?
Knillis

Bericht door Knillis »

Nee hoor, horeca. Een klein restaurant en de eigenaar vond verzekeren te duur dus zijn alle kosten voor de eigenaar als er iemand in het bedrijf ziek wordt.

In zo’n bedrijf mag je dus niet ziek worden en zeker niet door langdurige ziekte uitvallen want dan ben je veel te duur.
Klick

Bericht door Klick »

o ja dat kan natuurlijk ook, jeetje heftig zeg.
Knillis

Bericht door Knillis »

Goed nieuws voor de mensen die nog steeds een “slapend dienstverband” hebben?

[URL]https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b5a51b28/[/URL]
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

uitspraak Hoge Raad:"slapend dienstverband" niet meer toegestaan.
Deze uitspraak is van 8 november 2019

Eens kijken hoe mijn "werkgever" daarop reageert.
Knillis

Bericht door Knillis »

Als ik het goed begrepen heb Annemarie is het enige dat je moet doen ontslag vragen bij de werkgever. Vanaf april volgend jaar kun je dan de transitie vergoeding uitgekeerd krijgen via het UWV. Als jouw verkgever jou dan al de transitie vergoeding heeft betaald krijg hij het via het UWV weer terug. Misschien komt er binnenkort meer informatie los. Ik heb dit bericht in het nieuwsbericht op de radio gehoord en vond daarna onderstaand bericht in de volkskrant.

Ik volg dit al een tijdje omdat mijn jongste dochter ook een slapend dienstverband heeft terwijl is arbeidsongeschikt is.
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

De vakbond is voor mij al een paar jaar bezig om de transitievergoeding los te peuteren, maar mijn werkgever wilde niet toegeven. Nu kunnen ze het niet meer weigeren, nu misschien alleen nog discussie over hoeveel het moet zijn/worden?
Weer even afwachten.
De juridisch medewerker van de bond heeft er meer verstand van als ik.

Kan het geld goed gebruiken, de wmo is niet gul,heb meer uren nodig voor de huishoudelijke hulp. heb 2 uur per week. De dame van de wmo had de oplossing om de 2 uur te verdelen in 2 x 1 uur. :???: Werd mijn hulp niet blij van. Heb de ergotherapeut al om hulp gevraagd. Anders zelf maar bijkopen.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Hele mooie uitspraak, eindelijk duidelijkheid.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

[QUOTE=Annemarie 1958;n471219]... nu misschien alleen nog discussie over hoeveel het moet zijn/worden?
[/QUOTE]

Mijn werkgever heeft aangegeven inderdaad alle slapende dienstverbanden te zullen beëindigen per 1 april 2020.

Alleen beweert hij dat het bedrag wordt berekend tot het moment dat de werknemer ziek werd. Ik heb ergens gelezen dat het berekend moet worden tot het moment dat het contract wordt beëindigd. En daar zit best een groot verschil in. Ik weet niet zo goed waar ik daar duidelijkheid over kan krijgen, maar wellicht is de vakbond een goed idee.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp