Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Stille koelkast?

Alles omtrent werk en uitkeringen
mispeltje*

Stille koelkast?

Bericht door mispeltje* »

Hoi allemaal ik heb een probleempje want ik raak helemaal overprikkeld van het geluid van de koelkast. Maar bij de winkel zijnde ze dat ik de stilste koelkast al heb dus nu weet ik het even niet meer. Wij hebben een open keuken dus als je op de bank zit kan je gewoon een koelkast horen. Andere vinden dit best meevallen maar voor mij is het echt een heel storen en heel harde zoem. Weet iemand toevallig of er stillere koelkasten bestaan en waar ik die dan kan vinden?
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Je hebt al een stille en ze maken nou eenmaal geluid...

Misschien scheelt het als je een kast er omheen laat bouwen, maar eerlijk gezegd denk ik dat je prikkelverwerking is aangetast en er dan wel weer een ander geluid is wat je stoort.

Misschien is dit wat: [url]http://www.ergotherapie-almelo.nl/zintu ... lwassenen/[/url]
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik ken het probleem Mispeltje, ik heb ook “last” van het geluid van de koelkast.

Momenteel wonen we in een tijdelijk huis met ingebouwde keuken en zit er zowel een koelkast als een vriezer in. Ik heb het idee dat het geheel nu nog vaker aanslaat.

Eerder had ik alleen een koelkast in de keuken en de vriezer in de schuur en had ik het idee dat de koelkast minder vaak aansloeg.

Mijn man kijkt me nogal “wazig” aan als ik “klaag” over het geluid van de koelkast. Hij heefft er geen last van, sterkter nog hij hoort het niet.

We zijn onlangs verhuisd omdat ik erg veel last had van de rondweg in de buurt van ons huis met daarachter nog eens de snelweg A1. Voor mij oorverdoverd geluid van de auto’s maar de rest van het gezin konden dat geluid schijnbaar “wegfilteren”.

Sterkte Mispeltje en ik hoop dat je een oplossing kunt vinden.

PS: misschien even controleren (als je geen inbouwkoelkast hebt tenminste) of de koelkast wel goed waterpas staat. Het niet waterpas staan van een koelkast veroorzaakt ook wat meer geluid bij het aanslaan.
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Onze koelkast is vrij nieuw en ingebouwd. Ik hoor hem eigenlijk niet.
Soms maakt hij even iets meer geluid. Dat is vrij kort. Mijn dochter, die heel gevoelig is, heeft er geen last van.

En laatst heel veel geluid, anders dan normaal. Toen bleken de borden in de kast ernaast tegen de wand te staan en te trillen. :haha:
Mario

stille koelkast

Bericht door Mario »

stille koelkast

Hallo Mispeltje,


Op de website van [url]www.vandenborre.be[/url] staat bij alle koelkasten

het aantal db oftewel "lawaai" ;) vermeld.

Misschien kan dit helpen om je nieuwe koelkast in Nederland te

kopen.


Ik vind het ook een storend geluid.

Succes met de aankoop.

Groet,

Mario.
belladonna

Bericht door belladonna »

Ik denk dat de koelkast niet het probleem is, maar de overprikkeling.

Ik heb daar citolapram voor gekregen, dit is een anti depresiva die de omgeving geluiden verdoofd .
De neuroloog omschreef het alsof je een kom om je hoofd heb die de geluiden af ketst.
Het zorgt ervoor dat ik weer ergens kom.

Tactisch je plaatsje uitzoeken is ook raadzaam.
En je radio ietsje harder zetten, zodat je een prettig geluid hoort ook.
Veel sterkte.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik ben bang dat je gelijk hebt belldonna. Het niet meer kunnen filteren van geluid zorgt er voor dat alle geluiden harder binnenkomen dan bij andere mensen.

Een gesprek met meerdere mensen in een ruimte is daardoor ook lastig en als ik telefoneer moet de radio uit. In een restaurant ga ik als het maar even kan met de rug naar de mensen zitten. Het rumoer hoor ik dan wel maar omdat ik ook nog niet eens al die mensen zie, is het wel te doen. Maar als we al een uit eten gaan dan gaan we al heel vroeg (tussen 17.00 en 18.00 uur) en dan zijn er vaak nog niet zo heel veel mensen.

In het huis waar we momenteel wonen zit een mechanische afzuiging. Dat ding maakt echt een vreselijk irritant geluid maar gelukkig kan ik bij de stekker en dus zit ik hem alleen maar aan als ik aan het koken ben. :D
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp