Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

wat heeft werken nog voor zin

Alles omtrent werk en uitkeringen
annette54

wat heeft werken nog voor zin

Bericht door annette54 »

eerst kom ik in Wia terecht voor 50 %
krijg van WIA 70 % van mijn inkomen (en dat was maar 88.88% omdat ik woensdagen altijd vrij was.) over de resterende 50%.
sinds vorig jaar ben ik 50 % ziek van de 50% die ik werk.
nu (na 1 jaar) wordt mijn uitkering van uwv niet meer aangevuld door mijn werkgever dus wéér een korting van 30 %
dit is wéér 150 euro per maand minder.
terwijl ik er niets aan kan doen!

en dat terwijl ik zoveel mogelijk probeer om mijn werk te kunnen doen.
zelfs óver mijn grenzen vaak.

zou ik niet beter af zijn als ik dan maar helemaal niet meer ga werken?
mijn inkomen is dan hetzelfde (of minder) maar het kost me in elk geval geen energie meer, die ik beter voor mezelf kan gebruiken??
benka

Bericht door benka »

ik begrijp t niet
2 jaar moet de wg aanvullen dan je ontslag aanvragen
wia is 75 procent
Snowym

Bericht door Snowym »

Het is verschillend per werkgever wat hij/zij moet aanvullen tijdens ziekte.

Bij mij werd het eerste jaar aangevuld tot 100% en het tweede jaar tot 70%. Dus het verhaal van Annette klopt.

Het enige is weer een keuring aanvragen, denk ik.
M&MS

Bericht door M&MS »

[QUOTE=benka;840489]ik begrijp t niet
2 jaar moet de wg aanvullen dan je ontslag aanvragen
wia is 75 procent[/QUOTE]

WIA/IVA is 75%, WIA/WGA is 70%

En vergoeding bij ziekte is geregeld in de CAO of arbeidscontract.
Ik had het geluk dat het bij ons in het 2e jaar gewoon 100% was. Maar meestal is 70% de norm.
Giechel

Bericht door Giechel »

het voordeel van wel werken zijn denk ik de sociale contacten en het idee mee te doen in de maatschappij.
ik weet niet hoe jij daarover denkt.
een beslissing hierin kun je alleen zelf nemen.
sterkte ermee
mammoet

Bericht door mammoet »

Ik heb voor hetzelfde dilemma gestaan;

Werken; inkomen, het gevoel iets nuttigs te doen, sociale contacten en het was ooit leuk, een uitdaging om te doen.

Maar ook; frustratie omdat ik het gewoon niet meer zag, vermoeidheid, het beetje energie dat ik had ging daar naar toe.

Ik ben gestopt. Ik vond en vind het belangrijker dat ik mijn energie kan gebruiken voor mijn gezin en de dingen die IK belangrijk vind.

Ik besef dat het ook 'luxe' is. Het moet financieel wel kunnen.
En soms mis ik mijn werk echt... Maar niet zoals het op het laatst ging....
Knillis

Bericht door Knillis »

Het verhaal van Mammoet is gelijk aan mijn verhaal.

Eerst heb ik nog 7 jaar op halve kracht gewerkt (4 x 4 uur) en nu 7 jaar geleden ben ik er helemaal mee gestopt.

Dit in eerste instantie op aangeven van mijn werkgever maar daar was ik het natuurlijk helemaal niet mee eens maar na een overdenkingsperiode van 2 maanden viel het kwartje en ben ik helemaal gestopt.

Op toch af en toe onder de mensen te zijn doe ik wat vrijwilligerswerk bij een van de instellingen van mijn oude werkgever en dat vind ik héél leuk.

Maar vooral het feit dat het vrijwillig is werkt heel goed. Nu durf ik op te bellen dat ik te moe ben om te komen, toen ik nog betaald werkte deed ik dat niet en ging dus steeds over mijn grenzen.

Veel sterkte Annette want het is en blijft een moeilijke beslissing waarvan je uiteindelijk pas achteraf kunt zeggen of je er goed aan hebt gedaan!!

Nelleke
annette54

heeft werken nog zin

Bericht door annette54 »

heeft werken nog zin

bedankt voor jullie reacties.

ik heb besloten om nog geen besluit te nemen.
en dat is ook een besluit!

en dit besluit bespaart energie, en dat kan ik weer gebruiken voor leukere dingetjes.

(kijken of dit lukt)
Wilmie

Bericht door Wilmie »

Inderdaad een vervelend probleem.

Hier word ik nu ookk mee geconfronteerd.

Wil graag blijven werken halve dagen (20 ipv 36 uur),

maar werkgever is nu al lastig aan het doen over salaris, terwijl het nu

nog maar 2,5 maand zo is en ik altijd 100% kreeg bij ziekte. (Evenals

mijn collegas)Heeft tot nu ook nog 100% betaald maar wil nu naar 70%

gaan. :boos:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp