Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

slapend dienstverband, ontduiken transitie vergoeding

Alles omtrent werk en uitkeringen
Annemarie 1958

slapend dienstverband, ontduiken transitie vergoeding

Bericht door Annemarie 1958 »

In de krant "Trouw" van 9 of 10 februari 2019 staat een stuk over slapende dienstverbanden. Ik heb inderdaad een brief gehad van het CNV of ze voor mij mijn werkgever mogen benaderen.

Wel met belangstelling gelezen. Hebben vast meer MenSen belangstelling voor. Zitten meer mensen in dezelfde situatie.

Wil iemand de link neerzetten? Want alleen de link voor het artikel lukt me niet.
Klick

Bericht door Klick »

Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

Ja, dat is hem, dank je wel Klick.

Ben benieuwd hoe mijn werkgever op de brief van het CNV reageert.
Knillis

Bericht door Knillis »

Mijn dochter heeft inderdaad ook een slapend dienstverband en komt daar niet van af tot op heden. Ze is alleen geen lid van het CNV maar van de FNV en die hebben tot nu toe niets voor haar gedaan m.b.t. deze vreemde constructie.
Sara

Bericht door Sara »

Het mag niet van de rechter!

[url]https://www.volkskrant.nl/economie/rech ... ce=twitter[/url]

[quote]
Rechter forceert ontslag na twee jaar ziekte zodat werkgever ontslagvergoeding niet kan ontduiken.

[/quote]
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

Sara, bedankt voor het plaatsen.
Krijgt mijn bankrekening weer hoop van. Maar weer afwachten...

Mijn werkgever zit te wachten tot ik met pensioen ga, dat is ook een natuurlijk verloop, dan hoeven ze ook niet te betalen. Duurt nog een paar jaar.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Vers van de pers zie ik Sara: berichtje is van maandag en we wachten hier al jaren op. Dat is heel goed nieuws!!
Knillis

Bericht door Knillis »

Bedankt voor het plaatsen van het artikel Sara. Inderdaad goed nieuws.
Tevy

Bericht door Tevy »

Zojuist zag ik op 'Personeelsnet' het volgende bericht: [url]https://www.personeelsnet.nl/bericht/re ... geverschap[/url]

Wellicht interessant bij dit topic, succes!
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Bedankt voor het plaatsen van de link, Tevy en Sara.

In het genoemde geval gaat het om een terminaal zieke werknemer. Voor hem heeft het nut direct de vergoeding uit te keren. Aan de ene kant omdat hij het nu nog kan gebruiken, aan de andere kant omdat bij sterfte de plicht voor het uitkeren van de vergoeding vervalt.

Daarom heeft de rechter de werkgever verplicht de transitievergoeding uit te keren.

In de meeste gevallen is er echter geen "urgentie", dus zullen de meeste werkgevers wachten tot 1 april 2020, wanneer ze aanspraak kunnen maken op de compensatie. Ook al kunnen ze er met terugwerkende kracht gebruik van maken.

Nog even geduld dus....
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp