Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wat eten we vandaag? Deel 14

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Marina

Re: Wat eten we vandaag? Deel 14

Bericht door Marina »

Wat ik ook wel handig vind, als ik bijv. te moe ben om zelf te zoeken of geen inspiratie heb, is de receptenzoeker van Smulweb. Zo ongeveer halverwege de homepage heb je de mogelijkheid om tot 4 verschillende ingredienten in te voeren en met 1 klik worden dan diverse recepten gezocht die deze ingredienten bevatten. https://www.smulweb.nl

Laatst met vriend samen Gevulde courgettes uit de oven met basmatirijst en tuinerwten gemaakt.
Vond het verrassend lekker door de toevoeging van verse munt en kaneel! https://recepten.lidl.nl/Recept/Gevulde ... it-de-oven

Vriend had een zelf gekweekte bolvormige courgette gekregen die we hiervoor hebben gebruikt (kan lekker veel vulling in).
miszzwen

Re: Wat eten we vandaag? Deel 14

Bericht door miszzwen »

ik had vandaag zin in vis!
En me vriend heeft op het werk gegeten.
Dus vandaag spinazie rijst & Vis (pangasiusfilet ) op. :lekker:
Bijlagen
Spinazie rijst en pangasiusfilet
Spinazie rijst en pangasiusfilet
IMG_20200925_182046.jpg (1.7 MiB) 1358 keer bekeken
D-Cheryl

Re: Wat eten we vandaag? Deel 14

Bericht door D-Cheryl »

Ik had dinsdag veel te veel groente besteld bij de bestelling, dus maakte vandaag een grote pan (vegan) macaroni!
De diepvries zit weer even nokkie vol hier. :)
raimonnea

Re: Wat eten we vandaag? Deel 14

Bericht door raimonnea »

Vegan erwtensoep, pan voor 2 dagen.

Verse pakket gekocht en lang laten koken (duurt te lang, puff).
Heb geen plantaardige worst gekocht of zo, zonder is ook lekker. Heerlijk smullen met bruin brood erbij.

Afbeelding

Afbeelding

Eet smakelijk! 🤤 😋
raimonnea

Re: Wat eten we vandaag? Deel 14

Bericht door raimonnea »

Vegan tomatensoep

Afbeelding

Ruikt oa. naar tomaten pizza bodem met die specierijen.

Scheelt me ook weer gezoek naar vegan producten kant en klaar, handig zo'n label 'vegan' zolang het maar echt vegan is.
raimonnea

Re: Wat eten we vandaag? Deel 14

Bericht door raimonnea »

Afbeelding

Vegan erwtensoep. (niet echt goedkoop in supermarkt :ogen: )
Met brood + salade. :lekker:
Billy

Re: Wat eten we vandaag? Deel 14

Bericht door Billy »

Wat vond je ervan? Ik vond die van Unox niet zo. Vind dat er geen erwten horen in erwtensoep ☺️
Knillis

Re: Wat eten we vandaag? Deel 14

Bericht door Knillis »

Bedoel je dan dat er geen groene erwten in erwtensoep horen? Die gebruik ik tegenwoordig ook niet meer als ik erwtensoep maak.

Maar zonder spliterwten is het volgens mij onmogelijk om erwtensoep te maken. Ik heb ze nl een keer vergeten in de soep te doen (gebruikte toen nog wel groene erwten, dus de soep zag wel gewoon groen) en toen bleef mijn soep waterdun en smaakte min of meer naar groentesoep :hmmm: .

Ik ga dit weekend erwtensoep maken maar dan wel gewoon met vlees en heel veel groenten. Heb er nu al zin in.
Billy

Re: Wat eten we vandaag? Deel 14

Bericht door Billy »

Ja ik bedoel inderdaad alleen spliterwten in erwtensoep!

Klinkt hoopgevend dat die zo lekker dik is van Maggi. AH heeft hem niet, dus iemand is vragen die ergens anders heen gaat.

Ik ben vegetariër met veganistische trekjes.
raimonnea

Re: Wat eten we vandaag? Deel 14

Bericht door raimonnea »

Afbeelding

Bij burger king, vegan chicken burger menu gekocht. volgens mij ook vegan gebakken...?
Ziet er klein uit, wel jammer, en de smaak is... tja wat moet ik zeggen....weet eigenlijk niet meer hoe kip 100% smaakt, maar het zal wel zo'n formule zijn. Brood heeft ook een bepaalde geurtje.. Heb liever een goed gesmaakte groenteburger, waar je de groente erin ziet zitten. Soms ben ik bang dat ik een verkeerde burger met vlees erin krijg. Dit is zo verwarrend. :huh:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp