Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Tips gevraagd om wratten te verwijderen.

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
abceetje

Tips gevraagd om wratten te verwijderen.

Bericht door abceetje »

Hallo allemaal,

De titel zegt wel genoeg denk ik.

Ik heb op mijn hand twee wratten zitten die nergens op reageren.
Aangestipt met diverse middelen van drogist en apotheek. Geen effect.

Behandeling gehad bij huisarts. Geen effect.

Nou wil de huisarts mij doorsturen naar een dermatoloog in het ziekenhuis maar ik heb eigenlijk geen zin in nog een "-loog" in het rijtje van mijn behandelaars. Dus ik dacht, ik vraag hier eens advies.

Hebben jullie ervaring met bepaalde middelen waardoor wratten verdwenen?
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Hier een leuke site voor alternatieve middeltjes, zoals een aardappelschil-, citroenschil in azijn laten weken, maar hier is die site
[url]www.huishoudplaza.nl/tips/art/1388/wratten-verwijderen[/url]
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Interessant topic. Ik heb ook al jaren last van wratten. Aan mijn rechterhand en aan mijn rechtervoet. Heb van alles geprobeerd, onder meer formule W en aanstippen met stikstof bij de huisarts. Maar ze blijven terugkomen.

Aan mijn voet heb ik al jaren een hele vervelende, op een drukplek. Ik heb wel eens gehoord dat mensen ze in het ziekenhuis laten wegsnijden... Geen prettige optie en ik ben benieuwd of je er dan blijvend op die plek vanaf bent.

Ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft en kan vertellen of de wrat daarna niet meer terug kwam.
Billy

Bericht door Billy »

[QUOTE=abceetje;861699]

Nou wil de huisarts mij doorsturen naar een dermatoloog in het ziekenhuis maar ik heb eigenlijk geen zin in nog een "-loog" in het rijtje van mijn behandelaars. Dus ik dacht, ik vraag hier eens advies.
[/QUOTE]

Heel herkenbaar :ogen:...

Maar van sommige logen is het voordeel dat je ze maar 1 of 2x hoeft te zien :).
Blom

Bericht door Blom »

Mijn zoon heeft vorig jaar een wrat op zijn knie laten verwijderen bij de huisarts. Hiervoor is hij met tussenpozen van 1 en 2 weken drie keer behandeld met stikstogt weggebleven.

Het is bij onze huisarts ook mogelijk met monochloorazijnzuur de wrat te laten behandelen, minder pijnlijk maar ook milder.

Zelf wel een voetwratten laten verwijderen door aanstippen met stikstof en ook wel door aanstippen met formule W.

In alle gevallen geldt wel herhalen tot de aanhouder wint.


Ik zou na al veel pogingen gewoon naar de -loog gaan, zal inderdaad toch maar 1 of 2 keer zijn.

Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar ze kunnen ook spontaan verdwijnen, heb ik zelf ook meegemaakt.
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Abceetje,

Persoonlijke ervaring heb ik niet, maar [URL="http://www.omaweetraad.com/tipview.php? ... el=Wratten"]Hier[/URL] staan een enorme hoeveelheid huismiddeltjes...

Vind er wel hele bizarre tips bij staan, maar wie weet werken ze wel. :weetniet: :giegel:
abceetje

Bericht door abceetje »

Hallo allemaal,

Ik heb de sites met alle alternatieve huismiddeltjes eens op mijn gemak doorgelezen.

Die citroen en azijn tip wordt door veel mensen gegeven, ach baat het niet dan schaadt het volgens mij ook niet dus die ga ik maar eens uitproberen.

Zal jullie op de hoogte houden!
tisso

Ducktape

Bericht door tisso »

Ducktape

Ducktape jawel het klink misschien raar,maar het werkt.

Het blijkt namelijk dat er iets in het plaksel van de tape zit,dat reageert op de wrat en ook natuurlijk omdat je de wrat afsluit van zuurstof.

Ik heb het zelf ondervonden,had een hardnekkige wrat op mijn enkel niets hielp,stoote dat rot ding ook altijd open:brul:

Op aanraden van een kennis had ik zoiets van erger kan het niet worden proberen die hap:haha:

De wrat slonk na een paar dagen en verdween,:) is tot op de dag vandaag ook niet meer terug gekomen.
abceetje

Bericht door abceetje »

@ Tisso: Ja, dat van die duck tape ben ik ook wel tegengekomen. Misschien als de azijn citroen combi niet werkt.
abceetje

Bericht door abceetje »

Even een up-date.

De citroen azijn combi heeft bij mij niet gewerkt.

Ben nu bezig met aanstippen dmv die nieuwe wrattenpen. Lijkt nu wel wat te werken, waarom dat vroeger niet werkte snap ik dan niet helemaal. Misschien toch nieuwe bestanddelen?

Nou ja, ik ga nog maar even door en meld het resultaat hier wel weer.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp