Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

fout parkeren gehandicapten plaats

Alles omtrent werk en uitkeringen
Lanah

fout parkeren gehandicapten plaats

Bericht door Lanah »

ik erger me de laatste tijd vaak dat mensen zonder GPK op een gehandicaptenplaats staan.

als ik ze zie spreek ik ze daar op aan en dat zij een heeeeele hoge boete kunnen krijgen. Maar ja meestal zijn ze er niet.

Nu heb ik onlangs gehoord dat er een sticker is met : U neemt mijn plaats, neem dan ook mijn handicap.

Nu is mijn vraag of er iemand weet waar ik deze kan kopen/bestellen. Of liever nog heeft iemand een digitaal voorbeeld zodat ik deze zelf kan printen.
jip † 10-12-2014

Bericht door jip † 10-12-2014 »

Net nog iemand aangesproken! zij stond op MIJN plek
ik moest naar de neuro, zag geen kaart :eek:

verder was alles VOL ...

zo stom dat parkeerbeheer daar niet meer controleerd!:huh:
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Geen sticker, wel een flyer gevonden....
[url]http://www.genk.be/Leven_Welzijn/Person ... _de_kijker[/url]
Annet1968

Bericht door Annet1968 »

Ik heb mijn GPK kaart een paar keer gekopieerd en de tekst "u neemt mijn plek, neemt u dan ook mijn handicap " er met rode viltstift bij geschreven.'k Heb een paar kopietjes in mijn dashboardkastje.
Leg regelmatig zo'n kopie onder een ruitenwisser neer.

Als ik mensen kan aanspreken over hun foute parkeergedrag doe ik dat ook. Ik ben niet gauw boos maar als ze op "onze" plekjes staan word ik zeer pissig en dat zullen ze merken ook !
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Een goed idee Annet.

Ik erger me er ook geel en groen aan. Ik maak zelfs mee dat mensen op mijn eigen plek bij mijn huis staan. Als ik weet wie het is of waar die persoon op bezoek is, ga ik er naar toe en leg dan even uit dat het een hele hoge boete kan opleveren.

Ik heb één keer wel de politie gebeld (toen de boete nog laag was) toen iemand op mijn plek bij mijn huis stond. Ik wist niet van wie die auto was of bij wie die op bezoek was. Die persoon heeft een dikke bon gekregen.

En als ik in de stad of elders merk dat iemand verkeerd staat geparkeerd is het vaak helaas zo dat je niet weet wie het is. Maar dan is de oplossing van Annet of een flyer een idee.
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Welk nummer zou je eigenlijk kunnen bellen om dit te melden ?

Riwidi
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

De stadswacht.
Die valt normaal onder afdeling parkeerbeleid van de gemeente.
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Maar die gasten zie je nooit als je ze nodig hebt, en of ze hier
zelfstandig te bellen zijn ????

Zal eens spitten op de site van de gemeente.


Riwidi
joge

Bericht door joge »

[QUOTE=Riwidi;848731]Welk nummer zou je eigenlijk kunnen bellen om dit te melden ?

Riwidi[/QUOTE]

Geen spoed, wel politie? Bel dan 0900-8844.
Wilt u in contact komen met de politie in de regio, dan geldt in het hele land hetzelfde telefoonnummer: 0900-8844. Op dit nummer kunt u terecht met vragen en problemen die niet spoedeisend zijn. Zonodig wordt u snel doorgeschakeld naar het dichtstbijzijnde politiebureau. U kunt het nummer 0900-8844 bellen tegen lokaal gesprekstarief. Is er wel spoed geboden, dan kiest u het alarmnummer 112.

Ach, en als je wat tijd over hebt, zet je je auto er even voor. Heb je daarna een goed gesprek. Met wat mazzel komt de politie of de BOA van de gemeente ook nog even langs.
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Denk dat als ik de auto erachter ( laat ) zet(ten ) , er vanzelf
wel politie komt.

Ik heb nu een paar keer mensen aangesproken op hun gedrag om daar te gaan staan , en ik voel als het ware nog de spreekwoordelijke messen
in mijn rug.

Ik heb antwoorden gekregen die ik hier niet neer kan zetten , zo ordinair
zijn ze.
Het lijkt wel alsof ze mij een plaag vinden i.p.v. andersom.

Dus of ik die auto erachter durf te zetten , zou het wel willen , maar .....

Riwidi
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp