Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

rekeningen cak

Alles omtrent werk en uitkeringen
r_de_ruiter

rekeningen cak

Bericht door r_de_ruiter »

hebben jullie ook ineens alle rekening van dit jaar van het cak gekregen van de wmo??

ik bedoel dat is nog al wat wat,zeker als je het geld niet hebt.
leeuwtje-nl

Re: rekeningen cak

Bericht door leeuwtje-nl »

Een maand of 2 geleden was dat bij mij, ineens alles tegelijk. Las wel ergens dat ze dingen inderdaad niet op orde hebben dit jaar. Ik hield er wel elke maand rekening mee, dan had ik het tenminste apart liggen.
wilm

Re: rekeningen cak

Bericht door wilm »

Kreeg eerst wel brief dat ze achter liepen en je bedrag opzij moest zetten
Heb echt bedrag gereserveerd voor
En ja toen kwamen er in okt dat ze incasseerde van het voorgaande jaar

Wel heb je als goed is 2 mnd (maart en april) compensatie gekregen, die hoef je niet te betalen
Dit omdat ze ivm corona regelmatig minder hulp hebben kunnen bieden
abceetje

Re: rekeningen cak

Bericht door abceetje »

Het is ook mogelijk om nu een betalingsregeling te krijgen als het niet betaald kan worden want het is inderdaad een fors bedrag.
Marina

Re: rekeningen cak

Bericht door Marina »

Ja, klopt, dat heeft te maken met een nieuw administratief systeem.
wilm schreef: 30 dec 2020, 15:52 Wel heb je als goed is 2 mnd (maart en april) compensatie gekregen, die hoef je niet te betalen
Dit omdat ze ivm corona regelmatig minder hulp hebben kunnen bieden
Juist, ik ook, en dat stond ook in de brief, dus dat zou je ook moeten hebben gekregen.

Ben het met je eens dat het een groot bedrag is in een keer.
Van de betalingsregeling had ik nog niet gehoord. Goed dat die er is (en terecht ook!).
Zie: https://www.hetcak.nl/regelingen/wet-ma ... g-wmo-2020

Zie hier voor meer info over de oorzaak van het krijgen van vele rekeningen ineens:
https://www.hetcak.nl/over/nieuws/2020/ ... e-wmo-2020
r_de_ruiter

Re: rekeningen cak

Bericht door r_de_ruiter »

ja klopt,van al de dingen die ik hier lees was ik al op de hoogte,maar voor sommige zal het best een dingetje zijn om in 1 x te betalen.
D-Cheryl

Re: rekeningen cak

Bericht door D-Cheryl »

Bij mij werden alle rekeningen in september afgeschreven, in 2 delen. En ik ben wel redelijk van het controleren, en ze hadden 1 factuur dubbel afgeboekt? Dus die heb ik dan wel weer gestorneerd.

Zo geeft het voor iedereen extra werk, hopelijk gaat het volgend jaar beter. :hmmm:
Jrs77

Re: rekeningen cak

Bericht door Jrs77 »

Door dit bericht heb ik het ook even nagekeken; in plaats van 2 maanden minder, hebben ze in 2020 13x een maandbedrag afgeschreven (3x 17,50 en 10x 19,00). In 'Mijn CAK staan alleen de eerste twee periodes van het jaar. Klinkt als een enorme bende daar ;)
Er zal vast een jaaroverzicht komen.
D-Cheryl

Re: rekeningen cak

Bericht door D-Cheryl »

Je kunt in je overzicht van bij- en afschrijvingen de omschrijving zien van de boeking: hierin staat ook het kenmerk van de factuur. Deze moet kloppen met het unieke kenmerk op de papieren factuur, en per nummer hoort er maar één boeking te zijn.

Je kunt tot 30 dagen na de boeking storneren: ik zou persoonlijk niet wachten tot het CAK het allemaal nagekeken heeft, maar zelf proactief zijn als dat nog kan.
Laatst gewijzigd door D-Cheryl op 31 dec 2020, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
abceetje

Re: rekeningen cak

Bericht door abceetje »

Daarom laat ik dus het CAK niet zelf afboeken maar krijg ik gewoon iedere maand een rekening die ik zelf betaal. Dan heb ik er veel beter zicht op en meer controle.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp