Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wat eten we vandaag? Deel 14

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Suzan

Bericht door Suzan »

Voor vandaag staat er hier [URL="http://www.ah.nl/allerhande/recepten/62 ... ?id=627786"]Mihoen met kip-kokossaus[/URL] op de planning. :)

[IMG]http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/c ... 18_300.jpg[/IMG]

Eetze! :)
Blom

Bericht door Blom »

Overheerlijke erwtensoep.

Deze keer met hamlap in plaats van speklap, roggebrood en
(afbak)stokbrood er bij :lekker: .

Even het simpele recept:

[I]Pak spliterwten

Eetlepel zout

Ongeveer 2,5 liter water

3-4 speklapje/twee hamlapjes

2 dikke uien

Zakje gesneden soepgroenten of andere verse groente, 1winterwortel, 1 prei

Zakje goedkope groenten soep, doe ik er soms het laatste dik half uur bij.

Rookworst naar keuze


[B]Belangrijk is dat je niet gaat roeren, dan kan de snert aanbranden…..[/B]

De spiterwten in vergiet omspoelen en samen met dik 2,5 liter water en een eetlepel zout en twee uien in een grote pan opzetten op hoog vuur.
Ook het vlees kan er direkt bij,

soms ook pas na een uur opstaan kiep ik het deksel eraf en dan doe ik de speklappen erbij, niet roeren en snel deksel er weer op.
Zodra dit kookt, de deksel op de pan en zacht door laten koken, is even uittesten hoelang en hoe dik je de erwtensoep wenst.

De groentes kiep ik er vaak het laatste uur bij, soms samen met een pakje goedkoopste groentensoep.

Worst er het laatste kwartier bij of los opwarmen.


Na 3 uren omroeren en klaar. Om ongeveer 15:00 uur opzetten is om 18:00 eten.[/I]
june

Bericht door june »

Rode kool met appeltjes, gekookte aardappelen en een Duitse biefstuk. De aardappelen heb ik al geschild en de rode kool zijn deelblokjes uit de diepvries. Dus het is niet veel werk om te maken. En daar ga ik zo dadelijk aan beginnen.

Als toetje eet ik een schaaltje Boer'nyoghurt met sinaasappel.
Blom

Bericht door Blom »

Vandaag gaat het zuurkool worden, samen met rul gebakken gehakt en gekookte aardappelen gestampt.
Suzan

Bericht door Suzan »

Gisteren de hele dag in Utrecht gezeten dus geen puf meer om wat fatsoenlijks op tafel te zetten.
Vriendje had dus voor mij een Tandori kip stoommaaltijd gehaald en voor zichzelf hamburgers met salade. :)

Was daarnet na de fysio nog even langs de AH getuft om wat makkelijks voor vanavond te halen, en had een lichtelijke black-out. Echt géén idee wat we zouden eten. :huh:

Na veel gepieker en gepeins is de keus maar gevallen op een bak aardappelgratin die ik in de oven kan gooien, een mooie zalmfilet waar we beiden van kunnen eten en een potje wortels voor vriend en een pot doperwten voor mij... :giegel:
Wat kun je daar dan als een schaap in de supermarkt staan te dwarrelen, zeg. :ogen:

Eetze! :)
june

Bericht door june »

Spruitjes, gekookte aardappelen en een gehaktbal.

En toe een bakje havermoutpap.
vlindie

Bericht door vlindie »

Gebakken kabeljauw ,met gebakken aardappeltjes en broccoli en een bakje yoghurt na:D
marique

Bericht door marique »

risotto, tilapia filet en rivierkreeft, snijbonen en venkelknol
Blom

Bericht door Blom »

Hier vandaag stamppot boerenkool, met voor mij een ministukje rookworst en een stuk of tien spekjes......:)
Suzan

Bericht door Suzan »

Vriendlief eet vandaag onderweg, dus ik heb voor mezelf een portie zuurkool met ananas uit de diepvries geplukt.
Vanavond even opbakken in de koekenpan, en eten maar. :lekker:

Eetze! :)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp