Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Bijstand en werkcoach

Alles omtrent werk en uitkeringen
leeuwtje-nl

Bijstand en werkcoach

Bericht door leeuwtje-nl »

Zijn er hier toevallig mensen die vanuit een aanvullende bijstand een verplichte werkcoach hebben vanuit Werk & Inkomen? Ik ontving vandaag een brief dat ik volgende week een kennismakingsgesprek heb. (Ik zit al 8 jaar in de bijstand in deze gemeente en heb al 9 jaar een WIA-iva.) Geen idee wat ik ervan moet verwachten!
D-Cheryl

Re: Bijstand en werkcoach

Bericht door D-Cheryl »

Ik ken het niet leeuwtje, ook niet van anderen.
Ik zou er misschien zenuwachtig van worden, maar dat is vast nergens voor nodig? :bang:
leeuwtje-nl

Re: Bijstand en werkcoach

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik krijg elk jaar een brief van W&I dat ik voor dat kalenderjaar vrijstelling heb van sollicitatieplicht....

Ik stress ook helemaal niet, vraag me alleen af of er meer mensen zijn die deze combi hebben. ;)
Klick

Re: Bijstand en werkcoach

Bericht door Klick »

@leeuwtje-nl heb je het kennismakingsgesprek al gehad?
beetje wijzer van geworden of was het een dansje voor de bune?
leeuwtje-nl

Re: Bijstand en werkcoach

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik mag maandag. 😁 Eerst uitslag MRI en bespreking nieuw reva-traject bij de neuroloog, daarna door naar de werkcoach. Dus ze krijgen wel meteen de laatste update, vers van de pers! 😉
Klick

Re: Bijstand en werkcoach

Bericht door Klick »

haha verse info vinden ze vast fijn.
verwacht je dat er nieuwe dingen te zien zijn op de mri?

bij mij staat het al 3jr stil, wat kan komen door goedwerkende tec of dat ik progressief ben inmiddels.. niemand die het weet.
leeuwtje-nl

Re: Bijstand en werkcoach

Bericht door leeuwtje-nl »

Controle-MRI van de hersenen, en die is al 10 jaar stabiel. Mijn MS zit in mijn ruggenmerg, en vermoedelijk zit ik in de overgangsfase naar progressief. Maar als er dus toch iets nieuws in de hersenen te zien is, is dat in mijn geval wel een heel slecht teken.
Klick

Re: Bijstand en werkcoach

Bericht door Klick »

ok, ja idd.
hoe ben je er achter gekomen dat het bij jou voornl. in je ruggenmerg zit?

ruggenmerg is bij mij nog nooit naar gekeken, gaat dit jr voor het eerst gebeuren als het goed is.
duurt dat lang?
leeuwtje-nl

Re: Bijstand en werkcoach

Bericht door leeuwtje-nl »

In mijn traject voor de diagnose heb ik 1 MRI van nek/rug gehad, daarna nog 2x van de nek. Op beide plekken waren toen al meerdere laesies te zien, in de nek was door de jaren heen steeds een verslechtering te zien. En aangezien het in mijn hersenen al 10 jaar stabiel is met 3 kleine laesies, kunnen we dit wel als conclusie trekken. Ik ben om deze reden ook al 3x getest op NMO, maar daarvoor verloopt mijn ziektebeeld net te rustig, en ik ben negatief op de antistoffen.

MRI nek duurt geloof ik 20 minuten? Rug en nek samen was volgens mij 40 minuten, maar dat is zo lang geleden...
Klick

Re: Bijstand en werkcoach

Bericht door Klick »

nek heb ik ook 1x gehad, voor de diagnose, toen kreeg ik een hoofd en nek mri.

toen bleek een grote laesie in de nek en 4 in de hersenen.
daarna op de rebif ieder jr 1 erbij in de hersens (nooit meer gekeken naar de nek)
nu op tec stilstand op mri beeld vd hersens, maar wel achteruitgang van vooral cognitie en spasme in de benen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp