Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Woensdag 15 mei TV: Rolstoel Roadmovie

Alles omtrent werk en uitkeringen
Willem Jan

Woensdag 15 mei TV: Rolstoel Roadmovie

Bericht door Willem Jan »

NPO 2 - EO - 15 + 22 + 29 mei

Hoe toegankelijk is Europa?

[url]https://www.supportbeurs.nl/nieuws/rols ... m_id=44578[/url]
Suzan

Bericht door Suzan »

Ja... Ik zie die aankondiging al een tijdje voorbij komen en ben dus ook heel benieuwd wat ik van het programma ga vinden.

Uiteraard heb ik morgenavond een vergadering, dus zal het in de herhaling gekeken moeten worden.
Lilianne

Bericht door Lilianne »

En, heeft iemand gekeken? Was het interessant?
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb er naar gekeken en was er van onder de indruk. Je zag dat sommige zaken rondom mensen met een beperking in de landen om ons heen goed geregeld zijn (bv onderwijs in Italie) maar toch ook wel dat er nog heel erg veel dingen gewoon niet op orde zijn.

Openbaar vervoer dat niet toegankelijk is zodat de jongen die de reis maakt al kruipend een trein in moet (ik schrok daar van, maar hij deed het toch maar wel gewoon).

En het probleem dat in Nederland ook nog heel bekend is dat restaurants vaak wel rolstoeltoegankelijk is maar dat je er helaas niet naar de wc kunt omdat de toiletruimte niet rolstoeltoegankelijk is of nog erger dat de toiletruimte een trap op of af ligt.

Er moet nog veel werk verzet worden voordat mensen met een handicap ook daadwerkelijk mee kunnen doen in de maatschappij en alles ook voor hen toegankelijk is.

Ben even vergeten wat het onderwerp van volgende week is.
Klaartje

Bericht door Klaartje »

Ik vond het ook mooi om te zien hoe het er bijvoorbeeld in Italië en Zweden aan toe gaat!

Over Griekenland daarentegen was het verhaal echt heel triest. Daar kwam je toch al heel snel voor de rest van je leven in een instelling terecht. Met tralies om je bed, vastgebonden en met erg veel pillen om je rustig te houden.

Ikheb met veel bewondering naar het doorzettingsvermogen van de programmamaker gekeken. En ik ga volgende week zeker weer kijken!
Fia

Bericht door Fia »

Idd heel indrukwekkend.
De situatie in Griekenkand is echt bizar dat dat nu nog gebeurd.
Ook bizar dat de persoonlijke begeleiding in Zweden zo goed is geregeld, alleen jammer van het deurtje van de lift.

Ik ga volgende week weer kijken.

Liefs,

Fia
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp