Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Katten Honden en ander Beestenspul

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Billy

Bericht door Billy »

:knuffel:
Sara

Bericht door Sara »

Poe Suzan, wat een verhaal!

Mooi om te zien hoe je jezelf weer bijelkaar raapt. Sterk! :knuffel:
annette54

Bericht door annette54 »

heftig verhaal Suzan!
wat een stappen heb je moeten zetten om te zijn waar je nu bent.

wat ik óók bedacht is, dat je naderhand bijna altijd inziet waarom dingen zijn gelopen zoals ze zijn gelopen.
tenminste....dat werkt bij mij zo: terugkijkend wat uiteindelijk de oorzaak is geweest van zo'n stappenplan en dat dat vaak niet in verhouding staat met het uiteindelijke gevolg.
maar uiteindelijk ( bijna) altijd positief;)
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Dank je wel voor het delen van dit verhaal....
Aan de ene kant met heel veel verdriet , maar uiteindelijk toch weer met een positief randje....

Het blijkt maar weer dat dingen snel heel mooi kunnen lijken , want je hebt uitgebreid verslag gedaan van de verhuizing en de vrijheid die dat voor je dierenkinderen meenam.
Maar ondertussen waren daar dus al hele donkere wolken...

Hoe triest is het om te lezen dat je oh zo dierbare Teun moest komen te overlijden zodat jij de stap kon zetten en alsnog wat dierenkinderen moest achterlaten omdat je het anders niet meer wist ....

En aan de andere kant heeft zijn overlijden gezorgd voor wat je nu aangeeft.

Hij is overduidelijk weggegaan naar de hondenhemel en heeft een onuitwisbare indruk achtergelaten en zal je dan ook vanuit die hondenhemel altijd blijven steunen , al is het de ene keer met een traan en de andere keer met een lach....

Soms zijn helaas vreselijke momenten nodig om je doen te beseffen dat het nu tijd is om afscheid te nemen.....en dat heb je gedaan zodat er nu weer een betere toekomst is.....
En dan zeggen mensen , het was maar een hond....
Zijn ze nu helemaal betoeterd , het was jouw hond die je gered heeft en dit altijd heel stil met signalen zal blijven doen.

Wat in je hart zit , zal nooit verloren gaan...
En dat mag best een paar tranen verdienen....

Je bent een topper , en dat weet hij en daar gaat het om....

Riwidi
Job

Bericht door Job »

Teun was niet je engel, Suzan, dat is hij nog steeds. Rouw niet om je inboedel, zou ik zeggen. Ik kan het weten, want ik heb bijna niks meer van vroeger.

Gun je zelf de tijd om te rouwen om Teun, want in tegenstelling tot wat Riwidi beweert: er zijn heus een heleboel mensen die begrijpen dat je een huisdier intens kunt missen en dat dit niet overgaat wanneer je een nieuwe hond, kat, vogel of welk dier dan ook onder je hoede neemt. Een nieuw beestje kan wel de scherpe randjes van het gemis wegnemen en daar mag jij van harte lust van genieten.

Hoewel je spullen enorm kunt missen: het zijn maar spullen. Koester je herinneringen. Die neemt niemand je af.
Ik bewonder je doorzettingsvermogen en je veerkracht, waarmee je een nieuw leven in een nieuw dorp opbouwt.
annette54

nieuwe poeshuisgenoot?

Bericht door annette54 »

nieuwe poeshuisgenoot?

[url=https://postimg.cc/7bm35VdJ][img]https://i.postimg.cc/HsCBPvtz/DSCN5294-3.jpg[/img][/url][url=https://postimages.org/nl/][/url]

opeens vond ik het tijd worden!

sinds mijn poes Dayny in maart 2015 overleed op ruim 21 jarige leeftijd wachtte ik op een teken dat er een andere poes bij mij wil wonen.
nu is blijkbaar de tijd gekomen: donderdag ga ik haar bezoeken, ze heeft een "lapjes" hoofd en heet Poppy.
wanneer we elkaar in het echt ook leuk vinden en vertrouwen neem ik haar mee naar huis.
na zoveel tijd zonder poes kan ik opeens niet langer wachten.:D

[I](ik hou van (grote) honden alswel poezen, maar een hond is in mijn situatie niet altijd handig.
maar.....mocht er opeens een hond op mijn pad komen, en de poes poppy woont al bij mij.....moeten ze toch leren omgaan met elkaar.)[/I][/U]
Suzan

Bericht door Suzan »

Lapjespoezen zijn zo ontzettend trouw (en eenkennig)... :lief:
Zelf heb ik twee keer een lapjespoes gehad, en die hadden echt maar [B]1[/B] baasje (oftewel hotelier), en dat was ik.
De partner was goed om als nodig wat brokjes in het bakje te doen, en meer niet. ;)

En het fijne is dat ze niet snel de neiging hebben om "op sjouw" te gaan, het zijn echte tuinkatten die het liefst dicht bij huis blijven.

Mooi koppie heeft ze. :)
Ik hoop dat het klinkt tussen jullie.
gertrud

Egel live cam

Bericht door gertrud »

Egel live cam

Wij hebben ons aangemeld als egelopvangtuin en hebben een live cam op youtube , vanaf 19.00 : droneboywilly,
en er komt iedere avond een egel eten.
Waarschijnlijk een jonge egel, want die gaan eind December pas in winterslaap.
Knillis

Bericht door Knillis »

Wat leuk Gertrud ik ga eens kijken of er daar ook bij kan.

Ooit hebben we eens een egelhuisje gekocht in de hoop op egeltjes in onze tuin maar helaas het huisje bleef ongebruikt dus nu staat hij in Oostenrijk bij een vriendin in de tuin.
gertrud

Bericht door gertrud »

Helaas heeft de egel zich gisteren niet laten zien knillis, het was hem of haar waarschijnlijk te slecht met al die regen hier :weetniet:
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp