Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Aansprakelijk stellen?

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
kaasje

Aansprakelijk stellen?

Bericht door kaasje »

Onlangs heb ik een klacht tegen mijn oude neuroloog ingediend.
Het zat me toch niet lekker dat deze man er allemaal maar zo makkelijk over deed en alles wegzette als psychisch.

Terwijl er dus wel degelijk iets aan de hand was.
Nu werd ik vandaag gebeld door de klachtenfunctionaris van het ziekenhuis.

Een lang gesprek met haar gehad en zij vond het toch een behoorlijk serieuze zaak.

Op haar vraag wat mijn bedoeling was van de klacht heb ik aangegeven dat ik vooral mijn frustratie over het verhaal kwijt wilde.
En hoopte dat er lering getrokken zou worden uit mijn verhaal.

Ze ging dit ook zeker doorgeven aan de neurologen.
Verder ging ze contact proberen te krijgen met mijn oude neuroloog die dus inmiddels niet meer werkzaam is in dat ziekenhuis.

Als afsluiter vroeg ze me of ik wilde overwegen om het ziekenhuis of de arts aansprakelijk te stellen.
Aangezien dit toch wel een ernstige aangelegenheid was.

Maar ik vraag me af of dit zin heeft.
Ja er zijn duidelijk fouten gemaakt en ja daardoor hebben mijn hersenen zeer waarschijnlijk meer schade opgelopen.

Maar gaat dit geen ongelijke strijd worden?
Iemand ervaring met zoiets?
mari

Bericht door mari »

[QUOTE=kaasje;1009247]
Op haar vraag wat mijn bedoeling was van de klacht heb ik aangegeven dat ik vooral mijn frustratie over het verhaal kwijt wilde.
En hoopte dat er lering getrokken zou worden uit mijn verhaal.

Ze ging dit ook zeker doorgeven aan de neurologen.
Verder ging ze contact proberen te krijgen met mijn oude neuroloog die dus inmiddels niet meer werkzaam is in dat ziekenhuis.

Als afsluiter vroeg ze me of ik wilde overwegen om het ziekenhuis of de arts aansprakelijk te stellen.
Aangezien dit toch wel een ernstige aangelegenheid was.

Maar ik vraag me af of dit zin heeft.
Ja er zijn duidelijk fouten gemaakt en ja daardoor hebben mijn hersenen zeer waarschijnlijk meer schade opgelopen.

Maar gaat dit geen ongelijke strijd worden?
Iemand ervaring met zoiets?[/QUOTE]

Fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met de klachtenfunctionaris.

Uit wat ik wel eens lees in de media etc is het behoorlijk lastig om iemand aansprakelijk te stellen en dat dat ook erkend wordt etc.

Het gaat veel tijd en energie kosten en is dat het je waard? Of zeg je ik heb het nu gemeld en dat is voor mij genoeg.
Evt nog een gesprek met je oude neuroloog of een gesprek met het ziekenhuis dat ze het erkennen en jij je gehoord voelt is misschien voor jou ook goed genoeg?

Terugdraaien kan je het niet en je hebt al genoeg op je bord op mee om te moeten gaan. Ik zou voor mezelf heel erg goed nadenken wat je daar mee zou kunnen bereiken.

Sterkte!
Sara

Bericht door Sara »

Ik ben het eens met Mari...

wat zou je willen bereiken? Een financiële tegemoetkoming? Dat wordt een heel lang en intensief verhaal, vrees ik. Heb er gelukkig zelf geen ervaring mee, maar lees echt verhalen van mensen die er acht jaar mee bezig zijn!
Sharon

Bericht door Sharon »

Ook ik ben het met Mari eens. Vraag je zelf af wat je wilt bereiken?

Bij mij hebben ze ook ooit een fout gemaakt. Door een allergische reactie raakte ik in shock. De verpleegkundige die dienst had diende de medicijnen verkeerd toe.

Volgens de verhalen had ik uiteindelijk nog een hartslag van 6 en was mijn bloeddruk niet meer te meten.

Gelukkig is er een andere verpleegkundige geweest die op tijd door had wat er fout gegaan was en is het allemaal goed afgelopen.

Ik heb een aantal dagen daarna een klacht ingediend. Deze werd heel serieus genomen, ze gaven ook aan dat ik hun aansprakelijk kon stellen. Daarbij werd mij verteld dat ik in mijn recht stond maar dat deze procedures veel tijd in beslag nemen.

Ik heb toen heel bewust gekozen om er niet verder mee te gaan. Ik wilde de energie niet steken in een zaak die misschien jaren zou gaan duren :moe:

Ik heb wel een goed gesprek gehad met de desbetreffende verpleegkundige, waarin ze haar oprechte excuses aanbood en aangaf dat ze fout gehandeld had, dat was voor mij voldoende.
Anet

Bericht door Anet »

Ik heb ooit twee rechtszaken moeten voeren en als ik nog eens in zo'n situatie kom ik het liever niet meer.
Ondanks dat ik beide won, was het me niet waard.

Hoe je het wend of keert het kost enorm veel energie.
kaasje

Bericht door kaasje »

Ik heb ooit al een gesprek gehad met de betreffende neuroloog hierover.
Het enige dat ik als antwoord kreeg: APS ken ik niet. Je kwam hier toch met een zere rug? Dus zullen we een nieuwe controle afspraak maken?

Hier heb ik voor bedankt.
Ik heb inmiddels wel mijn medisch dossier opgevraagd bij het ziekenhuis.

Ook een informatief gesprek een advocaat aangevraagd.
Deze gaf ook al aan dat dit soort dingen jaren kunnen duren.
Maar voegde hij toe als iedereen zich hierdoor laat afschrikken wijzigt er nooit iets in medisch land.

Feit is dat er echt grove fouten zijn gemaakt door de neuroloog.
Als die eerder verder had gezocht of toe had gegeven dat het hem boven de pet ging had mij dit minimaal 6 infarcten gescheeld.

Wat ik ga doen weet ik nog niet.
Wacht ook eerst het gesprek met de advocaat maar even af.
mari

Bericht door mari »

[QUOTE=kaasje;1009391]Ik heb ooit al een gesprek gehad met de betreffende neuroloog hierover.
Het enige dat ik als antwoord kreeg: APS ken ik niet. Je kwam hier toch met een zere rug? Dus zullen we een nieuwe controle afspraak maken?

Hier heb ik voor bedankt.
Ik heb inmiddels wel mijn medisch dossier opgevraagd bij het ziekenhuis.

Ook een informatief gesprek een advocaat aangevraagd.
Deze gaf ook al aan dat dit soort dingen jaren kunnen duren.
Maar voegde hij toe als iedereen zich hierdoor laat afschrikken wijzigt er nooit iets in medisch land.

Feit is dat er echt grove fouten zijn gemaakt door de neuroloog.
Als die eerder verder had gezocht of toe had gegeven dat het hem boven de pet ging had mij dit minimaal 6 infarcten gescheeld.

Wat ik ga doen weet ik nog niet.
Wacht ook eerst het gesprek met de advocaat maar even af.[/QUOTE]

Ik snap je gevoel heel goed, maar ik zou mezelf echt vragen of het jouw kostbare energie waard is om een jarenlange strijd aan te moeten gaan zonder dat je zeker weet wat de uitkomst gaat zijn.

Het leed is al geschied en terugdraaien kan je het niet meer. Ik zou me focussen op mezelf, gezin etc. Dingen waar je plezier aan beleeft.

Stel dat de uitkomst jaren op zich laat wachten en die is niet bevredigend dan is dat zonde van je energie geweest.

Ik probeer erg in het nu te leven, kan ik het nu veranderen? Nee?
Wil ik er wat mee? Kan ik er wat mee? Etc.
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar mij levert het meer op. Ik probeer alleen energie te steken in dingen die mijzelf wat opleveren.

Doe vooral wat goed voor jou voelt, dat is het belangrijkste!
Sharon

Bericht door Sharon »

Een jaren durende nasleep was voor mij uiteindelijk niet hetgeen wat de doorslag gaf.

Ik was niet uit op een schade vergoeding. Ik wilde dat de verpleegkundige in zag hoe het voor mij en mijn familie was geweest.

Daarnaast hebben de verpleegkundigen van die afdeling allemaal een opfris cursus gehad dus er werd absoluut wat gedaan met mijn klacht.

Wat betreft jou klacht, bepraat het met een advocaat. Bedenk wat er voor jou belangrijk en wat je het liefst zou willen. Ga na of je het ziet zitten om er veel kostbare energie in te steken. Ik wens je in elk geval sterkte met welk besluit je ook zal nemen.
kaasje

Bericht door kaasje »

Een goed gesprek gehad met de advocaat.

Ook werd ik gisteren nog gebeld door de klachtenfunctionaris van het ziekenhuis.
De betreffende neuroloog is spoorloos verdwenen en na drie weken naspeuringen kunnen ze hem niet lokaliseren.

Vermoeden is dat hij terug is naar de Oekraïne.

We gaan er dus voor om het ziekenhuis aansprakelijk te stellen.
(ook op aanwijzing van de klachtenfunctionaris)

Zal zelf niet al te veel hoeven te doen gelukkig.
Advocaat neemt me in principe alles uit handen.
Zal alleen periodiek contact en overleg zijn.
kaasje

Bericht door kaasje »

Vandaag weer eens contact gehad met het ziekenhuis.

De neuroloog is inmiddels gevonden en hij heeft een reactie op de klacht gegeven.
In deze reactie geeft hij aan dat het mogelijk is dat hij iets gemist heeft.

Dus wederom gaf de klachtenfunctionaris aan dat we een aansprakelijkheid stelling moesten indienen.

De bal gaat dus rollen
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp