Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vrekkentopic

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
june

Vrekkentopic

Bericht door june »

De naam zegt het al. Alleen vind ik een echte vrek in dit topic niet iets negatiefs maar juist iemand die ons goede tips geeft om minder geld uit te geven. De berichten over de komende koopkrachtplaatjes zijn nu niet bepaald gunstig dus iedere bezuiniging is welkom.

Heeft u een tip die geld bespaart, of een actie in de super in de trant van twee halen een betalen meldt het dan hier. Of misschien een leuk speeltje bij een produkt? Een huishoudelijk apparaat dat stroom vreet en daarom beter kan worden vervangen?

Ik trap af met iets wat ik op internet las over de Senseo. Ik kopieer het bericht even:

"de meeste modelen van [B]senseo[/B] verbruiken 9 watt aan stroom als hij niet in bedrijf is..nu heb ik er een extra stopcontact op gezet die ik met een knopje kunt uitschakelen..heb 5 jaar nu een senseo en wist dit niet..vorige week kwam er iemand langs die mensen adviseert in het besparen van energie en die wees me erop...met een energiekostenmeter heeft hij me dit laten zien...."

Wist u dat? De stekker er uit dus! Of ook zo'n extra stopcontact met zo'n knopje. Maar dan moet dat natuurlijk wel geaard zijn. En , ik ben immers een echte vrek, waarom zou je?

De stekker er uit is goedkoper. Alleen realiseer ik mij dat constant de stekker erin en eruit niet voor iedereen gemakkelijk te doen is.
sabine-vl

Bericht door sabine-vl »

@June, ik weet dat er op het Viva-forum een heel vrekken stuk is, met bespaartips, vrekwaardig eten en acties enzo.

Bestaat uit honderden pagina's.

Maar om af te trappen.

Fristi perzik, 1 liter heeft een volledige GTA (geld terug actie). Pak kopen, met stickertje.

Stickertje online invoeren met stukje streepjescode en dan krijg je het aankoopbedrag terug.

Ook ben ik nogal van het gratis ontvangen, nu bijvoorbeeld pickwick thee om uit te proberen en cup-a-soup.
mammoet

Bericht door mammoet »

[QUOTE=june;879224]De naam zegt het al. Alleen vind ik een echte vrek in dit topic niet iets negatiefs maar juist iemand die ons goede tips geeft om minder geld uit te geven. De berichten over de komende koopkrachtplaatjes zijn nu niet bepaald gunstig dus iedere bezuiniging is welkom.

Heeft u een tip die geld bespaart, of een actie in de super in de trant van twee halen een betalen meldt het dan hier. Of misschien een leuk speeltje bij een produkt? Een huishoudelijk apparaat dat stroom vreet en daarom beter kan worden vervangen?

Ik trap af met iets wat ik op internet las over de Senseo. Ik kopieer het bericht even:

"de meeste modelen van [B]senseo[/B] verbruiken 9 watt aan stroom als hij niet in bedrijf is..nu heb ik er een extra stopcontact op gezet die ik met een knopje kunt uitschakelen..heb 5 jaar nu een senseo en wist dit niet..vorige week kwam er iemand langs die mensen adviseert in het besparen van energie en die wees me erop...met een energiekostenmeter heeft hij me dit laten zien...."

Wist u dat? De stekker er uit dus! Of ook zo'n extra stopcontact met zo'n knopje. Maar dan moet dat natuurlijk wel geaard zijn. En , ik ben immers een echte vrek, waarom zou je?

De stekker er uit is goedkoper. Alleen realiseer ik mij dat constant de stekker erin en eruit niet voor iedereen gemakkelijk te doen is.[/QUOTE]

Gewone koffie is een stuk voordeliger dan Senseo. Dus als vrek, gewoon ouderwets koffie zetten.
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ja, ik zit al een tijdje met een vraag, wie kan mij hier op antwoorden
Mijn PC en TV zitten beide op het zelfde stopcontact.
Mijn TV heeft een spaarbrander. Ook al doe ik hem op de TV zelf uit, blijft toch het rode lampje branden

Mijn PC laat ik aan staan, omdat ik "smorgens nog ff te stijf ben om hem aan te drukken, dus best wel stroom verbruik wat niet nodig is

Mijn vraag: Als ik de stekker uit het stopcontact haal, wat gebeurt er dan met de PC als ik hem niet uit zet. Hoe gaat dat dan weer met opstarten
Misschien een foutmelding

(de stekker van deze 2 is trouwens van een verlengsnoer)

Techneuten hebben jullie een oplossing?
joge

Bericht door joge »

Een oude tip uit de toenmalige vrekkenkrant is de regel van 1/2. Gebruik waar mogelijk de helft, meestal is dat voldoende. Bijvoorbeeld shampo, boter op je brood of bij bakken en braden, eet de helft minder koek, snoep en chips etc. Simpel. Doeltreffend. Bespaart direct 50%. Oh ja, zet de thermostaat wat lager en doe een trui aan.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

[QUOTE=loesepoes;879243]
Mijn vraag: Als ik de stekker uit het stopcontact haal, wat gebeurt er dan met de PC als ik hem niet uit zet. Hoe gaat dat dan weer met opstarten
Misschien een foutmelding[/QUOTE]

Ik kan het niet helemaal volgen: je pc en tv zitten op hetzelfde stopcontact, en er is iets met een verlengsnoer. Als je de stekker van je verlengsnoer eruit haalt, gaat je pc dus ook uit als ik het zo lees.

In dat geval raad ik je aan: niet doen! Als je je pc niet uitzet, kun je beter niet de stekker eruit trekken. Dat geeft echt een hoop ellende en foutmeldingen bij opstarten en is ook niet goed voor je pc. Als je alleen de stekker voor je tv eruit kan halen is dat wel een optie.

Maar eerlijk gezegd: een rood lampje van je tv kost toch echt veel minder stroom dan je pc de hele nacht aanhouden. :huh: Kun je geen handig trucje bedenken om je pc 's morgens weer aan te zetten?
june

Bericht door june »

Het laatste restje uit de fles Croma of Becel voor bakken en braden.

Als de fles bijna leeg is dan gooi je deze normaal gesproken weg. Niet doen! Er zit echt nog veel van die vloeibare bakboter in. Houd de fles eventjes onder een zo warm mogelijke kraan. Laat vooral heet water over de bodem stromen. Moet jij eens kijken hoeveel er nog los komt van de bodem en van de wand van die fles.

Oppakken, op z'n kop zetten, nog een paar keer met die fles op het aanrecht slaan en je zult zien dat er dan nog best wel wat boter uitkomt.

Hetzelfde doe ik met shampoo. Moet jij eens kijken hoeveel daar nog los komt van de bodem. Genoeg voor nog een haarwasbeurt.

Als dit niet heerlijk vrekkig is :)
Sara

Bericht door Sara »

Ha June,

wat warm douchewater in de shampoofles laten lopen helpt prima, daar red ik 't makkelijk een paar haaswasbeurten mee, maar warm water verbruiken om een beetje bakspul te redden lijkt me net zo veel kosten als opleveren.

Op z'n kop zetten werkt voor een heleboel dingen om het laatste restje te kunnen gebruiken, ook in de koelkast kunnen sommige flessen prima op hun kop.
Sara

Bericht door Sara »

Bij besparen vooral op de grote dingen letten: als je consequent de verwarming op tijd uitzet, een uur (ofzo) voordat je de ruimte denkt te verlaten levert dat echt behoorlijk op!
Antoinette

Bericht door Antoinette »

June, dat doe ik al jaren. Met flesjes boter, shampoo, bodylotion, kortom, met alles wat in een fles zit. Ik berg de zogenaamde lege flesjes ondersteboven op en de volgende keer is de resterende inhoud naar beneden gedreven. Ik kan vaak nog 3 tot 4 keer bakken met een 'lege' fles of mijn haren wassen.

Nog een tip. Het zeeppompje dat bij het aanrecht staat... als je er geen zeep meer uit kunt pompen zie je vaak nog een restje op de bodem zitten. Ik doe er een klein beetje warm water bij, even schudden en hopla, je kan nog een week je handen wassen.

Hetzelfde doe ik met vloeibaar wasmiddel.
Ik heb zelfs al eens een pakje pudding doormidden geknipt toen het op was. Ik schrok van de hoeveelheid pudding die nog onderzin zat en die je er niet meer uit kon knijpen. :eek: Ik heb het eruit geschraapt. (is dit het toppunt van vrekkerigheid? :D).

Maar ik geloof niet dat we vrekkerig zijn. Ik noem het slim. De fabrikanten willen zoveel mogelijk producten verkopen en om die reden maken ze verpakkingen die je de indruk geven dat het product op is terwijl er nog best veel in zit. Nu zijn wij de fabrikanten weer te slim af. :p

[QUOTE]Bij besparen vooral op de grote dingen letten: als je consequent de verwarming op tijd uitzet, een uur (ofzo) voordat je de ruimte denkt te verlaten levert dat echt behoorlijk op![/QUOTE]

Ook dit doe ik al jaren.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp