Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vakantie

Alles omtrent werk en uitkeringen
hebole

Vakantie

Bericht door hebole »

Goedendag,

Ik ben nieuw, dus eerst naar iedereen: hallo!

Ik heb een vraag. Er worden vakanties aangeboden voor mensen met MS. Dit wordt overal aangeboden in het koude seizoen. Dat begrijp ik omdat dit voor vele het beste seizoen is, maar helaas behoor ik tot de kleinere groep die sterk reageert op kou (en vocht). Ik kwam slechts 1 optie tegen, maar helaas is daar geen plek voor iemand die op langere afstanden een rolstoel nodig heeft.

Is er iemand die een suggestie heeft voor vakantie in het warmere seizoen. Dit hoeft zeker niet in het hoogseizoen te zijn.

Ik heb een beperkt budget, maar wil niet dat de vakantie voor mijn kinderen (ik ben alleenstaande vader) wordt bepaald door mijn beperkingen. Deze druk ligt genoeg op het gezin. Ik weet dat mijn kinderen zullen zeggen dat ze dat niet erg vinden, maar ik zou graag nog een keer alleen er tussen uit willen, zonder hen te belasten.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Dag Hebole,

Welkom! Is er een reden om specifiek naar vakanties voor mensen met MS te kijken? Of zou een vakantie met soms een kleine aanpassing (bijvoorbeeld voor je rolstoel) ook goed kunnen zijn? Je hebt dan ineens heel wat meer keus.
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

Hoi Hebole,

misschien ook handig om ongeveer de leeftijd van de kinderen te vermelden?
Of zijn ze al zelfstandig?
Annemoon

Bericht door Annemoon »

Hoi Hebole,

Ik zag je oproepje. Vakantie is echt wel last als je een rolstoelbeperking heb. Hoeveel lopen kun je nog en wat voor soort vakantie zoek je. Zelf heb ik ondanks mijn ms beperking en max 500 meter lopen mijn idieale vakantie gevonden. Ook ik reageer slecht op kou en vocht maar warmte en de zon daar krijg ik energie van.
Hoeveel budget heb je en wil je alleen of zou je het leuk vinden als je kinderen ook mee gingen als je ze niet tot last ben.

Mijn paradijs in europa is Fuertaventura. Een prachtig kanarisch eiland waar het nooit kouder word dan 20 graden en nooit heter dan 28. Omdat er altijd wind waait voelt het haast nooit te heet aan. Verder is er voor iedereen wel wat te doen.
Wij reizen het liefst van vliegveld Weeze in duitsland met Ryan air. Goedkoop en geweldig als je een opvoubare scootmobiel of rolstoel mee neemt. De auto parkeer je daar voor veel minder geld dan op Schiphol.

Na 4, 5 uur vliegen kom je aan op het vliegveld op fuertaventura. Daar krijg je alle hulp die je wilt zonder enige betutteling. We hebben een adresje waar je voor een prikkie een auto kan huren bij een nederlander die daar al 30 jaar woont. Ook hij houd rekening met je scoot of rolstoel.

Mijn man en ik gaan bij voorkeur 4 weken in september. Wij boeken dan 2 weken in een luxe 6 persoons villa met prive zwembad midden in de natuur en 2 weken in een stadje en 4 persoons bungalow op een vakantieparkje in Correlego. Meestal gaan we een dag zeilen en snorkelen.

Wij vinden het een prachtig eiland met nog fijnere mensen. Spanje is zo goed ingesteld op gehandicapten. Omdat je op Fuerta max. 6% btw betaald is een veel goedkoper dan nederland.

Lijkt het je wat, mail me maar,

Groetjes Anemoon





Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
hebole

Bericht door hebole »

Dat is zeker een mogelijkheid, maar ten eerste vind ik lotgenotencontact fijn, waarin je zijdelings met elkaar ervaringen deel. Bij MS bijeenkomsten draait alles om de beperking en heb je geen tijd om vriendschappelijk contact te maken. Aan de andere kant zijn er wel vakanties voor mensen met een beperking, maar ik merk dat je juist bij mensen die medisch onderlegd zijn op veel onbegrip stuit. Even zonder over één kam te scheren: Als een verpleegkundige 3 keer voor iemand met MS heeft gezorgd, heeft men al snel de mening dat ze daarom weten wat MS is. Er zijn echter zo veel variaties in symptomen, dat je al snel in verdomhoekje wordt gezet dat hetgeen men niet herkend als psychosomatisch beschouwd en dat vooroordeel ga ik ondertussen liever nog uit de weg dan eindeloos er tegen in te vechten. Daarom was ik ook blij toen ik zag dat er specifiek MS-vakantie was.
hebole

Bericht door hebole »

Onder het schrijven kwamen de reacties dus net binnen. Zal dus maar gelijk reageren. Mijn kinderen zijn 12 en 15. Mijn loopafstand is gemiddeld ongeveer 500 meter. De zeilvakantie die bij het MS Fonds werd aangeboden was €100 en dat is een leuk bedrag om ernaast te doen. Ik wil gewoon met hen op vakantie blijven gaan, maar het lijkt me heerlijk om ook er eens uit te zijn, zonder mij schuldig te hoeven voelen, dat ik de activiteiten beperk of om hulp vraag. Ook al is het maar voor een paar dagjes er tussen uit.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp