Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

WIA

Alles omtrent werk en uitkeringen
Petrapoppie

WIA

Bericht door Petrapoppie »

Goedemiddag ik zal even voorstellen. Mijn naam is Petra en ben 56 jaar. Ik heb sinds 2018 de diagnose PPMS gekregen.
Liep al heel lang met klachten. Je hele wereld staat dan op zijn kop. Ik heb nu de laatste tijd hele stijve benen en spammen. Baclofen helpt niet echt bij mij. Ik krijg ook ieder half jaar Ocrevus. Er is nog geen stabiliteit. Ik ben al 24 jaar werkzaam voor 32 uur. De laatste maanden werkte ik nog 12 uur en nu nog 8 uur.
Te veel prikkels, sneller moe en slaap in de nacht slecht waardoor ik de volgende dag nog minder kan. Lopen gaat heel moeizaam.
Ik heb nu alles verstuur voor de WIA ben bijna 2 jaar ziek. Ik reintregeer wel maar ik ben nog niet beter gemeld voor die uren. Wie weet hoelang het ongeveer duurt voordat je wat hoort van het UWV?
Jrs77

Re: WIA

Bericht door Jrs77 »

Petrapoppie schreef: 27 jul 2020, 13:41 Ik heb nu alles verstuur voor de WIA ben bijna 2 jaar ziek. Ik reintregeer wel maar ik ben nog niet beter gemeld voor die uren. Wie weet hoelang het ongeveer duurt voordat je wat hoort van het UWV?
Dag Petrapoppie,

Na 2 jaar in de ZW komt de WIA, en dat besluit willen ze als het goed is voor het einde van die twee jaar hebben genomen. Als je hem dus op tijd hebt aangevraagd (1 jaar en 9 maanden na de ziekmelding) en de twee jaar is bijna om, zal je de oproep dus snel krijgen. Volgens mij zat er bij mij 1,5 maand tussen de aanvraag en het gesprek met de arts, de oproep daarvoor kwam enkele weken eerder. En een maand voor de ingangsdatum van de IVA had ik het gesprek met de arbeidsdeskundige, en was alles rond.

(Bij mij verliep het allemaal iets anders dan normaal, omdat ik een vrijwillige WIA-verzekering had, en geen recht op ZW. Bij het UWV hadden ze dan ook nog geen medische informatie over mij.)

Vergeet niet om iemand (je partner?) mee te nemen naar het gesprek met de arbeidsdeskundige; vooral om te voorkomen dat je je beter voordoet dan je eigenlijk bent.

(Waarschijnlijk wordt dit topic verplaatst naar 'Werk en uitkering')
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp