kennissessie over blaas- en plasproblemen

Alles omtrent werk en uitkeringen
Mieke 56

Bericht door Mieke 56 »

Jaren geleden bij uroloog geweest vanwege druppelincontinentie. Na de intake had ik alleen nog te maken met een nurse practitioner.

Die deed diverse onderzoeken. Ik kreeg de indruk dat daar een protocol voor was. Prima.

Zij constateerde dat ik niet goed uitplaste en dat catheterisatie zinvol zou zijn.
Ook schreef de nurse practitioner Movicolon voor vanwege obstipatie, wellicht droeg obstipatie nl ook bij aan niet goed uitplassen.

Ik kreeg 1 x 'les' in catheteriseren. Thuis kreeg ik er echter geen handigheid in. Als me toen verteld was dat er beenspiegeltjes bestonden was het wellicht beter gelukt.
Door mijn onhandigheid kreeg ik keer op keer blaasontstekingen die ik vóór het catheteriseren nooit had. Ik ben dus weer gestopt.

Door de Movicolon ging binnen 2 weken mijn electrolytenbalans aan gort.
Ik belandde met een hartinfarct in het ziekenhuis. Kreeg o.a. 5 dagen Kaliuminfuus.

Ik was daarna klaar met urologie.
Roos1111

Bedankt voor het reageren

Bericht door Roos1111 »

Bedankt voor het reageren

Hoi Allemaal,

bedankt voor het reageren! Ik heb voor nu gekozen voor onderleggers, en die blijven wel liggen. Met de blaastraining gaat het nu wel beter, dus hopelijk kan ik verdere stappen voorlopig nog wel uitstellen totdat het nodig is.

Het is wel fijn dat je dit soort dingen kunt delen, en op die manier van elkaar kunt leren.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp