Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Petitie tegen parkeerkosten ziekenhuis

Alles omtrent werk en uitkeringen
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Nessa;1122477]Sorry, maar ik vind dit tot op zekere hoogte onzin. Voor parkeren heb je een parkeergarage nodig of een parkeerterrein. Aanleg en onderhoud daarvan zijn nu eenmaal niet gratis. Dus als je er gebruik van maakt, vind ik het logisch dat je daarvoor betaalt. .[/QUOTE]
probleem is natuurlijk dat men al die normale kosten opsplitst, aan iemand anders uitbesteed en dat die heeft maar 1 ding op het oog en dat is winst.
Voor die bedrijven is het irrelevant of jij 1x per 5j komt of, door je ziekte, elke week

zo'n parking een leuke bijverdienste, niemand stelt dat in vraag, maar er is een verhscil tussen iemand die 1x per decennium in het ziekenhuis moet zijn of iemand die er elke 2 maand zit.
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik weet nog toen ik lang geleden een paar maanden in het ziekenhuis lag, het een behoorlijke aanslag op de uitgaven was.
Want m'n vriend kwam iedere dag (soms twee keer) en dan niet een half uurtje, en dan hakt het er flink in.

Ook omdat er natuurlijk steeds voor alle visite koffie gehaald moest worden, etc... :ogen:
Maar dat is weer een andere kostenpost, dat is gewoon gastvrij naar het bezoek zijn.

Maar ik kan me ook voorstellen dat als je kind er ligt, je flink op kosten gejaagd wordt.
Want daar wil je natuurlijk zo veel mogelijk bij zijn.

Mensen parkeren niet bij een ziekenhuis omdat ze gezellig een dagje gaan shoppen.
Maar gelukkig hoeven mensen natuurlijk die petitie niet te tekenen. ;)
1207

Bericht door 1207 »

anderzijds krijg je wel een situatie dat de taxi/uber op den duur goedkoper is :)
wilm

Bericht door wilm »

sommige ziekenhuizen is wel als je lang staat je kan melden bij receptie/afdeling en je een uitrijkaartje krijgt

Was hier toe in heel dag op poli doorbracht

En ook nu mijn familie waakt bij familie
Dan krijgen ze uitrijkaartje dat je maar voor 2u hoeft te betalen ipv een hele dag
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Er zijn ook ziekenhuizen die een max. tarief per maand hanteren; je krijgt daar alles boven de 40,- per maand terug.
De meeste hebben het uitbesteed, en laten hun parkeergarage door een externe partij als QPark bouwen en/of beheren. Als die contracten eenmaal rond zijn (waar het ziekenhuis eenmalig of periodiek geld voor krijgt), heeft het ziekenhuis weinig meer in te brengen over de tarieven. Je kan wel voorkomen dat ziekenhuizen het uit gaan besteden, maar over de reeds afgesloten overeenkomsten kan je niet opnieuw gaan onderhandelen.

Ik vind het dus een wat merkwaardige, weinig realistische petitie. Ook nog gericht aan een niet bestaande minister; erg slordig.
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Jrs77;1122495]Ook nog gericht aan een niet bestaande minister; erg slordig.[/QUOTE]

Die bestaat dus wel: [URL="https://www.rijksoverheid.nl/regering/b ... uno-bruins"]Bruno Bruins
Minister voor Medische Zorg en Sport[/URL] ;)

[Dat departement heette vroeger meen ik WVC (Welzijn, Volksgezondheid en Cultuur)
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Suzan;1122496]Die bestaat dus wel: [URL="https://www.rijksoverheid.nl/regering/b ... uno-bruins"]Bruno Bruins
Minister voor Medische Zorg en Sport[/URL] ;)

[Dat departement heette vroeger meen ik WVC (Welzijn, Volksgezondheid en Cultuur)[/QUOTE]

Oeps, mijn fout. Ik kende alleen een minister voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Die is er nog steeds, maar dus ook een voor Medische Zorg en Sport. Ik hoop dat ze er zelf nog uit komen.
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Jrs77;1122497]Oeps, mijn fout. Ik kende alleen een minister voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Die is er nog steeds, maar dus ook een voor Medische Zorg en Sport. Ik hoop dat ze er zelf nog uit komen.[/QUOTE]

Ik wist ook niet dat het omgedoopt was hoor. Had er ook nog nooit van gehoord. Vermoed dat het zo ongeveer het meest onbekende departement is van Nederland. :ogen:
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Bij ons ziekenhuis werken ze met een maximum dagtarief van €8,00. Ook als je een paar keer in en uit wilt rijden.
Ook hebben ze een weekkaart van €16,00. De derde en vierde week zijn gratis.
Nette

Bericht door Nette »

[B][COLOR=DarkOrange]Dit is dus de reden dat ik altijd met de scoot ga, ook om de afstanden binnen het ziekenhuis te overbruggen.[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]Soms heb je meerdere afspraken op verschillende afdelingen.
[/COLOR][/B]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp