Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Keuze rolstoel

Alles omtrent werk en uitkeringen
ducaatje

Keuze rolstoel

Bericht door ducaatje »

Bij het zorgloket van de gemeente heb ik een aanvraag lopen voor een rolstoel. Dit gaat nog zeker 4 maanden duren, dus heb ik even de tijd om rond te kijken wat er allemaal is, op het gebied van rolstoelen.

Nu kwam ik deze tegen...niet tegengehouden door enige kennis of budgetten, lijkt me dit wel een stoere uitvoering. Zeker omdat het een allroad is en ik vlakbij de bossen/duinen woon.

Iemand ervaring met deze? Ik zag een prijskaartje van 3300 GBP voor een basic uitvoering. Zal zo'n 4000 euries zijn geloof ik.

[url]http://www.trekinetic.com/[/url]
joge

Bericht door joge »

4 maanden :huh: :huh: Lekkere gemeente daar...

Stoel ziet er stoer (en ook duur) uit. Besef wel dat je op zwaar terrein uiteindelijk dat ding toch zelf omhoog of door de duinen moet trekken. Profielbanden of niet.

Succes met kiezen en met je gemeente!

Een (nog duurder) alternatief: [url]www.traxioten.nl[/url]
Annemiek

Bericht door Annemiek »

Stoere mooie stoel.
Als ik het zo zie zitten er zo'n soort e- motion wielen op.
Zou mooi zijn als je dat zou krijgen van je gemeente, maar de kans is minimaal vrees ik.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

[QUOTE=joge;848003]4 maanden :huh: :huh: Lekkere gemeente daar...

Stoel ziet er stoer (en ook duur) uit. Besef wel dat je op zwaar terrein uiteindelijk dat ding toch zelf omhoog of door de duinen moet trekken. Profielbanden of niet.

Succes met kiezen en met je gemeente!

Een (nog duurder) alternatief: [url]www.traxioten.nl[/url][/QUOTE]

Yeap, kreeg ik al te horen toen ik de formulieren aanvroeg. Reken op minimaal!! 16 weken voor je aanvraag uberhaupt in behandeling genomen wordt, bij evt. artsenkeuring nog langer!
Knillis

Bericht door Knillis »

Welke rolstoel je krijgt van de WMO is denk ik ook mede afhankelijk van waar je een rolstoel voor nodig hebt.

Is het om jezelf te verplaatsen of is het om bij boodschappen doen of bij uitjes te te laten duwen omdat afstanden lopen niet mogelijk is?

Er wordt denk ik hoofdzakelijk gekeken naar het doel waarvoor de stoel gebruikt wordt en of er een standaard rolstoel of een aangepast rolstoel nodig is.

Toen ik mijn eerste stoel nodig had maakte de leverancier uit welke het meest geschikt was waarna de gemeente goedkeuring moest geven. De eerste was dus echt een standaard stoel.

Later kreeg ik een stoel die meer steun in de rug gaf omdat mijn rompbalans steeds slechter werd.

Ik hoop dat je een goede, bij jou passen stoel krijgt.
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Het lijkt wel een kruising tussen emotionwielen en een bediening
zoals een elektrische rolstoel.

Is de aanvraag voor een elektrische rolstoel ?

Zoals al gezegd is , die opties ,die vaak nodig zijn voor prettig rijden,
moeten worden goedgekeurd.

Alleen degene die dit moet beslissen is vaak niet ziek en heeft zo
weinig ervaring hierin dat is zo jammer !

Riwidi
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Ik heb nog geen flauw idee voor welke rolstoel ik uberhaupt in aanmerking kom. Het hele traject m.u.v. een aanvraag rolstoel moet nog helemaal beginnen.

Zoals ik in het begin al zei, ben ik totaal blanco inzake de keuze, het waarom. Maar het leek me niet verkeerd om op dit moment al te gaan orienteren, zodat ALS het allemaal begint, ik goed beslagen ten ijs kom.

Ik maak me geen illusies in wat mag, maar mocht iemand deze rolstoel kennen en goede ervaringen hebben, dan is het in ieder geval iets om mee te nemen.

Er zijn nog vele andere opties t.a.v. actieve rolstoelen, maar ik vond dit model en vormgeving zo mooi. En het oog wil tenslotte ook wat (als je daar de kans voor krijgt).
Ditte/Astrid TB † okt. 2012

Bericht door Ditte/Astrid TB † okt. 2012 »

vraag advies en hulp van een goede ergotherapeute. Dit kan ook een zelfstandig werkende zijn, dit wordt vergoed als je verwijsbrief hebt van je huisarts.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

[QUOTE=Ditte;848036]vraag advies en hulp van een goede ergotherapeute. Dit kan ook een zelfstandig werkende zijn, dit wordt vergoed als je verwijsbrief hebt van je huisarts.[/QUOTE]


dat is een goede tip! Dank je wel.
Snowym

Bericht door Snowym »

Aparte stoel en ik denk heel goed in oneffen terrein.

Hij is wel zwaar, 9 kg zonder wielen.
Ik snap dat grote wiel aan de achterkant niet zo goed.

Besef, dat als je zoiets zou willen, je een goede argumentatie en een lange adem moet hebben, want ze zullen dit niet zomaar geven.

In dat geval is het ook handig als je een ergotherapeut de argumenten voor zo'n stoel zou kunnen doorgeven.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp