Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Even kotsen over de WMO...

Alles omtrent werk en uitkeringen
Mulder's Girl

Even kotsen over de WMO...

Bericht door Mulder's Girl »

Bij mijn (her)keuring gaf de verzekeringsarts aan dat ik hulp in de huishouding zou vragen op het moment dat ik weer begon met een reintegratietraject.

Nu heb ik momenteel een WEP (werkervaringsplek) waar het de bedoeling is dat ik dit ga uitbouwen naar 20u p.week, zoals beschreven in het keuringsrapport.
Ik heb 3 maanden geleden WMO aangevraagd , bij de GGD geweest ervoor en kreeg afgelopen weekend het verslag....

De GGD arts stelt dat ik geen voorzieningen (huishoudelijke hulp) nodig heb. In de prognose stelt ze klakkeloos dat als ik onder behandeling en medicatie zou staan,mijn klachten mogelijk verminderen waardoor ik het zelf zou kunnen doen.
Maar.....haar redenering is als ik maar 5 halve dagen werk,dat ik dan verspreid over de week de andere helft kan gebruiken voor mijn huishouden.

Dit is toch de wereld op zijn kop?!:???: ....dan zou ik net zo goed fulltime kunnen werken (met hopelijk een leuk salaris) en huurde ik mijzelf wel een poetsvrouw in, was ik van het gezeik af...

Nu moet ik dus weer een bezwaarschrift gaan schrijven....zal ik mijn uitstroomconsulente ook maar mailen...
Dikke pret!:moe:
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik snap niet waarom de GGD over WMO-voorzieningen beslist?
Is dat gebruikelijk, daar waar jij woont?

En bovendien, sinds wanneer mag een GGD arts op de stoel van een neuroloog gaan zitten?
Heel aparte gang van zaken.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Suzan;1124751]Ik snap niet waarom de GGD over WMO-voorzieningen beslist?
Is dat gebruikelijk, daar waar jij woont?
[/QUOTE]

In mijn gemeente is het gebruikelijk dat alles heel moeilijk gaat,vooral als het ze geld gaat kosten.
Of het normaal is en vaak voorkomt weet ik niet....ik heb eerst een thuisgesprek gehad met gemeenteconsulent vd WMO en zij gaf aan dat het kon zijn dat ik een oproep vd GGD zou krijgen voor een keuring. (Er heeft overigens geen enkele test/oefening plaatsgevonden).

Bij de GGD had ik al geen goed gevoel erover....die arts vroeg mij bij vanalles "En het UWV stemt hiermee in?"
En toen ineens zei ze: " Nou ja....het UWV heeft hier sowieso niks in te zeggen. Wij beslissen."
Ik krijg sterk het idee dat ze mij niet geloven, daar komt weer het welbekende euvel om de hoek van de statistieken (je bent nog vrij jong) en je oogt normaal.

Wat ik nu heb gekregen is het verslag vd GGD aan de gemeente, als ik mij daar niet in kan vinden moet ik het aanvraagformulier opsturen, dan krijg ik nl een officiele beschikking vd gemeente en daar kan ik dan een bezwaarschrift op indienen. Lekker omslachtig allemaal....

Het ironische is dat ik mijn WEP heb bij een nabijliggende gemeente. Zij krijgen dit natuurlijk ook mee en zijn lichtelijk verbaasd, maar dat kunnen ze vanuit een professioneel en 'collegiaal' oogpunt natuurlijk niet te veel laten merken.

Ik ga mijn uitstroomconsulente ook maar mailen met de mededeling dat op deze manier reintegratie niet kan doorgaan. Ik wil best mijn huishouden volledig zelf blijven doen,maar dan is er geen ruimte meer voor ander werk. Of.....ik kan proberen te werken, maar dan heb ik wel enige ondersteuning nodig.
Aan hen de keuze....... (dat zij zich ook maar eens inzet. Mijn vorige consulenten boden dit zelf al aan om voor mij te regelen,maar toen hield ik het altijd af omdat ik nog niet met reintegratie bezig was.)
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Inmiddels heb ik het hele betoog klaarliggen over de redenen waarom ik mij niet kan vinden in het verslag.

Vanochtend had ik ook een reactie terug van mijn uitstroomconsulente, dat ik contact zou opnemen met het sociaal buurtteam of ze nog wat voor mij konden betekenen. Daar heeft ze mij ook al naar verwezen voor de WMO aanvraag te doen. Vanaf het moment dat ik hierop reageerde dat zij verder niks voor mij kunnen doen, is er complete radio stilte. Ik ben benieuwd of mijn consulent er ook nog achteraan gaat, of dat ze het hierbij laat.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp