Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Huis kopen - inkomensverzekering

Alles omtrent werk en uitkeringen
iggyinthehouse

Huis kopen - inkomensverzekering

Bericht door iggyinthehouse »

Hallo allemaal,

Ik heb MS maar is al aantal jaar zeer stabiel. Neuroloog heeft zelfs beoordeeld dat ik "goedaardige MS" heb.

Wij zijn van plan een huis te kopen en ik wil graag een inkomensverzekering afsluiten. Maar hoe werkt dat voor jullie? Ik heb er al een paar gebeld en ik krijg steeds te horen: MS is een chronische ziekte met onzeker beloop, en daarom kunnen wij geen verzekering aanbieden.

Alvast bedankt!
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Huis kopen - inkomensverzekering

Bericht door Toeter »

Ben je zelfstandige? Of verdien je veel meer dan de WIA?

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee. Ik weet dat zelfs een overlijdens risicoverzekering lastig is, ondanks dat je niet doodgaat aan MS.

Voor een ORV kun je terecht bij https://www.icz.nu/. Zij zitten in 'het wereldje' misschien hebben zij ook meer info over bij wie je moet zijn voor AOV.
Klick

Re: Huis kopen - inkomensverzekering

Bericht door Klick »

bedoel je een aov?
bij het afsluiten van een aov doen ze alles wat op dat moment bekend is uitsluiten. wordt je dan arbeidsongeschikt door zoiets dan hoeven ze niks te betalen.

dit betekend als je nu kan afsluiten en je wordt ao door ms, dan keren ze niks uit. krijg je iets anders en daardoor wordt je ao dan keren ze uit.

zelf twijfel ik wel of je een aov kan krijgen als je al ms hebt.
Jrs77

Re: Huis kopen - inkomensverzekering

Bericht door Jrs77 »

iggyinthehouse schreef: 03 sep 2020, 11:57 Wij zijn van plan een huis te kopen en ik wil graag een inkomensverzekering afsluiten.
Wat voor verzekering bedoel je precies? Een AOV als zelfstandige wordt een lastig verhaal.

Een WGA-hiaatverzekering, als je in loondienst bent, zou misschien collectief via de werkgever kunnen. Afhankelijk van de voorwaarden bij de maatschappij waar je werkgever de verzekering heeft lopen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp