Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wat eten we vandaag? Deel 14

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Suzan

Bericht door Suzan »

Gisteren niet echt gekookt en een krentenbol met kaas gegeten. Ook lekker. :)

Vandaag flans ik iets in elkaar van Franse roerbakgroente, kipdrumsticks en tagliatelle.
Een soort van semi-ratatouille dus. :D
Suzan

Bericht door Suzan »

(Ik blijf nog even dapper doorschrijven in de hoop dat het aanstekelijk werkt en dit topic weer tot leven komt. :D
Of moet ik elke dag een foto maken van m'n brouwsels, tenslotte eet je ook met de ogen. :ja: )

Vandaag wordt het gemarineerde lamshaasjes met Marokkaanse wokgroente. Een flinke schep tzatziki d'r bij om het af te maken. :lekker:
Weet alleen nog niet of ik er aardappeltjes bij zal bakken of couscous zal maken.
Kan ook best dat ik er nog extra kikkererwten en wat groente er bij doe en dan vind ik het ook wel goed.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Nou vooruit.... Het is inderdaad aanstekelijk! :haha:

Ik heb zojuist boodschappen gehaald voor een verse lasagna. Tomaten voor de saus, Italiaanse roerbakmix, rijstmelk, gehakt, lasagnebladeren en natuurlijk geraspte kaas. Heb er nu al zin in, maar ik moet het wel eerst nog maken. Best veel werk! :ogen:
Suzan

Bericht door Suzan »

De lamshaasjes waren mjammie... Botermals. :lekker:

[IMG]http://i66.tinypic.com/e19smb.jpg[/IMG]

Gisteren waren het voorgekruide drumstick, gebakken aardappelschijfjes en een fijne salade. :)

[IMG]http://i64.tinypic.com/20jp6oj.jpg[/IMG]
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Heeft iemand nog lekkere recepten met bleekselderij? Ben er niet zo gek op, maar kreeg hem gratis mee bij de Ekoplaza. Schijnt goed in smoothies te kunnen?
Suzan

Bericht door Suzan »

Bleekselderij is een fijne groente, alleen heb je vaak maar één of enkele stengels nodig in een recept. :hmmm:
Ik houd dus ook o.h.a. nog een behoorlijke stronk over.

Vaak maak ik er dan een bijgerecht van door het te gratineren. Je hoeft er eigenlijk niets bij te kopen, er van uit gaande dat je altijd wel kruiden en kaas (allerlei kazen zijn mogelijk) in huis hebt.

Google er maar eens op, dan komen er een hoop fijne recepten tevoorschijn.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik was al even gaan zoeken en zag dat je vooral voor de smoothies vaak 4 stengels nodig hebt (voor 2 porties), dus dat schiet al lekker op. :haha: Gratineren is inderdaad ook een lekkere optie, dank voor de tip! Misschien word ik wel zo enthousiast, dat ik er vaker eentje ga halen. Maar als kadootje is het leuk even uitproberen.
Draakje

Bericht door Draakje »

Een heerlijke traybake. Niks geen pannen op het vuur, alleen alle groenten en kruiden snijden. Husselen en mooi gaan zitten wezen op de bank terwijl de oven het werk doet! :p

1 rode en gele paprika, tomaten, kippedijen zonder bot, rode uien, flink wat verse knoflook, verse tijm. Besprenkelen met olijfolie, balsamico azijn, gerookt paprika poeder.. en klaar. Simpele groene salade erbij.

Koolhydraat arm, zeker voldoende groenten. Lekker en gezond!
Sara

Bericht door Sara »

(Bleek)selderij is heerlijk in de soep. Ik google zelfs bleekselderijsoep waar een hele struik in gaat :): [url]http://lekkertafelen.nl/recepten/bleeks ... -met-kaas/[/url].

Zelf gebruik ik 't 'gewoon' in de groentesoep, en dan flink veel, met prei en peen en wat er nog meer in de koelkast ligt.

Vandaag eten we gekookte andijvie, idem aardappels en een slavinkje. Sober, want vanavond gaan we met vrienden uit ons dak vanwege de langste dag :).
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik zag de bleekselderijsoep ook, maar dat leek me iets teveel van het goede. ;) Ik heb nu vast 1 stengel door mijn wortel-kaneelsoep gedaan, met wat fijngesneden blad als garnering. Volgens mij gaat het wel goed komen met die selderij! :ja:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp